800
۰
۱
دبیر کمپین سراوانی پاک مطرح کرد

مبتلایان به مواد مخدر صنعتی کارتن خواب های حاشیه سراوان را تشکلیل داده اند/سبقت گرفتن قلیان سراها از مراکز ورزشی در سراوان

دبیر کمپین سراوانی پاک گفت: ۱۰ درصد از افراد معتاد در این شهرستان به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند که همین افراد کارتن خواب های حاشیه سراوان را تشکیل داده اند.
ebnershntr
ebnershntr
به گزارش شستون، عبيدالله جنگی زهی یکی از جوانان شهرستان سراوان است که با همکاری چند نفر از دوستانش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی افراد معتاد گام برداشته است.
وی در گفتگو با شستون اذعان داشت: با مشاهده افراد کارتن خواب که به دنبال غذا در سطل زباله ها بودند، دگرگون شده است و به فکر راه چاره ای برای از بین رفتن این معضل شد که سرانجام با همکاری دوستانش کمپین سراوانی پاک را راه اندازی کرده است.
این جوان سراوانی با بیان اینکه کمپین را در ٢٨ آبان ١٣٩٥ راه اندازی کرده اند، گفت: مهیم رحمانی، سیاوش حسین زهی، مصطفی طیب زاده، فرهاد فاضلی و سیاوش حسین زهی از اعضای فعال این گروه هستند.
جنگی زهی اولين اقدام كمپين را جمع آوری لباس های بلا استفاده مردم دانست كه با انتشار اطلاعیه در دنياي مجازی و در مكان های عمومی حدود ١٠٠ دست  لباس گرم  جمع آوری شد که با همکاری اعضای فعال کمپین میان كارتن خواب های معتاد توزیع شد.
وی افزود: بيشتر افرادی كه به اعتياد مبتلا هستند در رنج سنی خاصی نيستند و معمولا معتادین را كودکان پنج ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله تشکیل داده‌اند اند.
دبیر کمپین سراوانی پاک با اشاره به اینکه ٢٥ تا ٣٠ درصد مردم سراوان رو معتادين تشكيل داده اند، خاطر نشان کرد:  تقریبا ٧  تا ٨ درصد به مصرف مواد مخدر سنتي گرایش دارند كه اکثرا مواد آفيوني مانند ترياك مصرف می کنند .
جنگی زهی ادامه داد: تقریبا ۱۰ درصد معتادین سطح شهر به مصرف مواد مخدر صنعتی مانند شیشه و کراک روی آورده اند که همین افراد کارتن خواب های حاشیه شهر را تشکیل و چهره شهر را مخدوش و زشت کرده اند.
جنگی زهی نبود مراكز تفريحی، بيكاری و ضعف های جنسي را از مواردی عنوان کرد که افراد به سمت قرص هاي روانگردان سوق داده می شوند و فراواني مواد  مخدر، عدم شفاف سازی و فرهنگ سازی  و آشنايي در خانواده ها  باعث شده به اين بيماري مبتلا شوند.
وی با اشاره به اینکه بيشترين مواد مخدر صنعتی و قرص های روان گردان بیشترین مواد مخدري است که در سراوان مورد استفاده قرار گرفته اند، اذعان داشت: ایجاد فرصت های شغلی مناسب، حمایت از افرادی که ترک کرده اند، ایجاد فضای تفریحی و فرهنگی برای آگاه سازی جوانان و دانش آموزان و آگاه سازی خانواده می تواند در کاهش آمار مبتلایان به اعتیاد کمک کند.
دبیر کمپین سراوانی پاک با بیان اینکه هر ٦ ماه حداقل دو قهوه خانه در این شهرستان به قهوه خانه های فعال اضافه می شود، تصریح کرد: مسئولان اتاق اصناف باید دراین خصوص پاسخگو باشند و از صدور پروانه برای متقاضیان جدید پرهیز کنند چرا که تعداد قهوه خانه ها و قلیان سراهای شهرستان چندین برابر مکانهای ورزشی است و یکی از مبادی اعتیاد در جامعه همین قهوه خانه ها هستند.
 
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 7630
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام...
آقاي عبيدالله جنگي زهي عزيزكارتون بسيارعالـــي وقابل تحسين است خداقوت وخسته نباشيدخدمت شماودوستان گراميتان كه دراين عرصه كمكتان ميكنند مامردم همواره حاميتان خواهيم بود
نظربنده حقيررابپذيريد#e&o $j#