800
۰
۱
در همایش هفته بهزیستی مطرح شد

شهر گشت رکورد دار بیشترین درصد معلولین در کشور/تنبلی چشم مهم ترین عامل بروز کم بینایی و نابینایی در افراد

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت را یکی از اولین راهبرد های این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: تنبلی چشم یکی از مهم ترین عوامل کم بینایی و نابینایی در افراد زیر 20سال در جامعه است.
HHH
HHH
به گزارش شستون، همایشی با حضور اونوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، محمدباسط درازهی نماینده مردم سیب و سوران، مهرستان و سراوان در مجلس شورای اسلامی، دوریش نارویی فرماندار و جمعی از مسئولین و مردم در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سراوان برگزار شد.

در این همایش انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت را یکی از اولین راهبرد های این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: تنبلی چشم یکی از مهم ترین عوامل کم بینایی و نابینایی در افراد زیر 20سال در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح CBR روستایی طرح CBR شهری را از مناطق کم برخوردار استان ها شروع کرده ایم، افزود: مناطق کم برخورار مناطقی هستند که مسئولین باید یک تلاش ویژه برای ارتقای شاخصه های زندگی برای افراد معلول داشته باشند تا شرایط مطلوبی برای آنها فراهم شود.
رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در ادامه گفت: در حدود یک سال است که تلاش می کنیم، افراد قبل از ازدواج پرسش نامه سه صفحه ای را جهت شناساندن تاریخچه خانوادگی خود برای بررسی عامل معلولیت و ارائه خدمات مشاوره ژنتیکی پر کنند تا از معلولیت در جامعه جلوگیری شود.
وی توانمند سازی را یکی از استراتژی های مهم در سازمان بهزیستی دانست و تصریح کرد: ما در سوانح جاده ای 17 هزار فوتی داشته ایم که 5 برابر این آمار در این سوانح دچار محدودیت و معلولیت شده اند و بیماری های قلبی و عروقی می تواند شرایطی را برای معلولیت افراد فراهم کند.
محسنی بندپی با بیان اینکه 22 هزار ضایعات نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اذعان داشت:  حوزه توانبخشی این سازمان در ارائه خدمات توانبخشی به لحاظ علمی، تخصصی در توانمند سازی با کشورهای سوئد و آلمان برابری دارد.
وی با بیان اینکه برای معلولان باید شرایطی را فراهم کنیم که معلولیت آنها محدودیتی برای فعالیت های اجتماعی آنها نباشد، اظهار داشت: ما آمادگی این را داریم که افراد در حال خدمت یا دارای امریه را در بخش های مختلف بهزیستی بکارگیری کنیم تا خدمت رسانی بهتری به افراد داشته باشیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه کودکان این استان در همه مهد کودک ها روزانه از یک وعده غذایی گرم برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: با راه اندازی دو مرکز اقامتی و بهبودی برای افراد زیر 17 سال معتاد توانستیم الگوی موثری جهت پیشگیری از مشکلات پیش روی این افراد ارائه دهیم.

محمد باسط درازهی نماینده مردم سیب و سوران، مهرستان و سراوان در این همایش با اشاره به اینکه شهر گشت بیشترین درصد معلولین کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در کل کشور 30 طرح CBR داریم که یک طرح در شهرستان سراوان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه آموزش خانواده ها برای جلوگیری از تولد فرزندان معلول بسیار موثر است، اظهار داشت: می توانیم با آموزش های لازم از افزایش افراد معلول در جامعه جلوگیری کنیم.
 
انتهای پیام/1675
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 7873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نظر مخاطبان
نوید
Netherlands
سلام
من واقعأدرکارهای مسولان مانده ام میگن که این شهر دارای بیشترین معولان درسطح شهرستان وکشور نسبت به جمعیتش است،ولی هیچ کاری برای آن انجام نمیدهندو هیچ برنامه ای برای آن یا مدرسه ی معلولین وخیلی از امکانات که باید دراختیار داشته باشند را دراختیار ندارند.... افسوس.