800
۰

وعده های پوچی که به داد بازار مسکن نرسید/ افزایش 25 درصدی قیمت مسکن در اوج رکود بازار

در حالی که مسئولان دولتی وعده های مختلفی برای جان گرفتن دوباره بازار مسکن داده بودند اما به نظر می رسد این وعده ها نه تنها به مرحله عمل نرسیده بلکه زمینه ساز افزایش قیمت نیز شده است.
hreeshe
hreeshe
به گزارش شستون، گزارشات میدانی حاکی از آن است بازار خرید وفروش مسکن به شدت تحت تاثیر بازار اجاره قرار گرفته و قیمت ها بدون رونق گرفتن این بازار افزایش یافته است.
به گفته بسیاری از مشاوران املاک کاهش نرخ سود بانکی بهانه ای شده است که سرمایه گذاران به سمت بازار مسکن هدایت شوند و با سرمایه گذاری در این بخش بتوانند رکود 4 ساله این بازار را بشکنند.
براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک کشور با اشاره به اینکه پایه قیمت مسکن از 2 میلیون و 500 هزار تومان شروع می شود گفت: در سال های گذشته پایه قیمت مسکن از یک میلیون شروع می شد و نهایت قیمت مسکن 5 میلیون تومان بود اما با گذشت زمان و ورود رکود به این بازار، قیمت ها افزایش یافت و در حال حاضر پایه قیمت خرید یک واحد نوساز 3 میلیون تا 3 میلیون و700 هزار تومان است .
وی در ادامه افزود: مشکلات مالی و کاهش نرخ سود بانکی جرقه ای شده است که سرمایه گذاران به سمت بازار مسکن کشیده شوند و در حال حاضر این حرکت از بازار اجاره شروع شده است.
یکی دیگر از مشاوران املاک کشور در گفتگو با خبرنگار مسکن تصریح کرد:قیمت های ملک به ویژه در بخش خرید وفروش به صورت کاذب افزایش یافته است و مالکان به دلیل اینکه هیچ نیازی ندارند هر قیمتی که دلشان بخواهد واحد خود را برای فروش می گذارند.
یکی دیگر از مشاوران املاک کشور واقع در غرب تهران نیز با اشاره به اینکه طی 6 ماه گذشته شاهد افزایش شدید قیمتی هستیم گفت: قیمت های خرید مسکن که نهایت بین2 تا 3 درصد در زمان رکود افزایش می یافت، 15 تا 25 درصد رشد داشته است و این شوک بزرگی به بازار مسکن وارد می کند.
براساس این گزارش یک واحد 73 متری واقع در شرق تهران محدوده گلبرگ شرقی 343 میلیون تومان قیمت گذاری شده است همچنین یک واحد 50 متری نوساز واقع در بلوار فردوس غرب 330 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
براساس این گزارش یک واحد54 متری22 سال ساخت واقع تهرانپارس 130 میلیون تومان قیمت گذاری شده و یک واحد 73 متری در سوهانک 398 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
در همین راستا پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه انتظارات ما از بازار مسکن محقق نشده است گفت: در سال گذشته پیش بینی می شد که با برگزاری انتخابات وعملیاتی شدن صندوق پس انداز یکم تا شهریور ماه بازار مسکن رونق پیدا کند که متاسفانه این پیش بینی ها تا به امروز محقق نشده است.
وی در ادامه افزود: باید بانک ها به حوزه تولید در مسکن و به اشتغال وکار آفرینی کشور کمک کنند تا بازار مسکن رونق گیرد.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان اظهار داشت: یک مقدار کار پیچیده شده و همان طوری که در سنوات گذشته اعلام کردیم تا نظام مالی منضبط نشود رونق به این بازار برمی گردد.
در سال گذشته بانک ها رعایت کردند و تحرک کوچکی در این بازار ایجاد شد اما امسال دوباره بانک ها به این شیوه عمل نکردند و بر خلاف مصوبه شورای پول واعتبار نرخ های خود را  افزایش دادند.
براساس این گزارش با توجه به اینکه بازار مسکن خود یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در کشور به شمار می رود دولت باید بتواند تمرکز و توجه خود را به این بخش دو چندان کند و در صورتی که این بخش رها شود باید منتظر عواقب نا به هنجار آن باشیم.
منبع: دانا
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 8091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *