800
۰
جهت معرفی آیین و سنت ها؛

برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در شهرستان سیب و سوران+تصاویر

جشنواره بازی‌ های بومی و محلی با هدف معرفی آیین‌ و سنت‌ ها و بازی های محلی استان در روستای چاه عظیم شهرستان سیب و سوران در دو رده سنی برگزار شد.
jktukyuk
jktukyuk
به گزارش شستون، جشنواره بازی‌ های بومی و محلی با هدف معرفی آیین‌ و سنت‌ ها و انواع بازی های محلی استان در روستای چاه عظیم  شهرستان سیب و سوران در دو رده سنی برگزار شد.
این جشنواره باهمکاری هیئت ورزشهای بومی محلی شهرستان، شورا و دهیار روستا و با حضور هوشنگ دهقان خلد کارشناس اداره ورزش وجوانان و عبدالمجید جهاندیده کارشناس امور جوانان اداره ورزش وجوانان  اجرا شد.
 به عنوان استارت کار اعضای جدید این هیئت، جشنواره ای از ورزش های  بومی محلی در دو رده جوانان و بزرگسالان در رشته های طناب کشی، جی، کپگ، هفت سنگ و تیراندازی با کمان سنتی برای آقایان و دو رشته چیند و شتوک برای بانوان برگزار کردند.
احیای بازی های بومی و محلی و ورزش های سنتی و پهلوانی و همچنین ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین مردم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.
بازی های بومی و محلی ریشه در فرهنگ و سنت ما دارد و این بازی ها از جمله نمودهای اجتماعی و فرهنگی هر منطقه به شمار می آید.
بازی‌های بومی و محلی نقش تاثیرگذاری در حفظ و بقای فرهنگ‌ها دارد که ارزش های سنتی، بومی و محلی علاوه بر آثار و مزیت های ورزشی از نظر علایق فرهنگی، هنری و گرایشات مردم منطقه بهترین عامل ایجاد سرگرمی های مفرح و سالم به شمار می روند.
در پایان جشنواره به نفرات برتر این مسابقه کارت هدیه ، لوازم و رزشی به رسم یاد بود اهدا شد و روابط عمومی هئیت ورزشهای بومی و محلی شهرستان سیب وسوران از تمامی حضار که با حضور خود باعث دلگرمی و انرژی مضاعف شدند تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 

 
انتهای پیام//
 
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 8255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *