800
۰
امام جمعه اهل سنت مهرستان:

رعایت حقوق دیگران مهم ترین امر به معروف در جامعه/رسیدن به امنیت و آسایش اجتماعی در راستای دوری از منکرات

امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان اظهار داشت: دوری از منکرات راهی برای رسیدن به امنیت و آسایش در جامعه می باشد.
grhehe
grhehe
مولوی عبدالخالق حسین زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در گفت وگو با شستون با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است که خداوند برای آحاد جامعه قرار داده است، گفت: برخی از معروفات و منکرات وجود دارند که مردم آگاهی لازم را به آن ندارند و لازم است که علما و فرهیختگان در راستای معروفات باعث بیداری مردم شوند.
وی با بیان اینکه امر به معروف باعث بروز برکات و منکرات موجب هلاکت و زیان در جامعه می شود، افزود: نهی از منکر امری حیاتی است که از اهمیت زیادی در جامعه برخوردار می باشد و افرادی که در مقابل منکرات سکوت کنند قطع به یقین موجب فروپاشی آن جامعه خواهد شد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان بی حجابی، بدحجابی، رباخواری، حرام خوری، قتل، غارت و بی پروایی نسبت به حقوق دیگران و رعایت نکردن حکم الهی را از جمله منکرات عنوان کرد و اظهار داشت: دوری از منکرات راهی برای رسیدن به امنیت و آسایش در جامعه می باشد.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زمانی تاثیر گزار خواهد بود که خود عامل به آن چیزی که امر یا نهی می کند اعتقاد داشته باشد و دولتمردان باید نسبت به آن جدی باشند، تصریح کرد: دین را خراب نمی کنند مگر علما و مسئولین بی پروا که وظیفه خود را نمی شناسند.
مولوی حسین زهی با اشاره به اینکه دوری از منکرات و الگو برداری از معروفات می تواند تاثیر بسزایی در امر به معروف و نهی از منکر شخص امر و نهی کننده داشته باشد، اذعان داشت: اگر منکرات در جامعه زیاد شود دنیا رو به پایان خواهد رفت و همه جهان را ظلم و ستم فرا خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همیشه تاثیر خود را بر روی افراد می گذارد و یادآوری آن می تواند به مردم سود برساند، عنوان کرد: ما هرگز نباید در جامعه و خانواده دست از امر به معروف و نهی از منکر بداریم و نا امید شویم.
امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در پایان رعایت حقوق دیگران را مهمترین معروف و انجام کارهای حرام را در جامعه بدترین منکرات دانست و گفت: توصیه می کنیم که همیشه از منکرات دوری کنید تا در سایه فضل الهی از برکات و ارزش های دینی بهره ببرید.
 
انتهای پیام/1675
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 8816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *