800
۰

10 ساعت عظیم الجثه دنیا را ببینید

در اینجا نگاهی گذرا خواهیم داشت به 10 عدد از بزرگ ترین ساعت های دنیا که در اقصی نقاط جهان قرار دارند.
س
س
به گزارش شستون، مردم در سراسر دنیا هر روز به دفعات بیشتری به ساعت نگاه می کنند تا قرار ملاقات های مهم خود را از دست ندهند. گاهی به نظر می رسد وقتی می خواهیم کار مهمی را انجام دهیم زمان خیلی به سرعت می گذرد، اما درواقع سرعت عقربه ها در این ده ساعت بزرگ دنیا هرگز تغییر نخواهدکرد. در اینجا نگاهی گذرا خواهیم داشت به 10 عدد از بزرگ ترین ساعت های دنیا که در اقصی نقاط جهان قرار دارند.
10. ساعت کولگیت (Golgate Clock) در ایندیانا، امریکا
ساعت عظیم الجثه دنیا
ساعت کولگیت که دهمین ساعت بزرگ دنیا است در روز 17 نوامبر سال 1924 شروع به کار کرد. صفحه این ساعت که روی ساختمان کارخانه Colgate- Palmolive در ایندیانا نصب شده است حدود 12 متر قطر دارد. این ساعت دقیقا در حاشیه رودخانه قرار دارد.
9. برج ساعت الن بردلی (Allen- Bradley) در میلواکی، امریکا
ساعت عظیم الجثه دنیا
ساعت برج الن بردلی چهار وجهی است و قطر هر چهار صفحه این ساعت 12.25 متر است. این ساعت بسیار زیبا در ارتفاع 83 متری از سطح زمین نصب شده است. با وجود این ساعت دیگر هیچ کس در آن ناحیه برای فهمیدن زمان به صفحه تلفن هوشمند خود نگاه نمی کند.
8. ساعت آسمان خراش گروزنی سیتی (Grozny City) در چچن، روسیه
ساعت عظیم الجثه دنیا
این ساعت دووجهی در ارتفاع 140 متری بر روی نمای آسمان خراش گروزنی نصب شده است. این برج بلند که در روز پنجم اکتبر سال 2011 افتتاح شد شامل یک هتل 5 ستاره، 80 طبقه آپارتمان و یک مرکز تجاری است. صفحه هر ساعت که شامل عقربه ها و چرخ دنده است 5200 کیلوگرم وزن دارد.

سازه ای که به عنوان پایه این ساعت عمل می کند 14 هزار کیلوگرم وزن دارد. عقربه ساعت شمار این ساعت 250 کیلوگرم، عقربه دقیقه شمار 400 کیلوگرم و چرخ دنده های ساعت 500 کیلوگرم وزن دارند.
7. ساعت گل، تهران
ساعت عظیم الجثه دنیا 
ساعت گل با 15 متر قطر زمانی بزرگ ترین ساعت گل در جهان به شمار می رفت. برای ساخت و نصب این ساعت 600 میلیون ریال هزینه شد. این ساعت که سال ها قبل در حاشیه اتوبان همت جانمایی شده است در سال 94 بعد از تعمیر مجددا به بهره برداری رسید.
6. ساعت کولگیت (Colgate)، نیوجرسی، آمریکا
ساعت عظیم الجثه دنیا
ساعت هشت وجهی کولگیت در ایالت نیوجرسی در کنار رودخانه هودسون و در نزدیکی بازار بورس نصب شده است. قطر این ساعت 15 متر است. ساعت کنونی رد سال 1924 ساخته شد و جایگزین ساعتی شد که توسط مهندسی از اهالی کولگیت به نام وارن داوی Warren Davey طراحی شده بود.
5. ساعت شرکت Duquesne Brewing Company پیترز بورگ، امریکا
ساعت عظیم الجثه دنیا
این ساعت که روی ساختمان شرکت نصب شده است شبیه یک هشت ظلعی است و 18 متر قطر دارد.
4.ساعت ایستگاه مرکزی راه آهن ریودوژانیرو در برزیل
 
ساعت عظیم الجثه دنیا
 
این ساعت 20 متری چهار صفحه مختلف دارد که همگی به یک اندازه هستند. این ساعت در سال 1943 ساخته شد و در آن زمان مرتفع ترین ساعت به شمار می رفت.
3. ساعت گل در گجرات، هند
ساعت عظیم الجثه دنیا
قطر صفحه ساعت گل که در گجرات هند قرار دارد 24 متر است و وزن عقربه ساعت شمار این ساعت حدودا یک تن است.
2. ساعت مرکز خرید جواهر Cevahir در استانبول ترکیه
ساعت عظیم الجثه دنیا
در نگاه اول سقف شیشه ای و شفاف مرکز خرید جواهر شاید خیلی معمولی به نظر برسد اما اگر بیشتر دقت کنید خواهید دید که این سقف درواقع ساعتی است که 36 متر قطر دارد.
1. ساعت برج رویال در مجتمع ابراج البیت (Albraj Al Bait) مکه، عربستان سعودی
ساعت عظیم الجثه دنیا
این ساعت عظیم الجثه 43 متر قطر دارد و به حدی بزرگ است که از فاصله چند کیلومتری قابل دیدن است.
منبع:برترینها
انتهای پیام/
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب: 8819
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *