خطیب نماز جمعه سراوان

شهید حججی نمادی برای جوانان انقلابی/ همه پرسی اقلیم کردستان خلاف قانون اساسی عراق است

7 مهر 1396 ساعت 13:15

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به تشییع با شکوه پیکر شهید حججی در برخی از شهرهای کشور گفت: مدافعین حرم و شهید حججی تجلی تمام خوبی ها هستند که این شهید سرافراز نماد دنیای اسلام امروز شد.


به گزارش شستون، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در جمع نمازگزاران جمعه با اشاره به تشییع باشکوه پیکیر پاک شهید محسن حججی در شهرهای مختلف ایران، مدافعین حرم و شهید حججی را تجلی تمامی خوبی ها دانست و گفت: به لطف و برکت اسلام جوانانی را داریم که تربیت شده مکتب انقلاب و اسلام هستند، برای دفاع از ارزش های دین مقابل فاسدان و متحجران عالم درخشیدند که نمادی برای دنیای بشر امروز هستند که شهید حججی یکی از نمادها و ارزش های دین اسلام در این روزها است.
شهید حججی نمادی برای جوانان انقلابی
وی با بیان حضور مقام معظم رهبری کنار پیکر شهید حججی و فرمایشات ایشان، افزود: رهبر معظم انقلاب به خانواده این شهید سرافراز فرموده اند: ببینید برای این شهید جوان چه غوغایی در کشور شده است، همه شهدا در پیشگاه خداوند عزیز هستند، لکن این جوان دارای خصوصیتی بود که چنان برجستگی پیدا کرد.
امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری  اخلاص، عزتمندی، به موقع حرکت کردن، نیت و طینت پاک را از خصوصیات شهید حججی عنوان کردند که نماد خیر برای  جوانان سراسر عالم که دلداده راه خداوند بودند، شد وبرای حرکت در مسیر جهاد، شهادت و مقاومت بستر فراهم کرد.
حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به ایجاد همبستگی در مراسم تشییع شهید ححجی، ادامه داد: پیام مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید سر افراز مقاومت مقابل جنایت کاران عالم یعنی آمریکا و اسرائیل است که به عنوان جوان انقلاب  نشان دهیم که نهضت امام حسین (ع) همچنان ادامه دارد.
افراد فاسد نباد در رأس مسلمین قرار گیرند
 وی به محبان اهل بیت توصیه کرد تا به شایستگی و با ساز و کار مشروع عزاداری کنند تا شأن عزاداری نیز حفظ شود چرا که دشمنان اسلام همواره در تکاپوی ضربه زدن به پیکره ی اسلام هستند.
امام جمعه شهرستان سراوان استقامت و پایداری مقابل فساد، عدم پذیرش ذلت و نگاه به زندگی ذلت بار را از درس های نهضت عاشورا بیان کرد و افزود: افراد فاسد، فاسق، شراب خوار و افرادی که مجالس و بزم های عیاشی شبانه و روزانه را دایر می کنند جایگاه خلیفه خدا بودن را ندارند و نباید در رأس مسلمین قرار گیرند.

عدم تعارض مطلبه گری مجلس خبرگان با وظایف دستگاه های اجرایی کشور
حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: شاکله مجلس خبرگان رهبری  از فقهای صاحب نظر تشکیل شده است که رهبر معظم انقلاب یک سری جایگاه و مأموریت هایی را به این مجلس واگذار کردند.
وی با توجه به اینکه انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) دارای هدف بوده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به اعضای مجلس خبرگان توصیه کرده اند که پیگیری کنند کدام یک از اهداف انقلاب زمین گیر شده، کدام یک به هدف رسیده و تا چه میزان به هدف رسیده است، مطالبه گر باشند و از مسئولین امر بخواهند که تا چه مقدار اهداف انقلاب را انجام داده اند چرا که مطالبه گری مجلس خبرگان با وظایف ذاتی دستگاه ها در تعارض نیست.
اسرائیل به دنبال جداسازی کردستان از عراق است
امام جمعه شهرستان سراوان همه پرسی اقلیم کردستان را خلاف قانون اساسی کشور عراق بیان و اضافه کرد: اسرائیل به دنبال جداسازی کردستان از عراق است تا بتواند یک میدان رزم برای خود مهیا کند تا مقابل کشور هایی که علیه این کشور ایستادگی می کنند، جولان دهد.
حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: در حالی که به سرانجام نابودی داعش نزدیک است، اسرائیل از این طریق می خواهد به اهداف و توطئه های خود دست پیدا کند و اقلیم کردستان از این جدایی خسران می بیند.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 8895

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/8895/شهید-حججی-نمادی-جوانان-انقلابی-همه-پرسی-اقلیم-کردستان-خلاف-قانون-اساسی-عراق

شستون
  https://shastoon.ir