800
۰
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه زنجان عنوان کرد؛

«سندروم خوابگاهی»، مشکلی که دانشجویان خوابگاهی به آن دچارند خوابگاه دانشجويي دختران

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه زنجان اظهار کرد: «سندروم خوابگاهی» یکی از مشکلاتی است که دانشجویان خوابگاهی به آن دچار هستند.
س
س
به گزارش شستون، اباذر چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه با شروع سال ‌تحصیلی جدید و ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها و استقرار در خوابگاه‌ها، اهمیت سلامت روانی دانشجویان در محیط دانشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: دانشجویان غیربومی در محیط خوابگاه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که بهتر است به این موضوع توجه داشت و در صدد برطرف کردن این مشکلات برآمد که یکی از این مشکلات ابتلا به «سندروم خوابگاهی» است که فرد به یک نوع افسردگی در محیط خوابگاهی مبتلا می‌شود.
وی ادامه داد:این نوع سندروم در بین دانشجویان، آستانه تحمل را پایین می‌آورد و موجب افسردگی در دانشجوی خوابگاهی که به جهت دوری از خانواده، یک نوع دلتنگی احساس می‌کند و مجبور است پایبند قوانین خوابگاه باشد بروز پیدا می‌کند.
این مسئول افزود: غیربومی بودن دانشجویان و اینکه دانشجویان هریک با فرهنگ و سطح اجتماعی متفاوت وارد دانشگاه می‌شوند و هر کدام با تناقضاتی که دارند وارد خوابگاه می‌شوند و حال باید با افراد دیگر کنار بیایند، موجب می‌شود که گاه دچار مشکلاتی در این زمینه شوند.
چراغی با اشاره به اینکه برخی از این افراد رفتارهای پرخطری دارند و این رفتارها را از دوران دبیرستان در خود داشته‌اند، خاطرنشان کرد: خوابگاه به لحاظ اینکه فضای استقلال بیشتری در اختیار افراد قرار می‌دهد، ممکن است زمینه بروز بیشتر رفتارهای پر خطر را در این افراد افزایش دهد.
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه زنجان اظهار کرد: سبک زندگی خوابگاهی به‌طور قطع دارای تفاوت‌های عمده‌ای با محیط خانه است و داشتن مشکلات ‌و درگیری‌ها در خوابگاه‌ها به دلیل وجود تفاوت‌های فرهنگی و دید متفاوتی که افراد دارند، تا میزان بالایی طبیعی است.
وی خاطرنشان کرد: وجود قوانین در خوابگاه‌ها برای راحتی بیشتر دانشجویان است که در این زمینه بهتر است دانشجویان بیشتر به مسائل توجه داشته باشند.
چراغی تصریح کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه دانشجویان خوابگاهی قرار گیرد این است که آنها باید مدیریت زندگی خوابگاهی را یاد بگیرند، زیرا بخشی از این مشکلات به عدم آگاهی افراد از زندگی خوابگاهی برمی‌گردد. آنها باید یاد بگیرند که در خوابگاه زمان خود را چه طور بین فعالیت‌ها و تفریحات خود تقسیم کنند.
این مسئول افزود: یکی دیگر از نکاتی که باید دانشجویان توجه داشته‌باشند، مدیریت استرس است. هرکدام از این افراد در خوابگاه‌ها با استرس‌های متفاوتی درگیر هستند که باید در این زمینه توجه کافی را داشته باشند و نحوه مدیریت این استرس‌ها را فرا گیرند.
انتهای پیام
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 8907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *