800
۰

فروش شناسنامه برای خرید مواد مخدر!

با توجه به اهمیت موضوع مواد مخدر و همچنین کاهش سن اعتیاد در کشور خبرنگارمان به میان معتادان منطقه سیستان رفته است.
ش
ش
به گزارش شستون، به نقل از  ندای هیرمند؛ برای پر کردن اوقات فراغت با چند جوان هم خانه می شود و در ابتدا دود حالش را بهم می زند، سرفه می کند و آرام آرام با دست به قفسه سینه اش می زند می گوید: بار اولم است.
برای اینکه در مقابل دوستانش خودی نشان دهد چند دود دیگر می گیرد و کنار می کشد، دوستانش همچنان دود از دهانشان بیرون می زند و می گویند و می خندند، چند روزی این روال تکرار می شود.
یک ماه از این ماجرا گذشته است و او اکنون رنگ از رخسارش پریده، دوستانش دیگر دود مجانی به او نمی دهند و برای مصرف مواد باید پول از جیب بدهد، بیکار است  و بی پول مجبور است برای مصرف مواد دست به هر کاری بزند.
این روایت فردی است که می گوید دوستان نا باب او را به اینجا کشانده اند، در گوشه ای از خرابه های شهر کز کرده و دودی از لب بیرون می دهد.
وجود خبرنگاران او را آزار نمی دهد، آب از سرش گذشته است، حتی می گفت لازم نیست چهره اش را مات کنند، بگذارید همه بدانند که بر سر یک معتاد چه می آید، دود دیگری می گیرد و می گوید: خانواده ام هم معتاد بودند برای همین زیاد جلوی مرا نمی گرفتند.
وی که با نام مستعار حمید می شناختند سالهاست که درون سطل های زباله ی شهر به دنبال غذا، پلاستیک و لاک های کهنه می گردد، می گوید لاک های کهنه را با قیمت پایینی به بازیافت کنندگان می فروشند و پول مواد را بدست می آورند.

 با این حال وضعیتش تکان دهنده بود، صورت سیاه و کثیفش حکایت از این داشت که جا و مکانی برای استحمام و یا خواب ندارد شاید از خانواده ترد شده بود از او این موضوع را جویا شدم که گفت: خانواده ام را رها کرده ام از شمال کشور برای کار به اینجا آمدم، اما شناسنامه ام را به یک فرد افغان با قیمت خوبی فروختم.
وی افزود: فروش شناسنامه چندروزی حالم را با خرید مواد و غذای مناسب خوب کرد اما حال بدون مدارک اینجا مانده ام، نمی دانم به کجا پناه ببرم، به طوری از روی اجبار در سیستان مانده ام.

 حمید ادعا می کرد که چند باری برای ترک به کمپ های ترک اعتیاد رفته است، اما با این وجود پس از پاکی دوباره به کشیدن مواد روی آورده می گفت از تریاک شروع کرده و اکنون به شیشه رسیده است.
وی افزود: اینجا مواد ارزان تر و بهتر از دیگر نقاط کشور گیر می افتد، هم مرزی با کشور افغانستان و وجود سودگران مرگ باعث شده است تا این منطقه مواد با قیمت مناسبی به فروش برسد.
با این حال او در منجلاب اعتیاد غرق شده بود و به نظر می رید دیگر راهی برای بیرون کشیدن حمید از اعتیاد نباشد، با او خداحافظی که کردیم، گفت قصد دارد دوباره ترک کند اما معلوم بود هزیان های بعد از مصرف مواد است.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 8916
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *