800
۰

تورقوزآباد؛ روستایی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلقک افکارعمومی ایران و جهان تبدیل کرد/ اطلاعات سوخته و کاریکاتوری موساد از جمهوری اسلامی، کار دست نتانیاهو داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نمایش های مختلفی که به نام عملیات روانی علیه ایران اجرا می‌کند مورد تمسخر افکارعمومی قرار گرفته است.
تورقوزآباد؛ روستایی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلقک افکارعمومی ایران و جهان تبدیل کرد/ اطلاعات سوخته و کاریکاتوری موساد از جمهوری اسلامی، کار دست نتانیاهو داد
به گزارش شستون؛  هر از چندگاهی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس دست به عملیات روانی مستقیم علیه جمهوری اسلامی ایران می‌زند که بیشتر به شوی خنده شباهت دارد تا جنگ روانی. شخصیت مضحک نتایاهو، اطلاعات ناقص و عدم اقناع پذیری مخاطب، لوازم و اسنادی که کاریکاتوری و کارتونی هستند، ابهامات بسیار در این اطلاعات که تنها هدف آن اتهام زنی به ایران است و همچنین سوابقی که نتایاهو در این شوسازی علیه کشورمان دارد که همواره نه تنها قانع کننده نبوده بلکه مورد تمسخر واقع شده، به نوعی از وی دلقکی ساخته که تنها مایه خنده افکارعمومی ایران است.
تورقوزآباد 2 نفر!
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه پنجم مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل نمایش تازه‌ای به راه انداخت و با عکس‌هایی مدعی شد که تل‌آویو انبار تازه‌ای از تجهیزات هسته‌ای شناسایی کرده است.
تانیاهو در این سخنرانی با تکرار ادعای سرقت اسناد هسته‌ای از ایران، با نشان دادن تصاویری از یک ساختمان در «تورقوز آباد»، مدعی شد که ایران در نزدیکی تهران تجهیزات هسته‌ای دارد که آن را به آژانس گزارش نکرده است. همین تصویر که زیر آن به لاتین تورقوزآباد نوشته شده کافی بود تا ادعای خنده‌دار او به طنز کاربران فضای مجازی تبدیل شود.

ادعای نتانیاهو حتی در بین کاربران رسانه‌های ضدانقلاب هم رواج داشته و آنها با طنز گفته نخست وزیر اسرائیل را به تمسخر گرفتند. برخی از کاربران شبکه اجتماعی که تا پیش از این از منطقه تورقوزآباد ذهنیتی نداشتند بیان کردند که این عمل نتانیاهو سبب شد تا این منطقه در سطح جهان و خود ایران شناخته شود و به کنایه مطرح شد که صنعت توریسم این منطقه رونق گرفت. 
عباس عراقچی معاون وزیر خارجه نیز در واکنش به ادعای نتانیاهو گفته است: «فکر می‌کنم عده‌ای نتانیاهو را سرکار گذاشتند.»
«فرهاد ممدوحی» نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز  در واکنش این شو سیاسی گفت: «نتانیاهو با نمایش چند قطعه عکس که از نقشه گوگل گرفته ادعا می کند که تاسیسات هسته ای جدیدی در ایران کشف کرده که این خود دروغی بزرگ و مبین آن است که دروغگویی در دی ای ان این مقام ارشد صهیونیستی وجود دارد.»
اما این تنها نمایش خنده‌دار نتانیاهو نبود.
شلوار لی و تمسخر نتانیاهو توسط ایرانیان
نخستین باری که نتانیاهو به طور مستقیم مردم ایران را مورد خطاب قرار داد و از ممنوعیت گوش دادن به موسیقی پاپ و پوشیدن شلوار جین سخن گفت و به نوعی قصد همدردی با ملت ایران را داشت، به علت فاصله‌ای که این سخنان با واقعیت کشورمان دارد مورد تمسخر افکارعمومی قرار گرفت. این حرف‌ها واکنش جوانان ایرانی را در شبکه اجتماعی توییتر به دنبال داشت طوری که آنها عکس‌هایی از شلوارهای جین خود منتشر کردند. جالب اینجاست که این ادعای نتانیاهو بیشتر مورد تمسخر قشر خاکستری جامعه قرار گرفت و همه بر این موضوع اذعان داشتند که نتانیاهو حتی از بدیهی ترین مواردی که در ایران رواج دارد، خبر ندارد. از این رو بود که نتانیاهو با این حرف‌ها بیشتر دست به یک خودزنی آشکار با نام عملیات روانی زد که به ضرر اسرائیلی ها تمام شد.

پیام‌هایی که جوانان ایرانی در واکنش به این خبر در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کردند نیز جالب بود. در یکی از این پیام‌ها آمده است: «ما نه ‌تنها شلوار جین می‌پوشیم  بلکه به موسیقی‌های بیگانه هم گوش می دهیم. من گمان می‌کنم که او (نتانیاهو) فکر می‌کند که ما سوار اسب می‌شویم.»
در پیامی دیگر آمده است: «در شرایطی که نتانیاهو هیچ آشنایی با آنچه ایرانیان در ملاء‌عام انجام می‌دهند ندارد، چطور می‌تواند درباره مسایل محرمانه اطلاع داشته باشد.»
این سخنان نتانیاهو از خلل و بی اطلاعی محض اسرائیل از واقعیت ایران حکایت داشت که حتی نشان می داد که سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد) چقدر در خصوص وقایع داخلی ایران عقب مانده است.
بمب کارتونی که دنیا را منفجر کرد
پیشتر نتانیاهو همین شو تبلیغاتی را درست از تریبون سازمان ملل اجرا کرده بود. این موضوع نه تنها میان ایرانیان بلکه در سراسر جهان مورد استهزاء نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این سخنرانی با نمایش یک نمودار-نقاشی همراه بود که طی آن، وی کوشید به زعم خود با نشان دادن تصویری فانتزی از یک بمب، جهان را از خطری هسته‌ای ایران آگاه کند!

این اقدام هر چند جدی بود اما واکنش های طنز آمیزی را در ایران، اسرائیل، آمریکا و برخی کشورهای دیگر به دنبال داشت و برخی طنزپردازان و رسانه ها شیرین کاری نتانیاهو را سوژه طنزهای مکتوب و تصویری خود قرار دادند. از جمله "نیویورکر" با نمایش تصویر سخنرانی نتانیاهو ، نقاشی بمب را به سخره گرفت و نوشت که احتمالاً سرویس اطلاعاتی اسرائیل فکر می کند بمب این شکلی است! و از خوانندگان خود خواست با توجه به این تصویر، طنزهای خود را به آن رسانه ارسال کنند تا در مسابقه طنزی با این موضوع شرکت کنند!
عقب ماندگی نتانیاهو در ارائه اسناد از ایران
چندی پیش بود که نتانیاهو در یک عملیات روانی مستقیم دیگر سعی داشت اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی در فضای رسانه‌ای منتشر کند. در همین رابطه وی تعدادی عکس، لوح فشرده و کاغذ را نشان و مدعی شد که مدارک غیرقابل‌انکار از تلاش مخفیانه تهران برای ساخت بمب اتمی دارد.
لوح های فشرده که یادآور تکنولوژی کهنه و منسوخ شده بود بسیاری از ایرانیان را به واکنش تمسخر آمیز واداشت. بسیاری در فضای شبکه اجتماعی از عقب ماندگی رژیم صهیونیستی در نشان دادن اسناد مربوط به کشورمان با کنایه بیان داشتند که اسرائیل نه تنها در شلوار لی و فرهنگی که در کشورمان متداول است اطلاع درستی ندارد بلکه در خصوص پیشرفت تکنولوژیک کشورمان نیز از بیخ و بن بی اطلاع است. همین مورد نیز باز سبب بی خاصیت کردن جنگ روانی نتانیاهو علیه ایران را چه در کشورمان چه در دنیا فراهم کرد.

مجموع این موارد نشان می‌دهد نتایاهو با این حربه‌ها و نمایش‌های روانی بیشتر از اینکه بتواند اثرگذاری کوچکی بر اذهان مردم ایران داشته باشد، دست به خودسوزی سیاسی زده است و از خود یک تصویر مضحک و دلقک‌ سیاسی در دنیا ساخته است.

منبع: دانا
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 12005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *