800
۰
در راستای تحقق شعار سال انجام شد؛

اشتغال زایی برای پنج هزار نفر در سیستان و بلوچستان با الهام گیری از هنرسوزن دوزی/ گام بلند بسیج در راستای تامین معیشت شهروندان سراوانی

در راستای تحقق شعار سال و اشتغال زایی برای پنج هزار نفر در سیستان و بلوچستان دومین دفتر مرکزی شرکت ردای سنتی مکران شعبه شایان در سراوان افتتاح شد.
اشتغال زایی برای پنج هزار نفر در سیستان و بلوچستان با الهام گیری از هنرسوزن دوزی/ گام بلند بسیج در راستای تامین معیشت شهروندان سراوانی
به گزارش شستون، دومین دفتر مرکزی شرکت ردای سنتی مکران شعبه شایان با حضور جمعی از مسئولین شهرستان سراوان در خیایان شهید سجاد این شهرستان افتتاح شد.

 محمد رضا کرم پور مجری شرکت ردای سنتی مکران شعبه شایان در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفت و گو با شستون بیان کرد: دومین دفتر مرکزی در راستای هزار واحد کارگاه سوزن دوزی در استان سیستان و بلوچستان در شهرستان سراوان افتتاح شد.

 وی با بیان اینکه اولین دفتر در شهرستان چابهار افتتاح شده است، افزود: این دفتر به منظور استقبال چشمگیر سوزن دوزان سراوانی و ارتباط مستقیم با هنرمندان و حذف دلالان از بازار هنر فاخر این منطقه به بهره برداری رسید.

مجری شرکت ردای سنتی مکران شعبه شایان اضافه کرد:  مواد اولیه کار در اختیار سوزن دوزان قرار داده می شود و پس از خریداری طرح های سوزن دوزی، فرآیند تکمیلی انجام و سپس در بازار های خارجی به فروش می رسد.

کرم پور با بیان اینکه هنر سنتی سوزن دوزی بلوچ را به تجاری تبدیل کرده اند، افزود: از هنر سوزن دوزی  در قالب تکه دوزی، ذی، تپه دوزی از آنها در لباس های رسمی استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح ملی که قرار است هزار گارگاه به بهره برداری رسد برای پنج هزار نفر در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال  فراهم می شود.

مجری شرکت ردای سنتی مکران شعبه شایان با بیان اینکه بسیج در رونق اشتغال خانگی با الهام گرفتن از هنر بومی گام بلندی برداشته است، خاطر نشان کرد: در این طرح ملی بسیج در جمع آوری اطلاعات سوزن دوزان و تشخیص کار هنرمندان همکاری داشته که با کمک معرفی افراد توسط بسیج سازندگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی مجوز برای سوزن دوزان صادر خواهد شد.

انتهای پیام/الف.د 
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 14843
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *