800
۰
گزارشی از واردات انواع کالا از پاکستان؛

واردات 254 میلیون دلاری کالا از مرزهای جنوب شرق کشور/تیغ سلمانی و قلاده در لیست کالاهای وارداتی

براساس گزارش اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، از ابتدای امسال بیش از 254 میلیون دلار کالا از مرزپاکستان وارد کشور شده است.
واردات 254 میلیون دلاری کالا از مرزهای جنوب شرق کشور/تیغ سلمانی و قلاده در لیست کالاهای وارداتی
به گزارش شستون، به نقل از پایگاه خبری لادیز؛واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری، لوکس و مصرفی و به خصوص کالاهایی که امکان تولید آن در داخل ایران وجود دارد، همواره مورد انتقاد آنهایی که دستی بر اقتصاد دارند، بوده است.
وقتی که نگاهی گذرا بر آمار گمرکات کشور می اندازیم می بینیم برخی از کالاهایی غیرضروری وارد کشور می شود که این حجم از واردات در طول سال نه تنها کاهش نیافته است بلکه هر روز بر این آمار طبق آخرین باز بینی ها افزوده شده است.
گزارشات حاکی از آن است که واردات کالاهای لوکس و غیر لوکس که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد در دولت یازدهم افزایش چشمگیری داشته است و در سال 96 نیز روند صعودی افزایش واردات کالاهای غیرضروری ادامه داشته است .
براساس گزارش اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه اجناسی از  کنجد و گلابی هندی، عدس، لوبیا، لپه، سبزیجات خشک شده، زرچوبه تا توپ فوتبال، تیغ سلمانی و قلاده از مرزپاکستان وارد کشور شده است که این میزان واردات کالا باعث خروج بیش از 254میلیون دلار ارز از کشور شده است.
نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز دراین باره گفته است که با وجودی که دو کشور افغانستان و پاکستان بازار مصرف خوبی دارند اما متاسفانه سهم ایران از این بازار کمتر از یک میلیارد دلار است.





 

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر ضرورت تکیه بر تولید داخلی و اشتغالزایی تاکید داشتند و  واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود را به عنوان حرام شرعی و قانونی بیان کردند و از سوی دیگر افزایش واردات سبب افزایش آمار بیکاری در میان جوانان به دلیل تعطیل شدن کارگاه های تولیدی شده و ضربه ای مهلک بر پیکر اقتصاد کشور وارد کرده است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 10250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *