800
۱
گزارشی از خیز بلند سراوانی ها در ورزش بانوان؛

رشد چشمگیر باشگاه های ورزشی بانوان در سراوان/ ایجاد روحیه نشاط و‌ شادابی با روی آوردن به ورزش

با روی آوردن بانوان به ورزش میزان افسردگی این قشر از جامعه کاهش می یابد و‌ موجب افزایش تندرستی ‌ و ایجاد روحیه نشاط و شادابی می‌‌شود.
رشد چشمگیر باشگاه های ورزشی بانوان در سراوان/ ایجاد روحیه نشاط و‌ شادابی با روی آوردن به ورزش
به گزارش شستون، در سال جاری بسیار از ارگان ها به فعال کردن سالن های ورزشی در سراوان روی آورده اند به گونه ای در حال حاضر تعداد اندکی از سالن های ورزشی در شهرستان می توان یافت که فعال نباشد.
علاوه بر فعال بودن سالن های مجتمع ورزشی شهید مولوی فیض محمد حسین بر، مجتمع ورزشی امام علی (ع) در شهرک شهید رجایی، سوله ورزشی سید الشهداء دانشگاه پیام نور، سالن ورزشی اداره راه و ترابری و هم اکنون نیز سوله ورزشی سپاه در خیابان‌ شهید بهشتی فعالیت خود را آغاز کرده است.
سالن های ورزشی بانوان روز به روز در حال افزایش است به طوریکه در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور دو رشته آمادگی جسمانی و تکواندو در حال فعالیت است و همچنین سالن ورزشی سپاه در رشته آمادگی جسمانی بانوان نیز فعال شده است.
همچنین به تازگی و‌ برای اولین بار در استان در شهرستان سراوان استارت رشته وزنه برداری بانوان زده شده است و به زودی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.
نازخاتون جمال زهی یکی از مربیان آمادگی جسمانی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: از سال ۱۳۸۰ با توجه به مشکلات و بیماری های همچون تیروئید، دیابت، فشار خون  و کلسترول بالای خون به ورزش روی آورده است.
وی افزود: ورزش را در ابتدا با پیاده روی جهت کنترل بیماری های خود آغاز کرده است.
مربی آمادگی‌جسمانی بانوان باشگاه فرهنگی ورزشی، ورزش‌و تندرستی ادامه داد: در هفته جاری این باشگاه را در خیابان بهشتی راه اندازی کرده و بانوان زیادی را به‌ ورزش جذب کرده است.
جمال زهی گفت:  افرادی که برای ورزش در این سالن  ثبت نام کرده اند، از ورزش کردن راضی هستند و روحیه آنان نسبت به روزهای  اول تغییر کرده است و شادابی ‌ نشاط را به طور کامل می توان در چهره تک تک هنرجویان مشاده کرد.
وی اذعان کرد: ورزش کردن در روحیه افراد جامعه تأثیر مفیدی دارد و پیشنهاد می کند که هیچ وقت ورزش را از برنامه روزانه خود حذف نکنند تا جامعه سالم را شاهد باشیم.
 مربی آمادگی جسمانی باشگاه فرهنگی ورزشی  ورزش و تندرستی شهرستان از استقبال اندک بانوان در رشته های ورزشی مختلف و همچنین عدم سرمایه گذاری این قشر از جامعه برای سلامت خود گلایه مند بود و هزینه سلامتی را بسیار کمتر از هزینه درمان برشمرد.
 جمال زهی گفت: استقبال بانوان در سنین بالا بسیار کم است اما نسبت به گذشته استقبال خوبی شده است و پیشنهاد می شود برای روی آوردن بانوان به ورزش باید فرهنگ سازی شود.
 
وی در پایان با بیان اینکه شعار وی برای بانوان «ورزش و باز هم ورزش» است به بانوان توصیه کرد تا حداقل پیاده روی را در برنامه خود برای تندرستی و سلامت روح و جسم خود در برنانه روزانه خود بگنجانند.

انتهای پیام/ا.د
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 10272
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *