800
۰

شناسایی 100 هزار خودرو در طرح کدینک سراوان/ آیا مشکل سوخت در سراوان حل می شود؟

روز گذشته جایگاه سوخت و فرآورده های سوختی امام علی (ع) تا ظهر تعطیل بوده و هیچ گونه فرآورده ای در این‌ جایگاه توزیع نمی شد.
شناسایی 100 هزار خودرو در طرح کدینک سراوان/ آیا مشکل سوخت در سراوان حل می شود؟
به گزارش شستون، روز گذشته جایگاه سوخت و فرآورده های سوختی امام علی (ع) تا ظهر تعطیل بوده و هیچ گونه فرآورده ای در این‌ جایگاه توزیع نمی شد، مردم از ساعات ابتدایی صبح برای دریافت بنزین در این‌جایگاه به انتظار نشسته بودند.
شهروندان دیگر نیز برای دریافت بنزین مورد نیاز خود به جایگاه طه روی آورده بودند که منجر به تشکیل صف طویل شده است.
یکی از شهروندان سراوانی ضمن گلایه مندی شدید از وضعیت موجود در این شهرستان مرزی، خواستار در صف ماندن مسئولین شد تا حال و روز مردم را درک کنند تا شاید عزم خود را برای از بین بردن صف های طولانی بنزین در شهرستان جدی کنند.
وی افزود: آیا مسئولین شهرستان سراوان نمی تواند موضوع سوخت در شهرستان را ساماندهی کنند؟ تا دیگر شاهد اینگونه مشکلات و به انتظار ماندن شهروندان نشویم.
این شهروند ادامه داد: برخی ها از کاهش سهمیه سوخت شهرستان خبر داده اند، آیا مسئولین مربوطه شاهد وضع موجود نیستند که سهمیه را کاهش داده اند؟
 
سکینه اشرفی معاون امور هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه سوخت سه شهرستان سراوان، سیب و سوران و‌مهرستان که در ۲۵ دی ماه در سالن اجتماعات سراوان برگزار شده بود با بیان ایجاد معیشت حلال برای مردم، افزود: باید مقابل مافیای سوخت که در این زمینه ورود پیدا کرده و ریشه مردم را خشکانده اند، گرفته شود.
 
وی گفت: سراوان مدخل و معبر قاچاق سوخت است که باید به این منطقه نگاه ویژه شود.
 
درویش نارویی فرماندار سراوان با اشاره به ایجاد تنش سوخت در دو ماه اخیر، از وضعیت مناسب ایجاد شده در چند روز گذشته ابراز امیدواری کرده بود.
 
وی گفت: بر اساس طرح کدینگ که توسط شرکت نفت انجام شده است،  ۱۰۰ هزار خودرو در شهرستان شناسایی شده اند که این تعداد خودرو ماهانه به ۳۰ میلیون سوخت نیاز دارند.
 
فرماندار سراوان افزود: ماهانه به سراوان بزرگ حدود ۱۱ میلیون سوخت داده می شود که این مقدار هم سرشکن می شود و ۷ یا ۸ میلیون لیتر به سراوان می رسد که نارضایتی و اعتراضات مردمی را با توجه به ارتباط مستقیم سوخت به معیشت مردم را به دنبال دارد.
 
نارویی با بیان اینکه کل مصرف نفت سفید در شهرستان را ۳۰ میلیون لیتر دانست که در حال حاضر ۲۴ میلیون لیتر کسری وجود دارد، گفته بود: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت شهرستان ۱۹۵ نفر است که ۲۵۰ هزار کالابرگ توزیع شده و کالا برگ ها هم توسط اداره پست توزیع شده است.
 
وی با بیان اینکه سهمیه نفت گاز ۱۶ میلیون و ۶۲۰ لیتر است که چیزی حدود ۵۰ درصد دریافت شده است، خاطر نشان کرد: در سراوان بزرگ دو هزار و ۸۰۰ دستگاه ماشین سنگین شناسایی شده است که این تعداد از مقدار موجود در استان صنعتی یزد هم بیشتر است.
 
فرماندار با اشاره به قاچاق نفت گاز، گفت: ۹۸ درصد کشفیات نفت گاز است و با توجه به اینکه بنزین قاچاق نمی شود ممکن است در مسیر قاچاق استفاده شود، خاطر نشان کرد: شرکت های پیمانکاری در حوزه راه سازی و جاده سازی از عدم دریافت سهمیه سوخت خود به صورت کامل بسیار گلایه مند هستند.
 
انتهای پیام/ا.د
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 10273
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *