800
۰
گزارش شستون از تعطیلی بانکی در جنوب شرق؛

تعطیلی 23 روزه بانک توسعه و تعاون در بخش بم پشت/رئیس بانک توسعه و تعاون سراوان: بنگاه های اقتصادی جز جدایی ناپذیر یک منطقه هستند

بانک توسعه و تعاون بخش بم پشت در بیست و پنجم بهمن ماه سال 95 تاسیس و شروع به کار کرده و به علت عدم حمایت متولیان مالی و آحاد جامعه در خصوص منابع مالی تعطیل شده است.
تعطیلی 23 روزه بانک توسعه و تعاون در بخش بم پشت/رئیس بانک توسعه و تعاون سراوان: بنگاه های اقتصادی جز جدایی ناپذیر یک منطقه هستند
به گزارش شستون؛ بانک ها به کمک سیاست های اعتباری و مالی خود قادرند زمینه رشد و توسعه اقتصادی را در کشور فراهم کرده یا با اعطای وام های بازرگانی، صنعتی و تولیدی، توسعه اقتصادی کشور را فراهم کنند و اساساً وظیفه بانک ها درهر کشوری حمایت و کمک به بالندگی اقتصادی است و با توجه به اینکه بنگاه های اقتصادی جز جدایی ناپذیر یک منطقه هستند 23 روز از تعطیلی بانک توسعه و تعاون بخش بم پشت می گذرد.

با پیگیری پایگاه خبری شستون در این زمینه محمود اسماعیل نژاد رئیس بانک توسعه و تعاون شهرستان سراوان عدم حمایت متولیان مالی و مردم در خصوص منابع را بزرگترین علت تعطیلی بانک توسعه و تعاون در منطقه بم پشت عنوان کرد و گفت: این بانک با توجه به فلسلفه وجودی خود جهت توسعه و رفع محرومیت زدایی منطقه بم پشت در بیست و پنجم دی ماه سال 95 تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی جهت ادامه کار جز جدایی ناپذیر یک بانک محسوب می شود و بانک توسعه و تعاون بخش بم پشت بعد از گذشت یک سال به یک سوم برنامه پیش بینی شده خود نرسیده است، افزود: علی رغم اینکه اکثر متولیان مالی شهرستان سراوان از بخش بم پشت هستند و با رضایت کاملی که از خدمات این بانک داشتند آن را حمایت مالی نکردند.

رئیس بانک توسعه و تعاون شهرستان سراوان با اشاره به اینکه این بانک از یکم بهمن ماه سال 96 تا کنون به مدت 23 روز تعطیل شده است، تصریح کرد: موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز در هر منطقه ای که باشند نقش مهمی در توسعه دارند.

وی صدور کارت و افتتاح حساب، پرداخت انواع تسهیلات، رونق اقتصادی بخش مربوطه، فعالیت در زمینه اشتغال زایی و ده ها سرویس مالی را از خدمات بانک توسعه و تعاون عنوان کرد و بیان داشت: نبود بانک در منطقه بم پشت موجب می شود که مردم محروم جهت انجام امورات بانکی خود فاصله 60 کیلومتری را تا سراوان طی کنند.

اسماعیل نژاد در پاسخ به این سوال که آیا بانک توسعه و تعاون منطقه بم پیشت دوباره راه اندازی می شود یا خیر؟ اذعان داشت: با توجه به پیگیری هایی که در یک سال اخیر انجام شده حمایت قابل توجه ای از بانک صورت نگرفته و در صورتی مجددا راه اندازی می شود که یک اعتبار خوبی به بانک تزریق شود.

وی با بیان اینکه درخواست های متعددی از سوی مردم، معتمدین و ائمه جمعه جهت راه اندازی بانک توسعه و تعاون بخش بم پشت دریافت کرده است، توضیح داد: احاد جامعه باید پای کار آمده و با حمایت خود در راه اندازی بانک سهیم باشند.

رئیس بانک توسعه و تعاون شهرستان سراوان ادامه داد: بانک توسعه و تعاون بخش بم پشت ثبت نام 3 هزار نفر را در زمینه سهام عدالت انجام داده و 7 هزار نفر روستایی بدون مراجعه به بانک از خدمات بانکی بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه یک بنگاه اقتصادی درآمد و هزینه ای است و اگر منابع مالی نداشته باشد زیان و ضرر خواهد دید و مدیریت های بالا دست که صلاح اقتصادی یک بانک را می سنجند، اجازه ادامه ارائه خدمات را نخواهد داد، گفت: خواسته ما از آحاد بخش بم پشت این است که جهت ارائه خدمات به قشر محروم و راه اندازی دوباره بانک توسعه و تعاون این بخش ما را یاری و حمایت کنند.
 
انتهای پیام/م.ش
 
 
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 10498
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *