800
۰

بی آبی در پایتخت اقتصادی کشور به وضعیت بحرانی رسید/ آبرسانی با تانکر در همسایگی سد جگین!

بشاگرد با دارا بودن بیش از ۱۷۰ روستا این روزها با کمبود شدید بی آبی مواجه است مسئولان شهرستان در پروژه انتقال آب سد جگین برای بشاگرد به بهانه کمبود منابع مالی نسبت به مشکلات بی توجه هستند.
بی آبی در پایتخت اقتصادی کشور به وضعیت بحرانی رسید/ آبرسانی با تانکر در همسایگی سد جگین!
به گزارش شستون؛ بشاگرد با دارا بودن بیش از ۱۷۰ روستا این روزها با کمبود شدید بی آبی مواجه است مسئولان شهرستان در  پروژه انتقال آب سد جگین برای بشاگرد به بهانه کمبود منابع مالی نسبت به مشکلات بی توجه هستند.
سد جگین شهرستان بشاگرد درسال 88 با ظرفیت 300میلیون متر مکعب با هدف تامین آب شرب شهرستان بشاگرد به بهره برداری رسید​ و یکی از پروژه های بزرگ و زیر بنایی که از ابتدا تا کنون، پروژه انتقال آب دو شهر سردشت و گوهران و ۴۰ روستا بوده که در سال ۹۱ کار اجرایی آن آغاز شد و پس از پیشرفت ۶۰ درصدی در مرحله لوله گذاری با بن بست بی پولی مواجه شده و رو به تعطیلی رفت.
در دولت تدبیر و امید هیچ توجهی نسبت به پروژه انتقال آب سد جیگن به بشاگرد نشد و استاندار سابق هرمزگان به مردم این شهرستان در مردادماه سال گذشته تاکید کرد: فاز اول پروژه آبرسانی سد جگین به بشاگرد در سال ۹۶ افتتاح می شود.

وعده های بی سرانجام مسئولان
طولی نکشید مدیر عامل آب فاضلاب هرمزگان در تایید حرف استاندار در همان تاریخ وعده تکمیل طرح آبرسانی سد جگین بشاگرد را در 12 ماه آینده داد، حال مردم بشاگرد تا کی باید به این وعده ها بی اساس دل خوش کنند؟
سد جگین پرآب یکی از نعمت هایی که خداوند به مردم بشاگرد داده و اهالی این شهرستان تنها با مشکل بی آبی مواجه نیستند، بلکه با بی عدالتی و ناکارآمدی مدیران در منطقه روبه رو هستند که برای مردم بشاگرد معضل بزرگی است.

​این بی توجهی ها به این دلیل است که بشاگرد در سال ۱۳۸۵ به شهرستان ارتقاء یافت بدون اینکه زیر ساخت های آن فراهم شود.
بی آبی در شهر سردشت به وضعیت بحرانی رسیده است
 
محمد غریب شاهی، شورای شهر سردشت در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، با اشاره به مشکلات بی آبی در بشاگرد، اظهار کرد: اکنون بی آبی مشکلات زیادی را برای اهالی ایجاد کرده که مرکز شهرستان آب شرب آن از طریق دو دستگاه تانکر سیار آب رسانی می شود.
 
 
نائب رئیس شورای شهر سردشت در ادامه بیان کرد: در ماه گذشته شهر سردشت تنها با یک تانکر آبرسانی میشد اما با پیگیری های صورت گرفته از طرف شوراها یک تانکر دیگر اضافه شد اما باز هم جوابگوی جمعیت شهر سردشت نیست.
 
غریب شاهی افزود: مردم بشاگرد مجبور هستند به آب های سطحی و غیر بهداشتی روی بیاورند و از این طریق به شستشو البسه و ظرف های خود کنند که باعث بیماری می شود.
 
وی گفت: اکنون آب شرب شهر سردشت توسط تانکر از چاه آبی که در بستر رودخانه شهر گوهران است تامین می شود که منبع آب شهروندان لایه ای از گل و رسوب که ناشی از آب نه چندان سالم و بهداشتی است اما مردم به ناچار مجبور به استفاده هستند .
 
نائب رئیس شورای شهر سردشت با بیان اینکه پروژه آب رسانی سد جگین بعد از گذشت ۸ سال هنوز به سرانجام نرسیده، تصریح کرد: مشکل آب شهرستان بشاگرد تنها با انتقال آب سد جگین به سردشت و دیگر نقاط شهرستان برطرف می شود.
 
غریب شاهی اظهار کرد: مردم بشاگرد چندین سال است که چشم انتظار انتقال آب سد جگین به سردشت و دیگر نقاط بشاگرد هستند و پروژه ای که همزمان قرار بود آب را به جاسک و بشاگرد بیاورداما آب سد به جاسک با توجه به مسافت طولانی رسیده ولی همچنان مردم شهرستان بشاگرد چشم انتظار همت مسولان هستند.
 
 
وی بیان کرد: مسئولان این شرایط بحران بی آبی بشاگرد را درک کنند و با ردیف های بودجه ای مردم شهرستان بشاگرد از نعمت آب سد جگین بهره مند کنند.
 
بشاگرد نخستین شهرستان با توزیع آب توسط تانکر های سیار آبرسانی!
 
نائب رئیس شورای شهر سردشت بشاگرد با اشاره به مشکل کم آبی این شهرستان، اظهار کرد: بشاگرد در زمینه بی آبی و خشکسالی جزء اولین شهرستان ها به شمار می رود که عدم رسیدگی به آن مردم را به مهاجرت وا داشته است.
 
غریب شاهی افزود: بشاگرد اولین شهرستانی است که در مرکز آن با تانکر های سیار آب رسانی انجام می شود که این امر زنگ خطری برای بحران بی آبی جنوب شرق کشور محسوب می شود.


منبع: دانا
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 10724
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *