800
۰

«رخ در رخ» به تماشاخانه «دا» می‌آید/ استحاله انسان معاصر

کارگردان نمایش «رخ در رخ» از اجرای این اثر نمایشی که نوشته ناصر حسینی مهر است و به استحاله انسان معاصر در غربت می پردازد از نیمه دوم فروردین ماه ۹۷ خبر داد.
«رخ در رخ» به تماشاخانه «دا» می‌آید/ استحاله انسان معاصر
به گزارش شستون؛ رزگار خاطری کارگردان نمایش «رخ در رخ» درباره روی صحنه بردن این اثر نمایشی گفت: قرار است از نیمه دوم فروردین ماه ۹۷ نمایش «رخ در رخ» را در تماشاخانه «دا» به صحنه ببرم که این اثر نوشته ناصرحسینی مهر است و از مجموعه «رخ در رخ و سه نمایشنامه دیگر» وی انتخاب شده که در فاصله سال های ۷۷ تا ۸۰ در کلن آلمان نوشته شده است.
وی با اشاره به اینکه این مجموعه قرار است بعد از اجرای نمایش مجددا چاپ شود، بیان کرد: «رخ در رخ» و کلا همه نمایشنامه های این مجموعه درباره افراد مهاجر و رانده شده ای است که در موقعیتی گرفتار شده اند و به صورت تجریدی از حالت انسانی خارج و دچار استحاله می شوند. این افراد در وجودشان دچار مسخی می شوند که آنها را به موجوداتی غیرطبیعی تبدیل می کند که معلوم نیست چه هستند.
این بازیگر تئاتر درباره انتخاب تماشاخانه «دا» برای اجرا متذکر شد: به این دلیل تماشاخانه «دا» را برای اجرا انتخاب کردم چون آنجا فضایی متفاوت دارد و اتمسفر زیرزمین و فضای نموری که برای اجرا مد نظرم بود در این تماشاخانه که قبلا یک حمام قدیمی بوده است، یافت می شود. نکته دیگر اینکه این تماشاخانه سازوکار سخت دیگر تماشاخانه های خصوصی را برای گرفتن اجرا ندارد و همین مساله، کار ما را راحت تر کرد.
خاطری یادآور شد: ملیکا عبداللهی، غلامحسین بهرامی و خودم بازیگران این نمایش هستیم و افروز شاهین فر، شیوا حسینی‌مهر، غزاله باقری، نگین احسانی و ساغر صباحی نیز دیگر عوامل نمایش را تشکیل می دهند.
وی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: نمایشنامه «رخ در رخ» به تنهایی انسان عصر ما می پردازد و نکته مهمتر در این اثر نوع نگارش ناصر حسینی مهر است چون این نوع نگارش شکل تازه ای در نمایشنامه نویسی ایران به حساب می‌آید که جذاب و بدیع است.
منبع:مهر
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 10762
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *