800
۰
در چهارمین همایش استانی مهدویت محور وحدت مطرح شد؛

اساس اسلام بر اساس وحدت است/ فراگیر شدن ظلم و ستم قبل از ظهور منجی عالم بشریت

چهارمین‌همایش استانی مهدویت محور وحدت صبح امروز در شهرستان سراوان برگزار شد.
اساس اسلام بر اساس وحدت است/ فراگیر شدن ظلم و ستم قبل از ظهور منجی عالم بشریت
به گزارش شستون، چهارمین همایش استانی مهدویت محور وحدت با حضور مدیر عامل کانون مهدی موعود (عج) کشور، نماینده ولی فقیه در امور هل سنت سیستان و بلوچستان، مدیر بنیاد مهدویت استان، فرماندار سراوان، امامان جمعه‌ و جماعت، مسئولین دستگاه های اجرایی، علما، اندیشمندان و جمعی از مردم سراوان صبح امروز در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی سراوان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین متوسل  مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) کشور در این همایش با اشاره به اینکه اساس اسلام، بر اساس وحدت همه مسلمین است، گفت: وحدت یکی از جلوه های برادری است و عمده موضوعات دینی مورد پذیرش همه فرق اسلامی است.
وی افزود: در موارد اندک اختلاف دیدگاه در میان فرق اسلامی وجود دارد و آن هم در موضوعات اعتقادی و فقهی است.
مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی  موعود (عج) کشور عمده مشکلات امروز در منطقه را کنار گذاشتن وحدت و کوبیدن بر طبل تفرقه دانست و اضافه کرد: یکی از محور های وحدت، مهدویت است، ظهور  و قیام فردی به نام مهدی در آخرالزمان که وظیفه اش برچیدن نظام ظلم و کفر و برپایی نظام دینی بر پایه قرآن خداست.
حجت الاسلام و المسلمین متوسل با اشاره به آیه مبارک ۵۵ سوره نور، گفت: خداوند به انسان چهار وعده؛ حاکم قرار دادن مسلمین در زمین، حاکمیت اسلام بر جهان، امنیت که از مهم ترین نعمات الهی است و رخت بر کندن کلی شرک و کفر از زمین را داده است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان‌ در این‌ همایش گفت: همه معتقد هستیم که منجی عالم از اولاد زهرا (س) است که این همان محور وحدت می باشد و همه بر این باور هستیم که نام و کنیه منجی عالم هم نام و کنیه پیامبر اکرم (س) است.
وی اضافه‌کرد:  در متون روایی اهل سنت از وجود امام زمان (عج) به عنوان دوازدهمین خلیفه پیامبر یاد شده است.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان با توجه به اینکه در احادیث شیعه و اهل سنت که این نازنین آفرینش مسیح‌ یار و‌مسیح یاور است، خاطر نشان کرد: قبل از ظهور ظلم‌ و فساد در جامعه فراگیر خواهد شد و‌ به تعبیر امام احمد حنبل از نبی مکرم اسلام، دو چیز بدنه جامعه بشری را رنج‌ می دهد یکی‌ از موارد اختلافات است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان در ادامه گفت: مهدویت موضوعی است که به اندازه تاریخ اسلام پیشینه دارد.
وی با بیان اینکه مهدویت موضوع قطعی است که از نگاه قرآن و زبان پیامبر (ص) توجه‌شده، ادامه داد: مهدویت مسئله ای است که هر کس به آن توجه کند، دگرگونی هایی در احساسات وی ایجاد می شود که با توجه به مهدویت استقلال ایجاد شد، مقابل قلدران ایستادگی کردیم.
امام‌جمعه شهرستان سراوان اظهار کرد : همه معتقد به مهدویت هستیم و منتظر آن هستیم که آلودگی های عالم با آمدن منجی عالم کنار گذاشته شود.
مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان نیز در این‌همایش قرآن کریم، احکام شریعت، اصول دین و ضروریات دین را محورت وحدت دانست.
وی با بیان اینکه هیچ‌ کس نمی تواند موضوع ظهور شخصیت عظیم از نسل پیامبری اکرم(ص) را انکار کند، گفت: حضرت مهدی (عج) شخصی صالح و مصلح است که دنیا را پر از عدل و داد کند، مستکبران را از بین خواهد برد و عدالت واقعی را در جهان می گستراند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان افزود: متأسفانه امروز وحدت میان مسلمانان وجود ندارد و ما باید تلاش کنیم تا به طرف سعادت حرکت کنیم و آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 10925
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *