800
۰

احتکار خودروهای تولید شده با دلار 3200 تومانی/ دلیلی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد

نادر قاضی پور با اشاره به تصمیم خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای داخلی، گفت: خودروسازان در آذر ماه سال ۹۶ با دلار ۳ هزار و ۲۰۰ تومانی خودروهای جدید تولید کردند، اما هیچ کدام از این خودروها را پیش فروش نکرده و یا به روز و به صورت نقدی نفروختند.
احتکار خودروهای تولید شده با دلار 3200 تومانی/ دلیلی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد
به گزارش شستون؛ نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار و پیشنهاد خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو گفت: موضوعی که در خصوص افزایش قیمت خودروها از سوی خودروسازها مطرح شده است جای تامل دارد چرا که خودروهایی که سایپا و ایرانخودرو تولید کرده اند و امروز در انبارهای خود احتکار کرده اند با دلار 3200 تومانی تولید شده است.
 
وی با اشاره به احتکار خودروهای تولید شده از سوی شرکت های سازنده اظهارداشت: خودروهایی را که با دلار 3200 تومانی تولید شده هنوز پیش فروش نکرده اند و حتی به صورت نقدی نیز اقدام به فروش آنها نکرده اند؛ پس دلیلی ندارد که خودروساز ها طرح افزایش قیمت خودرو را مطرح کنند.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: قیمت خودروهای داخلی بین 10 تا 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که این امر نشان دهنده افتادن بازار خودرو کشور به دست دلال ها و واسطه گر ها است که موجب نارضایتی مردم تا به امروز شده است.
 
قاضی پور گفت: دلیل احتکار خودرو در انبار ها را نمی دانیم چیست ، از طرفی هم سازمان بازرسی و تعزیرات هم تا به امروز نظارتی به این موضوع نداشته اند؛ سازمان حمایت از مصرف کننده هم هنوز از موضوع مطلع نیستند یا سکوت کرده اند.
 
وی در بیان دلیل طرح افزایش قیمت خودرو از سوی خودروساز ها اعلام کرد: خودروسازها با ارائه این طرح می خواهند بگویند که با دلار گران قیمت اقدام به تولید کرده اند که این امر خلاف واقع است و هنوز با دلار 4200 اقدام به تولید نکرده اند.

منبع: دانا
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 10971
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *