خاک پروژه های نیمه تمام در چشم مردم سیستان وبلوچستان/6 سال چشم انتظاری برای ساخت یک ورزشگاه در هیرمند

شستون , 29 ارديبهشت 1397 ساعت 10:49

از زمان آغاز ساخت سالن ورزشی در شمال شهرستان هیرمند 6 سال می‌گذرد اما هنوز خبری از تکمیل این پروژه به گوش نمی‌رسد و هیچ‌کس پیگیر این ماجرای چندساله نیست.


به گزارش شستون؛ در حوزه سیستان برخی رشته‌های ورزشی همچون کبدی، کشتی، بازی های بومی و محلی و فوتبال علاقه مندان زیادی دارد اما آنان برای پرداختن به رشته مورد علاقه شان نیاز به فضای مناسب دارند که اهالی ساکن در شمال شهرستان هیرمند از وجود آن بی‌بهره اند و احساس می شود فقط یک استادیوم که البته آن هم زمان اتمام پروژه و بهره برداری آن مشخص نیست نمی تواند نیاز مردم را برطرف کند.
منطقه سیستان محروم ترین شهر ایران است که از امکانات ورزشی هم بهره چندانی نبرده به گونه ای که سالن های ورزشی یکی پس از دیگری در این منطقه مورد تخریب و بی توجهی قرار می گیرند.
در این راستا گفته می شود بیش از 6 سال است مردم در انتظار ساخت یک سالن ورزشی در شمال شهرستان هیرمند هستند که با گذر سال ها هنوز این پروژه تکمیل نشده و علاقه مندان به رشته های ورزشی نظاره گر زمینی خالی هستند که تنها بخش هایی از اسکلت این سالن ورزشی احداث شده است.
 
حرکت لاک پشتی در ساخت یک سالن ورزشی
یکی از شهروندان بخش قرقری در این خصوص بیان کرد: محل ساخت تنها سالن ورزشی بخش قرقری امروز به عنوان انبار کاه توسط برخی از افراد استفاده می شود.
وی به خبرنگار ندای هیرمند گفت: اگرچه اکثر جوانان از روستاهای این بخش مهاجرت کرده اند اما اندک افراد باقی مانده در بخش قرقری نیاز به حمایت و همچنین توجه دارند تا به اعتیاد روی نیاورند.
 به گفته یکی از اهالی جوانان این منطقه از رفاه اجتماعی چندانی برخوردار نیستند و ورزش تنها فرصتی است که می توانند با پرداختن به آن خود را در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه کنند اما نبود فضاهای لازم این امکان را از آن ها سلب کرده است.
این شهروند بیان کرد: حدود 6 سال است که مردم شاهد حرکت کند احداث این پروژه مهم ورزشی هستند اما هنوز کسی نمی داند که چرا این طرح با آرامش بیش از حد پیش می رود.
 
غبارفراموشی بر پروژه ساخت سالن ورزشی
اردشیر ارباب زهی بخشدار قرقری با بیان اینکه کلنگ ساخت سالن ورزشی این منطقه در سال 1391 به زمین زده شده است، گفت: متاسفانه این پروژه تاکنون رها شده و تکمیل نشده است.
وی افزود: با پیگیری های مکرر بخشداری قرقری که از طریق فرماندار هیرمند انجام شد اداره ورزش و جوانان استان در آذرماه 94 تنها اقدام به تکمیل سقف سالن کرد که بار دیگر این پروژه رها شده و به دست فراموشی سپرده شده است.
ارباب زهی خاطر نشان کرد: بخش قرقری شهرستان هیرمند بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد و عدم وجود هیچ سالن ورزشی در شان جوانان و همچنین افراد این بخش نیست امید است اداره ورزش و جوانان استان با تدابیر ویژه به تکمیل این پروژه مهم برای جوانان بیاندیشد.
با این حال منطقه سیستان به لحاظ قهرمان‌پروری بسیار مستعد بوده و ضروری است زیرساخت‌ها برای جوانان فراهم شود تا نهایت ظرفیت خود را در این عرصه به ظهور برسانند.

منبع: دانا


کد مطلب: 11011

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11011/خاک-پروژه-های-نیمه-تمام-چشم-مردم-سیستان-وبلوچستان-6-سال-انتظاری-ساخت-یک-ورزشگاه-هیرمند

شستون
  https://shastoon.ir