800
۰
به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی؛

حسن شمشادی تحت تعقیب قضائی قرار گرفت/ دستگاه قضایی علیه فرد خاطی اعلام جرم کرد

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم علیه حسن شمشادی به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی اعلام جرم کرد.
حسن شمشادی تحت تعقیب قضائی قرار گرفت/ دستگاه قضایی علیه فرد خاطی اعلام جرم کرد
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، طی روزهای گذشته انتشار تصویری در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی در سیستان وبلوچستان شد.
ماجرا از این قرار بود که تصویری در صفحه اینستاگرام حسن شمشادی یکی از خبرنگاران صدا و سیما مبنی بر خوردن گوشت گربه و کلاغ مرده در روستاهای حاشیه شهرستان هیرمند در فضای مجازی منتشر شد که نه تنها صحت نداشت بلکه گلایه مردم و مسؤولان منطقه سیستان را هم به دنبال داشت.
اگر چه شمشادی از مردم منطقه سیستان عذرخواهی و روز گذشته اقدام به حذف آن پُست از صفحه اینستاگرام خود کرد اما به سبب تشویش اذهان عمومی و انتشار مطلب کذب، وی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.
 
حسن شمشادی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در این خصوص اظهار کرد: دادستانی به عنوان مدعی‌العموم علیه حسن شمشادی به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی اعلام جرم کرد.
وی بیان کرد: از آنجائی که مطلب حسن شمشادی کذب بوده و در بین مردم منطقه سیستان بازتاب بسیار بدی داشت، دادستانی به عنوان مدعی‌العموم علیه این فرد به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی اعلام جرم کرد.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: این خبرنگار هم اکنون تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.
 
فرد خاطی تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت
حجت الاسلام علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان هم در این خصوص بیان کرد: دادستانی به عنوان مدعی العموم دستور داد فرد منتشر کننده مطلبی با عنوان «خوردن گوشت گربه و کلاغ مرده به دلیل فقر و نداری در روستاهای سیستان» تحت پیگرد قضایی قرار گیرد.
وی گفت: جرم این فرد نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است که قانون برای آنها جرم تعیین کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: مردم سیستان از این اقدام فرد مورد نظر بسیار گلایه مند بودند به طوری که با مراجعات مکرر خواستار برخورد با وی شدند.
وی ادامه داد: دادستانی با توجه به مراجعات مردمی و ملاحظات انجام شده پرونده ای در این رابطه تشکیل داده تا فرد خاطی تحت پیگیرد قانونی قرار گیرد.
موحدی راد در پایان خاطر نشان کرد: با وجود عذرخواهی این فرد پیگیری قضایی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.
 
به گزارش عصرهامون ادعای اینستاگرامی «حسن شمشادی» خبرنگار صداوسیما، با عنوان «این ظرف غذای یک خانواده در روستاهای شهرستان زابل است که برای نمردن؛ گوشت گربه می‌خورند! / می‌خواهیم کمک کنیم تا زنده بمانند» جنجالی شد و او به خاطر واکنش‌های گسترده مردمی عذرخواهی کرد.


انتهای پیام/
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 11083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *