800
۰
در راستای تحقق شعار سال؛

تعطیلی واحدهای تولیدی خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است/ بدهی‌و معوقات بانکی بنگاه‌های اقتصادی بزرگترین مشکل در سیستان وبلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: بدهی‌ها و معوقات بانکی بنگاه‌های اقتصادی یکی از بزرگترین مشکلات در این استان است اما به جای تعطیلی واحدهای تولیدی و مراکز اقتصادی بدهکار باید به دنبال راهکار دیگری باشیم.
تعطیلی واحدهای تولیدی خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است/ بدهی‌و معوقات بانکی بنگاه‌های اقتصادی بزرگترین مشکل در سیستان وبلوچستان
به گزارش شستون، به نقل از عصرهامون، بحران بیکاری و تعطیلی کارخانه ها و سخت شدن شرایط معیشتی این روزها نقل هر مجلسی می باشد و تداوم چنین اوضاعی باعث گلایه برخی از شهروندان شده است.
 
ممنوعیت تعطیلی واحدهای تولیدی در سیستان وبلوچستان 
در این راستا حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در همایش تبیین حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی شعار نیست بلکه یک واقعیت و یک نیاز مهم اقتصادی امروز کشور است چرا که اگر در مایحتاج روزمره خودمان به دشمن وابسته باشیم دشمن سیاست‌ها و فشارهای خود را از همین ناحیه به کشور و ملت ما تحمیل خواهد کرد.
وی بیان کرد: در راستای این هدف امسال رسما اعلام کرده ام که استفاده از دستگاه قضایی برای تعطیلی واحدهای مراکز اقتصادی تولیدی ممنوع است.
وی گفت: اجازه نمی‌دهیم از دادستانی، مراجع قضایی و حتی از اجرائیات ثبت‌اسناد برای تعطیلی و پلمپ واحدهای تولیدی استفاده شود.
رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی هر کس باید از خودش شروع کند تا این موضوع به فرهنگ تبدیل شده و در سطح جامعه حمایت جدی از کالای ایرانی به عمل آید.
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در این زمینه به مدیرکل ثبت‌اسناد سیستان و بلوچستان تاکید کرده ام نباید واحدهای تولیدی در استان تعطیل شود، آن‌هم استانی که در زمینه اشتغال مشکلات زیادی دارد، زیرا این اقدام، ناشایست و خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
 
جلوی سودجویی گرفته شود
حجت‌الاسلام حمیدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید جلوی سودجویی گرفته شود، گفت: بدهی‌ها و معوقات بانکی بنگاه‌های اقتصادی یکی از بزرگترین مشکلات در این استان است اما به جای تعطیلی واحدهای تولیدی و مراکز اقتصادی بدهکار باید به دنبال راهکار دیگری غیر از بیکار کردن چند کارگر مشغول در این واحدها باشیم.
 
نظام و کشور ما به عنوان یک نظام مقتدر راهش را ادامه می‌دهد
وی خاطر نشان کرد: در شرایط حاضر رودررویی که نظام اسلامی با نظام سلطه دارد در عرصه مسائل اقتصادی است؛ با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نظام و کشور ما به عنوان یک نظام مقتدر در منطقه و در دنیا راه خودش را پیش می‌برد و راهش را ادامه می‌دهد.
 
نامگذاری سال‌های اخیر نتیجه درایت رهبری در تشخیص نقشه‌های دشمن است
حجت‌الاسلام حمیدی در ادامه با بیان اینکه این کشور انواع متکثر دسیسه‌های دشمن را پشت سر گذاشته است که مهمترین آن مسائل نظامی بوده، گفت:  در دهه اول بعد از انقلاب با 8 سال دفاع این ملت از تهدیدات و تعرضات نظامی مستقیم دشمن به کشور با هوشیاری و رهبری شخص امام (ره) و بعد از آن مقام معظم رهبری پشت سر گذاشت.
وی تاکید کرد: امروز همه دنیا این را می‌دانند و دشمنان ما به این موضوع اذعان دارند که نظام اسلامی ما را از طریق مسائل نظامی نمی‌توانند تهدید کنند.
 
هیچ ابرقدرتی نمی تواند کشور ما را تهدید نظامی کند
این مسئول خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی نظامی است که به اقتدار کامل رسیده است؛ ابزارها و نیروهای دفاعی کشور ما آن‌چنان قوی است که هیچ ابرقدرتی به خودش اجازه نمی‌دهد کشور ما را تهدید نظامی کند.
وی تصریح کرد: این راهی است که دشمنان ما به‌خوبی آن را تشخیص داده و برای مقابله با نظام اسلامی سناریوهای دیگری ازجمله مسائل فرهنگی در سر دارند که همیشه مورد نظر مقام معظم رهبری بوده است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان مهم‌ترین ابزاری که استکبار گران و دشمنان در مقابل نظام اسلامی تدارک دیده‌اند را مسائل اقتصادی و به عبارتی جنگ اقتصادی دانست و گفت: تحریم‌هایی که چند سال است دشمنان انقلاب و نظام برای ما تحمیل نموده برای رسیدن به همین هدف است.
وی بیان کرد: این پیش‌بینی و نکته‌سنجی مقام معظم رهبری بوده است که در سال‌های اخیر به‌خوبی این تهدیدات دشمن را متوجه و در مقابل آن سیاست‌هایی را در کشور برنامه‌ریزی و به مسئولان ابلاغ کرده اند تا جلوی این تهدیدات گرفته شود.
 
حمایت از کالای ایرانی یک نیاز مهم اقتصادی است
وی ادامه داد: برای کاهش وابستگی به کشورهای خارجی باید به دنبال تولید کالای ایرانی بوده و به دنبال مصرف کالای ایرانی برویم تا دیگر به بیگانگان وابسته نباشیم.
 
به هیچ عنوان نباید بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شود
این مسئول همچنین در نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری بر عدم تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در استان تاکید کرد و گفت: به هیچ عنوان نباید بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شود و تعطیلی این بنگاه ها خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و توقیف باید در حد اسناد مالکیتی باشد نه توقیف و پلمپ بنگاه.
وی افزود: امروز ما در کشور با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و دشمنان که نتوانسته اند از طرق دیگر به انقلاب ضربه بزنند از طریق جنگ اقتصادی در صدد ضربه زدن و تهدید انقلاب هستند.
 
شرکت‌های آب و برق از قطع آب و برق بنگاه ها که منجر به توقف تولید می شود جلوگیری کنند
 رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: درب دستگاه قضائی به روی همه تولید کنندگان ، سرمایه گزاران، بازرگانان و تجار برای چاره اندیشی در سطح قوه قضائیه و برون رفت از مشکلات اقتصادی باز است.
وی در این راستا از خدمات بازرگانان و سرمایه گزاران در سیستان و بلوچستان تقدیر کرد و افزود : شرکت‌های آب و برق نیز موظفند از قطع آب و برق بنگاه ها که منجر به توقف تولید می شود جلوگیری کنند و در صورت عدم اجرای این دستور به صورت قانونی با آنها برخورد می‌شود.
 
دادستانی و سازمان بازرسی دو بازوی توانمند دستگاه قضائی است
 رئیس کل دادگستری استان همچنین از مدیر کل زندان نیز خواست تا اگر پای سرمایه‌گذاری به زندان باز شد مسائل حقوقی آن را سریعتر پیگیری ومستندات را سریعتر به دستگاه اقتصادی ارائه کنند.
حجت الاسلام حمیدی دادستانی و سازمان بازرسی را دو بازوی توانمند دستگاه قضائی دانست و افزود: ورود به مشکلات سرمایه‌گذاران با بخش های دولتی باید از طریق این دو بازو پیگیری شود.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 11265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *