800
۰

کسانی درباره FATF سر و صدا می‌کنند که نمی‌دانند FATF چیست!/ مردم اعتماد خود را به دولت و نمایندگان مجلس از دست داده‌اند

فرمند گفت: علت این‌که مسکوت ماندن FATF در مجلس رأی آورد به این خاطر بود که برخی می‌خواستند این مورد را از سرشان باز کنند.
کسانی درباره FATF سر و صدا می‌کنند که نمی‌دانند FATF چیست!/ مردم اعتماد خود را به دولت و نمایندگان مجلس از دست داده‌اند
به گزارش شستون ، فردین فرمند در پاسخ به سوالی در خصوص این‌که آیا کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پالرمو، حزب‌الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: هیچ‌گاه ایران حزب‌الله و گروه‌های مقاومت را به چشم تروریست ندیده و نخواهد دید، زیرا آنها فقط از خود و خانه و کاشانه‌اشان دفاع می‌کنند و هیچ جرم و جنایتی علیه مظلومان انجام نمی‌دهند، بنابراین از نظر ما تحت هیچ شرایطی حزب‌الله تروریست تلقی نخواهد شد.
وی با بیان اینکه حساسیت زیادی در زمینه‌ی FATF به وجود آمده، اذعان کرد: حساسیتی که در این زمینه به وجود آمده است اصلا درست نیست، سرو صدای زیاد این مسئله باعث خواهد شد تا توجه دشمن بیش از پیش به سمت ایران جلب شود و واکنش‌های ایرانیان را زیر نظر بگیرند.
این نماینده مجلس دهم متذکر شد: متاسفانه بسیاری از افرادی که باعث ایجاد سروصدای زیاد در رابطه با FATF شده‌اند اصلا خودشان نمی‌دانند که FATF یعنی چه!
وی با اشاره به این‌که باید قبل از انجام هرکاری در زمینه‌ی FATF، با فرهنگ آمریکا آشنا شویم، عنوان کرد: بنده ۱۷ سال در آمریکا بوده‌ام و چندین سال در خوابگاه نیویورک به عنوان دانشجو اقامت داشته‌ام و خوب می‌دانم که تفاوت فرهنگ آمریکایی‌ها با فرهنگ ایرانیان بسیار زیاد است.
نماینده مردم میانه در این راستا خاطرنشان ساخت: البته این‌که می‌گویم فرهنگ آنها با ما تفاوت بسیار دارد به این معنی نیست که فرهنگ آنها کاملا غلط و اشتباه است زیرا در هر کشوری با هر فرهنگی هم انسان‌های خوب پیدا می‌شود و هم انسان‌های بد و این یک امر طبیعی است.
وی توضیح داد: مثلا این که ترامپ فرد خوب و قابل اعتمادی نیست لزوما این معنی را نمی‌دهد که همه‌ی مردم آمریکا همچون ترامپ باشند، لذا بسیاری از مردمان آمریکا از ترامپ بیزارند.
فرمند مشکل اصلی کشور را عدم اعتماد مردم به دولتمردان و مقامات دانست و تشریح کرد: متاسفانه در زمینه‌ی FATF نیز مردم به ما اعتماد ندارند و اعتماد خود را نسبت به ما از دست داده‌اند، البته این را هم باید بگویم که عده‌ای از افراد هستند که اگر من و امسال من انگشتمان را آغشته به عسل کرده و در دهانشان بگذاریم به جای خوردن عسل، انگشتمان را گاز خواهند زد هرچند که وجود این چنین افرادی نیز در هر کشوری امری طبیعی و غیر قابل انکار است.
وی در پایان ابراز داشت: مسکوت ماندن FATF درمجلس رأی زیادی آورد زیرا بسیاری خواستار این بودند که این مورد را از سرشان باز کنند، متاسفانه در برخی از زمینه‌ها کارها را با راه‌و‌روش مناسب خود به جلو پیش نمی‌بریم.

منبع: دانا
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 11268
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *