با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی؛

کتابخانه زنده یاد شاهده سعیدی در کهن ملای سوران افتتاح شد/ تجهیز این کتابخانه با یک هزارو 500 جلد کتاب

16 تير 1397 ساعت 9:36

کتابخانه زنده یاد شاهده سعیدی در در روستای کهن ملای سیب و سوران با تجهیز یک هزارو 500 جلد کتاب افتتاح شد.


به گزارش شستون، از آنجایی که کتاب و کتابخوانی در رشد و بالندگی هر جامعه موثر است، در فرهنگ سازی و میزان رشد در جامعه  نیزبسیار دارای اهمیت می باشد و می توان با کتاب خواندن در انتقال دانش موثر تر گام بر داشت.
از سوی دیگراولین آیه نورانی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد، به خواندن تأکید داشت، که از این موضوع نیز می توان به اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام پی برد.
اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه ما به قدری بالاست که به یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تبدیل شده است و ایشان همواره مردم و به ویژه جوانان را به انس با کتاب دعوت می کنند.
ایشان درباره توجه به مسئله کتاب می‌فرمایند: «کتاب مجموعه‌ای است از محصولات یک فکر، یک اندیشه، یک ذوق، یک هنر؛ مجموعه‌ای است از یافته‌های یک یا چند انسان. ما خیلی باید مغتنم بشمریم که از محصول فکر آحاد گوناگون بشر استفاده کنیم؛ این کاری است که کتاب به ما تقدیم میکند، هدیه میکند؛ این هدیه‌ی کتاب به ماست. لذا کتاب یک پدیده و یک موجود ذی‌قیمت است؛ همیشه اینجور بوده است، در آینده هم همین جور خواهد بود. لذاست که به کتاب بایستی اهتمام ورزید.»
در سال های اخیر گام های خوبی در راستای ترویج کتاب خوانی و تجهیز و ساخت کتابخانه در جنوب سیستان و بلوچستان توسط حامیان کتاب، برخی از مسئولین و مردم برداشته شده است.
در روز های گذشته یک کتابخانه زنده یاد شاهده سعیدی با زیر بنای 75 متر مربعی با حضور سلیمانی عضو هیئت امنای انجمن حامی، مسئولین محلی، کودکان و نوجوانان و بومیان فرهنگ دوست منطقه کهن ملای شهرستان سیب وسوران افتتاح شد.
این کتابخانه که به همت ساحره سعیدی به پاس تلاش های زنده یاد شاهده سعیدی تأسیس شده، دارای یک هزار و 500 جلد کتاب است.
گفتنی استبا تلاش های ابراهیم جهاندیده بیش از 800 جلد کتاب توسط دکتر طائی و نشر دبستانک نیز به این کتابخانه اهدا شده است.
 
انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 11361

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11361/کتابخانه-زنده-یاد-شاهده-سعیدی-کهن-ملای-سوران-افتتاح-تجهیز-این-یک-هزارو-500-جلد-کتاب

شستون
  https://shastoon.ir