800
۰
گزارش میدانی عصرهامون از آخرین وضعیت کامیون داران سیستان وبلوچستان:

اجازه نمی دهیم از اسم کامیون داران سواستفاده شود/ همه با هم برای ایران در کنار هم هستیم

جمعی از کامیون داران سیستان وبلوچستان با اشاره به برخی اعتصابات و برهم زدن نظم از سوی عده ای راننده نما در کشور گفتند: کسانی که اقدام به فریب افکار عمومی می کنند در پی منفعت خود هستند نه مردم؛ ما رانندگان اجازه سواستفاده به این عده را نمی دهیم.
اجازه نمی دهیم از اسم کامیون داران سواستفاده شود/ همه با هم برای ایران در کنار هم هستیم
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، در هفته های گذشته در برخی از استان های کشور شاهد اعتراض های کامیون داران برای بیان مطالباتشان بودیم، اما این روزها با توزیع لاستیک کامیون با نرخ دولتی در برخی استان ها و قول های مساعد برخی مسئولان در راستای حل مطالبات کامیون داران به ویژه قول های ارائه خدمات بیمه ای و افزایش 20درصدی کرایه تا حدودی مشکلات رانندگان در حال مرتفع شدن است.
در همین راستا خبرنگار اجتماعی عصرهامون صبح امروز با حضور در میدان میوه و تره بار زاهدان به پای درد و دل قشر کامیون دار در سیستان وبلوچستان و پیگیری مطالبات آنها از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان پرداخت.
اکبری یکی از کامیون داران سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به نقش پررنگ رانندگان در اقتصاد کشور اظهار کرد: محصول دامی یا کشاورزی مردم امانتی بر دست ما رانندگان است که اگر تاخیری در به موقع رساندن آن ایجاد شود علاوه بر اینکه کشاورز و مردم متحمل ضرر می شوند برای قشر راننده هم چیزی جز ضرر باقی نخواهد ماند.
وی با اشاره به برخی اعتصابات و برهم زدن نظم از سوی عده ای راننده نما در کشور گفت: کسانی که اقدام به فریب دادن افکار عمومی می کنند در پی منفعت خود هستند نه مردم؛ ما رانندگان اگر چه سختی کارمان زیاد است اما همانند دوران دفاع مقدس که رانندگان به صورت داوطلبانه اقدام به حمل بار در مناطق مختلف برای کمک و امدادرسانی می کردند ما هم از همان ملت هستیم و در این کشور زندگی می کنیم بر این اساس اجازه نخواهیم داد که عده ای به خاطر منافع خود از اسم ما رانندگان سواستفاده کنند و آرامش را برهم زنند.
این راننده کامیون در ادامه بیان کرد: این قشر زحمت کش دارای زن و فرزند هستند باید زندگی خود را سپری کنند، کشاندن بیهوده مردم به خیابان ها آن هم با اهداف شخصی عده ای خاص اقدام شایسته ای نیست؛ تعطیلی کار یا عدم تردد کامیون هادر جاده راهکار مناسبی نبوده و باید با تعامل با مسئولان مشکلات را حل کرد؛ در این زمینه نیز با پیروی از قانون می توان به مشکلات
یکی از کامیون داران: عده ای با انجام چنین اقداماتی می خواهند به نفع منافع خود از اسم راننده کامیون داران سواستفاده کنند؛ ما این اجازه را نمی دهیم و با اعتصاب و تعطیلی کار به شدت مخالف هستیم.
پایان داد.
وی در ادامه به بیان پاره ای از مشکلات قشر راننده ماشین های سنگین پرداخت و ادامه داد: قبلا لاستیک ماشین را دو میلیون خریداری می کردیم اکنون به سه میلیون و 200 هزار تومان رسیده، همچنین افزایش لوازم یدکی، بیمه رانندگان، کاهش کرایه بار از دیگر مشکلاتی است که رسیدگی به آن را از مسئولان امرخواستار هستیم زیرا درآمد رانندگان با توجه به گرانی های موجود با خرج و دخل آنها هم خوانی ندارد.
 

گرانی لاستیک، افزایش قیمت لوازم یدکی و هزینه بیمه عمده مشکل قشر کامیون دار
یکی دیگر از کامیون داران که در حال کمک کردن به تخلیه بار خربزه از ماشین در میدان میوه و تره بار زاهدان بود در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون، افزود: 12 سال است که زندگی ام با تردد در جاده ها می گذرد شاید ماهیانه دو یا سه بار بیشتر خانواده ام را نبینم؛ شرایط کار ما این گونه است که برای رساندن به موقع بار و جلوگیری از خراب شدن آن باید از همه چیز بگذریم تا هم درآمدی برای زندگیمان کسب کنیم هم اینکه در امانتی که بر دوش ما سپرده شده خللی ایجاد نشود که در پی آن کشاورز و مردم هم این ضرر را متحمل شوند.
وی گرانی لاستیک، افزایش قیمت لوازم یدکی و هزینه بیمه را از جمله مشکلات عمده قشر کامیون دار عنوان کرد و ادامه داد: میزان سوخت ماشین ها بسیار کم است اگر شرایط به قبل برگردد اوضاع بهتر است زیرا از عهده پرداخت این هزینه بر نمی آئیم.
وی با بیان اینکه با اعتصاب، تعطیلی کار یا تجمع در خیابان به شدت مخالف است، افزود: عده ای با انجام چنین اقداماتی می خواهند به نفع منافع خود از اسم راننده کامیون داران سواستفاده کنند اما ما این اجازه را نمی دهیم زیرا زندگی جریان دارد و با تعطیلی و اعتصاب کاری پیش نمی رود جز اینکه از زندگی عقب خواهیم ماند و پاسخگوی ضررمان کسی نخواهد بود.

با هرگونه اعتصاب و تجمع یا تعطیلی کار به شدت مخالف هستم
یکی دیگر از کامیون داران که از مشهد برای رساندن بار خربزه به میدان بار زاهدان آمده بود در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون اظهار کرد: اگر چه کمبود سوخت، گرانی لوازم یدکی و لاستیک با درآمد کامیون داران هم خوانی ندارد و کرایه بار کم است اما به شدت با هرگونه اعتصاب و تجمع یا تعطیلی کار مخالف هستم زیرا وظیفه ما رانندگان به موقع رساندن امانت کشاورز به دست قشر مصرف کننده است.
 

وی با تاکید بر این مطلب که اعتصاب یا عدم تردد کامیون ها در جاده ها کار به جایی نمی برد، گفت: عده ای قصد سواستفاده از این
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان: کرایه بار 20 درصد افزایش داشته است.
اوضاع به نفع خود دارند؛ ما رانندگان نباید بگذاریم عده ای برای رسیدن به اهداف خود از ما سواستفاده کنند و مانع کسب روزیمان شوند و با آبرویمان بازی کنند؛ این عده که اقدام به بزرگ نمایی و یا حضور مردم در اعتصابات می کنند راننده نیستند بلکه راننده نما بوده و در پی دستیابی به منافع شخصی خود با اهداف خاصی هستند اینها قصد سودجویی دارند اما ما رانندگان به جد چنین اجازه ای نمی دهیم و با هرگونه اعتصاب یا تعطیلی کارمان مخالف هستیم و از خاک و وطن خود دفاع خواهیم کرد تا مبادا عده ای از این جریانات به نفع خود بهره برداری کنند.
یکی دیگر از رانندگان در ادامه بیان کرد: ما رانندگان کامیون دار همچون دوران هشت سال دفاع مقدس همه با هم برای ایران در کنار هم هستیم و اجازه نمی دهیم عده ای به نفع خود از نام ما سواستفاده کنند.
وی گفت: به شدت مخالف تعطیلی کار و یا هرگونه اعتصاباتی هستیم زیرا هر مشکلی راهکاری دارد و این گرانی ها از طریق قانونی قطعا بهتر نتیجه خواهد داد تا اینکه فریب عده ای راننده نما را خورده و آنها به اسم ما کام خود را شیرین و به منافع شخصی شان دست یابند.

کرایه بار 20 درصد افزایش داشته است
در ادامه این گزارش خبرنگار عصرهامون برای پیگیری مطالبات کامیون داران در تماسی که با علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان داشت، وی اظهار کرد: یازده استان به مثل خوزستان، بندر عباس، فارس و غیره که جزو جاده های پرتردد در حمل و نقل بوده اند در این مرحله توزیع لاستیک داشته اند، استان سیستان و بلوچستان چون در این مرحله جزو استان های پرتردد نبوده در مرحله بعدی که کل کشور را شامل می شود، قرار دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر گلایه کامیون داران در خصوص افزایش هزینه لاستیک و لوازم یدکی افزود: این گرانی مختص استان سیستان وبلوچستان نیست و در کل کشور وجود دارد، پیگیر مشکلات کامیون داران هستیم، همچنین منطقه آزاد چابهار ظرفیت خوبی برای تهیه لاستیک به قیمت مناسب است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان در خصوص گلایه کامیون داران مبنی بر کاهش کرایه بار افزود: در این راستا کرایه بار 20 درصد افزایش داشته است و گلایه مندی در این خصوص وجود ندارد.
 

انتهای پیام/
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 11419
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *