800
۰
هفته نخست لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس - پدیده؛ مشهد میزبان سرخ‌های متحول/ استقلال - پیکان؛ شفر در کیلومتر صفر لیگ روبروی خودروسازان ملی

هفته نخست لیگ برتر هجدهم فوتبال روز‌های پنجشنبه و جمعه (۴ و ۵ مرداد) با برگزاری ۸ دیدار پیگیری می‌شود.
پرسپولیس - پدیده؛ مشهد میزبان سرخ‌های متحول/ استقلال - پیکان؛ شفر در کیلومتر صفر لیگ روبروی خودروسازان ملی
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیگ هجدهم فوتبال پس از کش و قوس های فراوان و فروکش کردن تب داغ جام جهانی 2018 روسیه از روز پنج شنبه با برگزاری 4 دیدار آغاز می شود و 16 تیم لیگ برتری خود را برای یک ماراتن بزرگ و نفس گیر آماده می کنند. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در حالی باید در مشهد به زمین مسابقه برود که از جذب بازیکن محروم است و نمی تواند از بازیکنان جدیدش در نیم فصل اول استفاده کند. با توجه به یارگیری و نقل و انتقالات صورت گرفته طبیعی است که باید منتظر یک لیگ جذاب و دیدنی باشیم. تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس جزء مدعیان سنتی و همیشگی قهرمانی در لیگ برتر هستند به خصوص آبی پوشان پایتخت که با شفر به تکامل رسیدند و باید شاهد بازی های درخشان آنها باشیم. 
به طور حتم تیم فوتبال سپاهان با قلعه نویی یکی از مدعیان قهرمانی است و خیلی ها هم منتظر هستند تا تیم تراکتورسازی را با سرمربی سابق رئال مادرید مشاهده کنند. تیم های نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران تازه واردهای لیگ برتر هستند و از فصل گذشته هم نفت تهران و سیاه جامگان بودند که به لیگ دسته یک سقوط کردند. 
رونمایی از پرسپولیس مدل ۹۷ در مشهد مقدس/ دایی و خداداد دوباره به هم رسیدند
پدیده مشهد- پرسپولیس/ ورزشگاه امام رضا ؛ ساعت 20:45
دیدار افتتاحیه لیگ هجدهم فوتبال میان تیم های فوتبال پرسپولیس و پدیده مشهد روز پنج شنبه ساعت 20:45 در ورزشگاه امام رضا برگزار می شود. مسئولان تربیت بدنی آستان قدس رضوی با ساعت برگزاری این بازی مخالف بودند و خواستار برگزاری این بازی در ساعت 18:30 بودند  اما سعید فناحی رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر بیان کرد که امکان تغییر زمان بازی نیست و این دیدار طبق همان زمان اعلام شده برگزار می شود. 
سرخپوشان پایتخت در حالی باید در نخستین بازی خود در لیگ برتر فوتبال به مصاف پدیده در مشهد بروند که قادر به استفاده از بازیکنان جدید خود نیستند و با همان بازیکنان قبلی خود باید به زمین مسابقه بروند. آنها در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی همانند مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شریفی و مهدی شیری را جذب کردند اما به علت محرومیت نمی توانند از این بازیکنان استفاده کنند و برانکو قصد دارد نیم فصل اول  را با بازیکنان فعلی خود سپری کند و از بازیکنان جدید در نیم فصل دوم بهره ببرد. 
برانکو عادت دارد که تیمش را در حالی قهرمان لیگ برتر کند که در اکثر بازی ها ی نیم فصل برنده باشد و فصل گذشته در روزهایی که تیم های دیگر هنوز به مرز آمادگی و هماهنگی نرسیدند تیم برانکو امتیازات را جمع کرده بود تا در روزهای حساس پایان فصل نگران کمبود امتیازات نباشد. طبیعی است که برانکو همین شیوه بازی را در لیگ هجدهم هم به کار می گیرد و اگر این گونه باشد پرسپولیس دیدارهای آغاز فصل را طوفانی شروع می کند تا عزم خود را برای قهرمانی از روز اول جزم کند. 
سرخپوشان پایتخت در مراسم برترین های لیگ هفدهم توانستند اکثر جوایز این مراسم را بدست آورند و همین موضوع باعث می شود که با روحیه مضاعف به مصاف حریفان خود در فصل جدید بروند. 
رونمایی از پرسپولیس مدل ۹۷ در مشهد مقدس/ دایی و خداداد دوباره به هم رسیدند
شجاع خلیل زاده مدافع پرسپولیس از ناحیه گردن مصدوم شده بود اما بعد از گذراندن مراحل درمانی بهبود یافت و مشکلی برای بازی برابر پدیده ندارد. محسن ربیع خواه و 3 بازیکن تیم ملی امید در این بازی حضور ندارند و نیک سیرت مترجم برانکو هم به علت محرومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی نیست و پندار خمارلو مدیر رسانه ای باشگاه پرسپولیس قرار است مسئولیت ترجمه اظهارات برانکو را برعهده بگیرد. 
در آن سوی میدان، تیم پدیده مشهد با هدایت یحیی گل محمدی قصد دارد از میزبانی خود در اولین بازی لیگ برتر استفاده کند و  برابر قهرمان فصل گذشته به پیروزی دست یابد.
مسئولان پدیده بعد از اینکه گل محمدی را به عنوان سرمربی تیم خود انتخاب کردند در فصل نقل و انتقالات به جز یونس شاکری بازیکنان مطرحی جذب نکردند و محمد رضا خانزاده هم از این تیم به طور رسمی جدا شد. محمد قاضی، معین عباسیان و شهاب گردان هم در آستانه جدایی از این تیم مشهدی هستند.
 تیم پدیده در 8 دیدار قبلی خود برابر پرسپولیس تاکنون به پیروزی دست نیافته است و این تیم همه تلاش خود را می کند تا نخستین برد خود را برابر پرسپولیس روز پنج شنبه با حضور هواداران جشن بگیرد اما کار سختی پیش رو دارد. 
همچنین دیدارهای نخست پرسپولیس برابر تیم های مشهدی خوش یمن نبوده است چرا که این تیم 2 بار در تاریخ لیگ برتر در بازی نخست خود مقابل حریفان مشهدی خود قرار گرفته  است که حاصل آن یک باخت و یک تساوی بوده است. همچنین در هر 2 مرتبه پرسپولیس قهرمانی را در پایان فصل از دست داده است. 
به هر حال باید دید پرسپولیس می تواند طلسم پیروز نشدن در نخستین دیدار را برابر پدیده مشهد بشکند یا نه!
محمد رضا خلعتبری بازیکن پدیده به علت محرومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی نیست. 
این بازی نبرد استاد و شاگرد هم محسوب می شود چرا که یحیی گل محمدی زمانی در تیم ملی شاگرد برانکو بود. 
نساجی مازندران - ذوب آهن/ ساعت 20:45
تیم نساجی مازندران که به تازگی به لیگ برتر فوتبال آمده است در نخستین بازی خود در فصل جدید پذیرای تیم ذوب آهن است. 
تیم نساجی مازندران با جواد نکونام سرمربی جوان خود قصد دارد که گام اول در لیگ هجدهم را با برد برابر شاگردان امید نمازی محکم بردارد تا به سایر تیم ها نشان بدهد که حریف دست و پا بسته ای نیست و می خواهد در لیگ برتر ماندگار شود. 
رونمایی از پرسپولیس مدل ۹۷ در مشهد مقدس/ دایی و خداداد دوباره به هم رسیدند
تیم نساجی مازندران برای حضور مقتدرانه در لیگ هجدهم چند بازیکن لیگ برتری جذب کرد تا با ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه بتواند به مصاف حریفان خود در لیگ برتر برود. 
در آن سوی میدان، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان بعد از جدایی امیر قلعه نویی به سراغ امید نمازی رفت تا با این مربی فصل جدید را شروع کند. 
سبزپوشان اصفهانی در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن موثر خود را از دست دادند اما آنها توانستند بازیکنان خوبی از جمله محسن مسلمان را به خدمت بگیرند تا جای خالی نفرات جدا شده را پر کنند. 
مرتضی تبریزی مهاجم تیم ذوب آهن هم مدنظر باشگاه استقلال است اما مسئولان این تیم اصفهانی مبلغ بالایی برای صدور رضایت نامه این بازیکن در نظر گرفتند. 
تقابل جواد نکونام و امید نمازی در این بازی دیدنی و جذاب خواهد بود. 
سایپا- سپیدرود رشت/ ساعت 20:45
نارنجی پوشان سایپا در نخستین بازی خود در لیگ هجدهم به مصاف تیم سپیدرود رشت می روند. 
شاگردان علی دایی قصد دارند از میزبانی خود استفاده کنند و با برتری برابر تیم تازه وارد سپیدرود رشت گام اول را در لیگ برتر محکم بردارند و به نظر نمی رسد کار سختی مقابل این تیم شمالی داشته باشند. 
نارنجی پوشان سایپا در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی همانند رحیم زهیوی، عبدالله ناصری، علی دشتی، امین حاج محمدی و معین عباسیان را به خدمت گرفتند و بازیکنان خوبی از جمله اخباری، دانشگر، صیاد منش، کلانتری، حامد شیری و مهدی زاده را از دست دادند. البته مهدی ترابی با وجود اینکه به پرسپولیس پیوسته است اما طبق توافق صورت گرفته میان مسئولان 2 تیم پرسپولیس و سایپا این بازیکن در نیم فصل اول در تیم سابقش بازی می کند و بعد از پایان محرومیت به پرسپولیس بازمی گردد. 
رونمایی از پرسپولیس مدل ۹۷ در مشهد مقدس/ دایی و خداداد دوباره به هم رسیدند
در آن طرف، تیم سپیدرودرشت که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است از لحاظ مالکیتی در وضعیت بحرانی به سر می برد. مالکیت این باشگاه بین تن زاده و نوین دست به دست می شود و چند روز یک بار شاهد تغییرات در مربیگری این تیم هستیم. 
البته تن زاده اعلام کرده که مالکیت باشگاه سپیدرود رشت را برعهده گرفته است و مدارک و اسناد لازم هم در اختیار دارد. 
علاوه بر این یک روز به شروع بازی های لیگ هجدهم باقی مانده است اما بازیکنان تیم  سپیدرود رشت به علت پرداخت نشدن مطالباتشان در تمرینات شرکت نمی کنند و باید دید وضعیت مالکیت این تیم به چه صورت می شود؟!
فولاد خوزستان- پارس جنوبی جم/ ساعت 20:45
تیم فولاد خوزستان در نخستین بازی خود در لیگ هجدهم فوتبال در ورزشگاه خانگی اش میزبان تیم پارس جنوبی جم است.
شاگردان پورموسوی قصد دارند با حمایت هواداران خود از سد تیم پارس جنوبی جم عبور کنند تا گام اول را محکم بردارند. 
رونمایی از پرسپولیس مدل ۹۷ در مشهد مقدس/ دایی و خداداد دوباره به هم رسیدند
تیم فولاد خوزستان در آستانه شروع فصل جدید توانست سروش رفیعی هافبک خلاق پرسپولیس را به مدت یک نیم فصل به خدمت بگیرد تا خط میانی خود را با حضور رفیعی در نیم فصل اول تقویت کند. البته رفیعی بعد از پایان محرومیت به پرسپولیس بازمی گردد تا فوتبال خود را در این تیم ادامه دهد. 
در آن سوی میدان، تیم فوتبال پارس جنوبی جم با هدایت مهدی تارتار در فصل نقل و انتقالات بازیکنان موثر خود را از دست داد و چند بازیکن را جایگزین آنها کرد. 
به هر حال باید دید دربی جنوبی ها به نفع کدامیک از تیم ها به پایان می رسد. 
بیشتر بخوانید: برنامه هفته اول هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران
دومین روز از هفته نخست هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 20 روز جمعه 5 مرداد آغاز می شود.
در بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر نساجی مازندران تنها تیمی است که نخستین بار در لیگ برتر به میدان می رود و تیم های سپیدرود رشت، ماشین‌سازی تبریز و نفت مسجد سلیمان هم دومین حضورشان را در رقابت های لیگ برتر تجربه می‌کنند. تیم های فوتبال استقلال، پرسپولیس، سایپا، ذوب‌آهن و سپاهان هم در هر ۱۷ دوره قبلی حاضر بودند.
ماشین سازی شهریار -استقلال خوزستان / ساعت 20:45
تيم فوتبال گسترش فولاد با هدايت فیروز كريمى اين روزها نقل و انتقالات باشگاهى و تمرينات را پشت سر مى گذارد تا در اولين ديدار ليگ هجدهم به مصاف تيم استقلال خوزستان برود. این تیم در فصل جدید با نام ماشین سازی شهریار در مسابقات شرکت می کند.
پرسپولیس - پدیده؛ مشهد میزبان سرخ های متحول/ استقلال - پیکان؛ شفر در کیلومتر صفر لیگ روبروی خودروسازان ملی
گسترشى ها كه بحث واگذارى تيمشان به ماشين سازى تبريز به گوش مى رسد بايد روز جمعه هفته جارى برابر استقلال خوزستان به ميدان بروند و با توجه به اعلام مديران اين باشگاه گسترش فولاد در فصل جارى با حضور فیروز كريمى براى كسب مقام هاى بالاى جدول از هيچ كوششى دريغ نمى كند.
تيم فوتبال ماشین سازی شهریار تاکنون تنها محسن یوسفی را  جذب کرده است و ٥ بازيكن تاثیرگذار این تیم یعنی سامان نریمان جهان، علیرضا نقی زاده، کوروش ملکی، فرناندو ده خسوس و مسیح هم از این تیم جدا شده اند.
به هر ترتيب ماشین سازان بايد در اولين ديدار ليگ هجدهم نتيجه خوبى را كسب كنند تا در ابتداى كار در قعر جدول قرار نگيرند.
استقلال خوزستان هم با هدايت داريوش يزدى یکی از سخت ترین پیش فصل های حضورش در تاریخ لیگ برتر را تجربه کرد و سرانجام با هدایت داریوش یزدی، تمرینات خود را استارت زد. این تیم تاکنون با وحيد حمدى نژاد و فرزین گروسیان از جمع بازیکنان مطرح فوتبال ایران به توافق رسیده و سایر نفرات جذب شده از سوی آبی های خوزستان جوان های گمنام هستند.
دیدار ماشین سازی شهریار و استقلال خوزستان از ساعت 20 در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می شود.
سپاهان اصفهان -صنعت نفت آبادان / ساعت 20:45
تيم فوتبال سپاهان اصفهان در فصل جدید ليگ هجدهم با سرمربيگرى امیر قلعه نويى به ميدان مى رود. زردپوشان دیار نصف جهان در اولين ديدار خود از ساعت 20:45 باید مقابل صنعت نفت آبادان قرار گیرد.  سپاهان با توجه به بازيكنان زيادى كه در ليست خروج قرار داده توانسته در فصل نقل و انتقالات بازيكنان خوبى همچون كى روش استنلى، پیام نيازمند، بختیار رحمانى، سجاد شهباززاده، خالد شفيعى، محمد ايران پوريان و ديگر بازيكنان را جذب كند تا قلعه نويى با دست پر و براى كسب رده هاى بالاى جدود ليگ تيمش را به ميدان بفرستد.
بدون شک قلعه نويى با حضور در سپاهان مى تواند از هفته اول ليگ يكى از مدعيان باشد.
پرسپولیس - پدیده؛ مشهد میزبان سرخ های متحول/ استقلال - پیکان؛ شفر در کیلومتر صفر لیگ روبروی خودروسازان ملی
در سوی مقابل صنعت نفت آبادان در لیگ هجدهم با سرمربیگری یک مربی مطرح پرتغالی به نام پائولو سرجیو بازی می کند. طلایی پوشان آبادانی در فصل در نقل و انتقالات 10 بازیکن خود را از دست داده اما بازیکنان مطرحی چون اکبر ایمانی، احمد عبدالله زاده، بهنام برزای، شهاب گردان، عقیل کعبی، مصطفی احمدی را جذب کرده است.
بدون شک سرجيو، سرمربى تيم صنعت نفت آبادان در اولين حضورش در ليگ فوتبال ايران به دنبال كسب نتيجه براى تيمش است تا در ادامه راه جايگاهش دچار تزلزل نشود.
نفت مسجد سليمان -تراكتورسازى تبریز/ ساعت 20:45
تيم فوتبال نفت مسجد سليمان با سرمربيگرى عبدالله ويسى در اولين ديدار رقابت هاى ليگ هجدهم بايد برابر تيم فوتبال تراكتورسازى به ميدان برود. البته با توجه به وضعیت بحرانی مدیریتی این باشگاه زمزمه هایی درباره استعفای او از جمع مسجد سلیمانی ها شنیده می شود. نفت با جذب بازيكنانى همچون يوسف وكيا، اسماعیل شريفات، موسی  كوليبالى، میثم آقایی، میلاد فراهانی، علیرضا علیزاده درصدد است برخلاف دوره قبلی حضورش در این مسابقات موفق به فرار از سقوط شود.
در آن سو تيم فوتبال تراكتورسازى با جذب جان توشاک، مربی اسبق رئال مادرید اسپانیا و ولخرجی در فصل نقل و انتقالات تیمی مدعی را روانه لیگ هجدهم کرده است.
پرسپولیس - پدیده؛ مشهد میزبان سرخ های متحول/ استقلال - پیکان؛ شفر در کیلومتر صفر لیگ روبروی خودروسازان ملی
تراكتور با وجود از دست دادن بازيكنانی چون هادی محمدی، محمد نادری، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، عارف آغاسی، فرزاد حاتمی و محمد ابراهیمی موفق به جذب محسن فروزان، علی عبدالله زاده، علیرضا نقی زاده، محمد اهل شاخه، رضا آقابابایی و 2 بازیکن انگلیسی به نام های آنتونی استوکس ایرلندی و هری  فورستر انگلیسی شد.
بدون شک تيم فوتبال تراكتورسازى براى كسب رتبه هاى بالاى جدول به دنبال برد برابر تيم نفت مسجد سليمان است.
این بازی از ساعت 20:45 دقیقه در ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان آغاز می شود.
استقلال تهران -پيكان/ ساعت 20
تيم فوتبال استقلال تهران با سرمربيگرى وینفرد شفر در فصل نقل و انتقالات توانسته برخى بازيكنان جديد را به ليست اضافه كند. البته آبى پوشان تعدادى از بازيكنان كليدى خود را همچون امید ابراهيمى و امید نورافکن از دست دادند.
پرسپولیس - پدیده؛ مشهد میزبان سرخ های متحول/ استقلال - پیکان؛ شفر در کیلومتر صفر لیگ روبروی خودروسازان ملی
استقلالى ها در حالى در اولين ديدار خود در رقابت هاى ليگ هجدهم به مصاف تيم پيكان مى روند كه دست شفر در اين بازى كاملا بسته است.
محسن كريمى، داریوش شجاعيان، مرتضی آقاخان، مهدی قائدى، میثم تيمورى نمى تواند به دليل مصدوميت و حضور در اردوى تيم اميد تيم را همراهى كنند با اين وجود شفر سخت به دنبال اين است تا اولين ديدار را با برد آغاز كند تا در سال جارى جزو مدعيان قهرمانى باشد.
در آن سو تيم فوتبال پيكان بايد در اولين بازى رقابت هاى ليگ هجدهم برابر شاگردان شفر به ميدان برود
جلالى سرمربى تيم فوتبال پيكان با توجه به بازيكنانى مانند محمد قاضی، عیسی آل کثیر، وحبد شیخ ویسی، سامان نریمان جهان، مگنو باتیستا كه در نقل و انتقالات جذب كرده بدون شك به دنبال اين است تا در بازى روز جمعه مانع پيروزى تيم استقلال شود و در ابتدای راه با برد تيمش را در بين بالاى جدولى ها قرار دهد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 11453
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *