«دست های آبی» از تاثیر موسیقی بر بچه های اوتیسم می‌گوید

3 شهريور 1397 ساعت 9:48

فیلم مستند «دست های آبی» به کارگردانی عبدالله حیدری در سومین جشنواره فیلم «سلامت» به نمایش درمی آید.


به گزارش شستون؛ مستند «دست های آبی» به کارگردانی عبدالله حیدری امروز شنبه سوم شهریور ماه در سومین جشنواره فیلم «سلامت» نمایش داده می شود.
این اثر مستند در مورد نوازندگی و خوانندگی گروهی از نوجوانان اوتیسم و همراهی بچه های مبتلا به سندروم دان است. این فیلم با رویکرد تاثیر موسیقی بر روند بهبودی این افراد و اهمیت نقش آموزش و پشتکار مستمر و حمایت خانواده های دارای فرزندان اوتیسم تهیه و تولید شده است.
عبدالله حیدری کارگردان این مستند درباره تاثیر موسیقی بر بیماران گفت: نواختن موسیقی در افرادِ دارای ضایعات و اختلالات حرکتی می تواند موجب بهبود در هماهنگی حرکات ظریف و حرکات بزرگ آنها شود. نواختن گروهی موسیقی نیز به فرد دارای اختلال رفتاری می آموزد تا چگونه در ساختارهای گروهی فعالیت کرده و رفتارهای خود را با دیگران تطبیق دهد.

وی بیان کرد: بسیاری از کودکان دارای اوتیسم با تمرین و تلاش توسط معلم پیانو و آوازشان در نوازندگی این اختلال را پشت سر گذاشته و با هنر خود با جامعه ارتباط برقرار کرده اند و ما در این مستند تلاش کرده ایم بخشی از این روند را به تصویر کشیم.
از جمله عوامل این پروژه می توان به تهیه کننده، کارگردان و تصویربردار: عبداله حیدری، تحقیق و پژوهش: آیلین آگاهی، تدوین: نیلوفر عباسی، موسیقی متن: مسعود نعمتی اشاره کرد.
مستند «دست های آبی» امروز شنبه سوم شهریور ماه ساعت ۲۰ الی ۲۲ در سالن چهار سینما چارسو نمایش داده می شود.
 
منبع:مهر


کد مطلب: 11685

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/11685/دست-های-آبی-تاثیر-موسیقی-بچه-اوتیسم-می-گوید

شستون
  https://shastoon.ir