800
۰

تبلیغ خوردنی‌هایی با طلای خوراکی و ترویج اشرافی‌گری در فضای مجازی

برخی این روزها نه تنها دارایی و تجملات زندگی خود را در فضای حقیقی به نمایش می‌گذارند بلکه از تبلیغ و توصیه آن به دیگران در فضای مجازی هم غافل نمی‌شوند.
تبلیغ خوردنی‌هایی با طلای خوراکی و ترویج اشرافی‌گری در فضای مجازی
به گزارش شستون؛ به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ مشکلات اقتصادی زندگی در جامعه امروزی اغلب افراد را تحت فشار قرار داده است و کمتر کسی را می توان یافت که از هجوم استرس این فشارها زبان گلایه و شکایت باز نکند.
اغلب مردم با وجود انجام کارهای تمام وقت و گذران وقت کمتر در کنار دیگر اعضای خانواده باز هم با مشکلات ریز و درشت اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند وتنها عده کمی هستند که با پول بادآورده‌ای که در اختیار دارند زندگی اعیان و اشرافی برای خود بر هم زده اند.
ترویج اشرافی‌گری با تبلیغ خوردنی‌هایی با طلای خوراکی در فضای مجازی
علی رغم توصیه دین مبین اسلام به ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی‌گری افراد، برخی این روزها نه تنها دارایی و تجملات زندگی خود را در فضای حقیقی به نمایش می‌گذارند بلکه از تبلیغ و توصیه آن به دیگران در فضای مجازی هم غافل نمی‌شوند و اینگونه است که عامل تبلیغ اشرافی‌گری و لاکچری بازی می‌شوند.
ترویج اشرافی‌گری با تبلیغ خوردنی‌هایی با طلای خوراکی در فضای مجازی
با وجود نوسانات فعلی در بازار و بالا رفتن قیمت طلا، در برخی از صفحات مجازی این روزها بعضی از صاحبان کافه‌های فضای حقیقی به تبلیغ خوراکی‌های مورد ارائه در کافه با طلای خوراکی اقدام کرده‌اند و با وجود فشارهای اقتصادی فعلی که بر مردم وارد شده است خوی اشرافیگری خود را به رخ سایر اقشار جامعه می کشند.
ارائه و سرو خوراکی‌ها و خوردنی‌های مختلف در رستوران‌ها و کافه‌ها با طلای خوراکی و تبلیغ آن در فضای مجازی، تبلیغ نحوه زندگی متفاوتی است که تنها عده انگشت شماری از پس تامین مخارج آن برمی‌آیند و آن هم کسانی نیستند جز افرادی که زحمت چندانی برای ثروت خود متحمل نشده‌اند.
ترویج اشرافی‌گری با تبلیغ خوردنی‌هایی با طلای خوراکی در فضای مجازی
 
اغلب مشتریان چنین اقلامی نیز آقازاده‌ها و نازپرورده‌هایی هستند که بدون تردید کمترین رنج و زحمتی را برای ثروتمند شدن خود به دوش کشیده‌اند و به اصطلاح با ثروتبادآورده نامشخص خود به ترویج اسراف و تجمل گرایی می‌پردازند.
ترویج تفکر اشرافی‌گری برابر است با افزایش ناامیدی مردم
مرتضی اسدی کارشناس امور فرهنگی معتقد است ترویج و تبلیغ زندگی های تجملاتی در سطح جامعه منجر به افزایش ناامیدی در میان مردم می‌شود و همچنین در افزایش بزه و بزهکاری نیز تاثیر قابل توجهی دارد.
ترویج اشرافی‌گری با تبلیغ خوردنی‌هایی با طلای خوراکی در فضای مجازی
 
اسدی در ادامه تصریح کرد: وقتی که قشر مرفه به انتشار تصاویری از نحوه و سبک زندگی اشرافی و آنچنانی خود در صفحات مجازی اقدام می‌کنند،  در واقع به نوعی فاصله طبقاتی خود با دیگران را به نمایش می‌گذارند و این امر به افزایش نارضایتی سایرین از شرایط موجود منجر می‌شود.
وی اضافه کرد: افرادی در مقابل ساده زیستی که مورد تاکید اسلام است ایستادند که به طور ذاتی اعتقادی به تاثیر نحوه رفتار شخصی شان در زندگی اجتماعی نداشته و خوی اشرافی‌گری خود را به انواع مختلف به رخ مستضعفان و محرومان می‌کشاندند.
این کارشناس فرهنگی افزود: با توجه به حضور گسترده کاربران در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، بخش گسترده ای از ترویج خوی اشرافی‌گری این روزها در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد و استمرار این چنین اتفاقاتی به افزایش میزان نارضایتی افراد در کسوت‌های مختلف منجر خواهد شد.
اسدی تاکید کرد: تفکر طاغوتی دست از تبلیغ اشرافی‌گری در فضای حقیقی و همچنین فضای مجازی برنمی‌دارد و این تفکر درست در نقطه مقابل ساده زیستی قرار گرفته است و مسئولان امر باید راه مقابله با ترویج چنین تفکری را بگیرند.
وی گفت: بیش از 90 درصد مردم جامعه توانایی مالی مناسبی برای دنباله روی زندگی اشرافی‌گرایانه را ندارند و تبلیغ اشرافی‌گری در صفحات مختلف فضای مجازی به لحاظ پرمخاطب بودن آن صدمات روحی جبران ناپذیری را به سایرین وارد می‌کند.
این کارشناس فرهنگی همچنین بی اعتمادی و بی اعتنایی مردم نسبت به یکدیگر را نیز نتیجه ترویج اشرافی‌گری چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیق برشمرد و گفت: آسیب‌های ترویج خوی اشرافی‌گری تبعات جبران ناپذیری را به همراه دارد و مقابله با آن پیشگیری و برخورد به هنگام را از طرف مسئولان می‌طلبد.
آنچه مسلم است ترویج فرهنگ ساده زیستی و تحقق اهداف دین مبین اسلام وقتی امکان پذیر است که مسئولان در رده‌های مختلف روش زندگی خود رابه این شکل انتخاب کنند و پس از آن می‌توان از مردم عادی پرهیز از اشرافی‌گری را توقع داشت.
گزارش از فرزانه فراهانی
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 11750
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *