800
۰
در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان مطرح شد؛

توجه به فرهنگ اسلامی در سایه پیروزی انقلاب/فرهنگ مانند نسیم صبحگاهی به تدریج در جامعه رسوخ می کند

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: پس از انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ اسلامی نسبت به قبل توجه بیشتری شد چرا که فرهنگی که از سمت خداوند باشد بهترین راه گشا خواهد بود.
توجه به فرهنگ اسلامی در سایه پیروزی انقلاب/فرهنگ مانند نسیم صبحگاهی به تدریج در جامعه رسوخ می کند
به گزارش شستون، جلسه فرهنگ عمومی شهرستان سراوان با حضور امام جمعه شهرستان، جانشین فرمانده سپاه شهرستان، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان گفت: پس از انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ اسلامی نسبت به قبل توجه بیشتری شد چرا که فرهنگی که از سمت خداوند باشد بهترین راه گشا خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی یک مسأله کشوری و استانی است، افزود: شورای فرهنگ عمومی یک رسالت بسیار قوی دارد که اعضای این شورا باید دقت داشته باشند که مباحث مختلف شهرستان را به خوبی بررسی و برای رفع آن برنامه ریزی های مناسبی انجام شود.
امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد: اربعین و ایام محرم سنت حسنه ای است که ریشه دینی دارد و این فرهنگ در جامعه امروزی کمرنگ شده، حرمت ایام محرم نگه داشته نمی شود، در این ماه سوت و کف نبوده، لذا می طلبد در بحث تبلیغ دقت شود که حرمت این سنت حسنه نگه داشته شود.
حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای حفظ آرمان ها، اصول ها، ارزش ها و عقاید بررسی ها و برنامه های مناسب انجام دهد.
وی حل مشکلات و نارسایی های موجود در شهرستان را در گرو همگرایی دانست و توصیه کرد:  همه باید تلاش کنیم که جامعه را برای ترقی سوق دهیم.
مولوی درازهی(حقانی) امام جمعه مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان نیز در ادامه، گفت: نباید اجازه دهیم که فرهنگ بیگانه در جامعه ترویج داده شود.
وی افزود: فرهنگ مانند باران نیست که همه مشاهده کنند، فرهنگ مانند نسیم صبحگاهی می ماند که آهسته آهسته می وزد و به صورت تدریجی وارد جامعه می شود و نسل نو را دستخوش تغییرات قرار می دهد.
امام جمعه مسجد صدیق اکبر شهرستان سراوان اظهار کرد: نوجوان و جوانان آسیب پذیر ترین قشر در تغییر فرهنگ هستند که باید مراقب باشیم فرهنگ غیر ( بیگانه) به جامعه رسوخ پیدا نکند.
مولوی حقانی با بیان اینکه فرهنگ بیگانه سبک زندگی را تغییر می دهد، اضافه کرد: فرهنگ بیگانه از طریق ماهواره و فضای مجازی قصد ورود به جامعه اسلامی را دارد که برای جلوگیری از این آسیب مستلزم تدوین برنامه های مناسب هستیم.
وی خاطر نشان کرد: باید قوانینی وضع شود که هدایت کننده مردم باشد و نه دست و پا کی. و باید به گونه ای باشد که مردم به سمت دین تمسک جویند و به آن عمل کنند.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 12232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *