800
۰

ترویج کتابخوانی در جنوب سیستان و بلوچستان با طرح کوله کتاب

طرح کوله کتاب از سال 95 در شهرستان سراوان جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاهای این شهرستان اجرایی شد.
ترویج کتابخوانی در جنوب سیستان و بلوچستان با طرح کوله کتاب
به گزارش شستون؛ طرح کوله کتاب گام بلند جهت ترویج کتاب و کتابخوانی با همکاری انجمن حامی در روستاهای شهرستان سراوان به مرحله اجرا در آمد.

بهمن دهواری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان و مروج کتاب و کتابخوانی کشور در گفت و گو با شستون اظهار کرد: طرح کوله کتاب از سال 95 در مناطق روستایی که امکان تجهیز کتابخانه وجود نداشت، کلید خورد.

 وی افزود: در روستاهایی که دارای جمعیت کم بودند، کوله هایی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تجهیز شد و تحویل شوراها، دهیاران و معلمان روستایی قرار گرفت.

مروج کتاب و کتابخوانی کشور در تکمیل مطلب فوق گفت: پس از استفاده روستاییان از کتاب های کوله کوله، کوله به روستای همجوار انتقال داده و کوله جدید جایگزین می شد.

دهواری با بیان اینکه طرح کوله کتاب در تعدایاز روستاهای بخش مرکزی و بخش بمپشت اجرایی شده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این طرح علاوه در شهرستان سراوان در شهای دیگر نیز در حال اجرا است.

وی تصریح کرد:  جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان دارای 20 کوله کتاب است که در هر کوله 100 کتاب موضوعات مختلف همچون خانه داری، آشپزی، داستانی، تاریخی و سلامت قرار دارد.

لازم به ذکر است طرح کوله کتاب با امضای تفاهم نامه میانه انجمن حامی و جمعیت هلال احمر در شهرستان سراوان به مرحله اجرا در آمده است.

انجمن حامی یک سازمان غیر دولتی  که در تهران استقرار دارد و   اقداماتی درخور در خصوص آموزش کتاب و کتابخوانی، احداث مدرسه و کتابخانه و همچنین توسعه مدارس انجام داده است.


انتهای پیام.الف.د 
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 12429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *