800
۱۱
گزارشی به مناسب فرارسیدن بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی؛

حال نامساعد وضعیت کتابخوانی در فرهنگی ترین شهر استان سیستان و بلوچستان

مدیر اجرایی انتشارات نسیم حجاز در گفت و گو با شستون اظهار کرد: وضعیت کتاب خوانی در شهرستان حال خوشی ندارد و متاسفانه با وجود کتابخانه های عمومی استقبال کم می باشد.
حال نامساعد وضعیت کتابخوانی در فرهنگی ترین شهر استان سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون، مردم استان سیستان و بلوچستان شهرستان سراوان را به عنوان یک شهر فرهنگی می شناسند تا جاییکه به عنوان یک شهر فرهنگی در کشور نیز معرفی شده است.
 در این شهرستان نویسندگان مطرحی وجود دارد که دارای آثار متعددی هستند در انتشاراتی های مختلف، کتاب به چاپ رسانده اند.
همچنین در جشنواره تجلیل از مروجین کتاب، بهمن دهواری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان به عنوان مروج برتر کتاب و کتابخوانی در کشور تجلیل شد.
بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان « حال خوش خواندن» نامگذاری شده است. به همین مناسبت برای تهیه گزارش از وضعیت کتاب و کتابخوانی در شهرستان سراوان نزد اولین انتشارات شهرستان رفتیم.
شعیب دهقان مدیر اجرایی انتشارات نسیم حجاز در گفت و گو با شستون اظهار کرد: وضعیت کتاب خوانی در شهرستان حال خوشی ندارد و متاسفانه با وجود کتابخانه های عمومی استقبال کم می باشد.
وی افزود: در زمینه تالیف، نویسندگان توانا و به نام زیادی در شهرستان وجود دارد که تاکنون  با به چاپ رساندن آثار شان توانسته ایم افتخار ناشر فعال استان سیستان و بلوچستان را در سال های  1394 و 1395 کسب کنند.
مدیر اجرایی انتشارات نسیم حجاز گفت:  در سومین دوره انتخاب کتاب سال  استان سیستان و بلوچستان 2 اثر از این انتشارات به عنوان کتاب سال و کتاب شایسته تقدیر معرفی شدند.
دهقان اضافه کرد: در زمینه کتاب کودک و نوجوان تعداد پنج جلد کتاب را از  12 نویسنده به چاپ رسانده اند و در زمینه معرفی شهرستان سراوان نیز تعداد پنج جلد کتاب را چاپ و به بازار عرضه کرده اند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: نویسندگان سطح  شهرستان سراوان در تمامی زمینه های علمی و آموزشی آثار خود را به چاپ رسانده اند که انتظار می رود با فرهنگ سازی مناسب در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی آثار نویسندگان شهرستان نیز مطالعه شود.

انتهای پیام/ الف.د
 
 
 
 
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 12443
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *