800
۰
معرفی موزه؛

موزه ای عجیب که دنیای زیرپوست انسان را نشان می دهد+تصاویر

موزه دائمی و نمایشگاه‌های مسافرتی «جهان بدن» فرصتی برای شناخت بیشتر دنیای زیر پوست بدن است.
موزه ای عجیب که دنیای زیرپوست انسان را نشان می دهد+تصاویر
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه‌های «جهان بدن» یکی از موفق‌ترین نمایشگاه‌های مسافرتی در جهان هستند.
این نمایشگاه‌ها از سال ۱۹۹۵ تاکنون بیش از ۴۷ میلیون بازدید کننده در بیش از ۱۳۰ شهر در سراسر آمریکا، آفریقا، آسیا و اروپا را به خود جذب کرده اند. «جهان بدن» اجازه اکتشاف عمیق بدن انسان را فراهم می‌کند به طوری که هرگز از طریق کتاب‌های درسی متداول، ابزار‌های آموزشی و درس‌ها تجربه نشده است.
بازدیدکنندگانی که با ماهیت نمایشگاه آشنا هستند، اغلب تجربه آموزشی لذت بخش و با ارزش را دارند. هدف اصلی از راه‌اندازی نمایشگاه‌های «جهان بدن» مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه است. این نمایشگاه‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کند که زیبایی فردی آناتومیک را به رسمیت بشناسند.
جهان بدن؛ مجوزی برای اکتشاف عمیق بدن انسان
جهان بدن؛ مجوزی برای اکتشاف عمیق بدن انسان
هر کدام از نمایشگاه‌های «جهان بدن» شامل مجموعه‌ای از پلاستینات‌های جذاب بدن و همچنین اندام‌های فردی، تنظیمات اندام، رگ‌های خونی و تکه‌های بدن شفاف هستند. پلاستینه‌کردن روشی برای محفوظ نگه داشتن اجزای بدن انسان است. در این روش آب و چربی موجود در بافت‌ها با نوع خاصی از پلاستیک جایگزین می‌شود و عضو پلاستینه‌شده قابل لمس است.
جهان بدن؛ مجوزی برای اکتشاف عمیق بدن انسان
جهان بدن؛ مجوزی برای اکتشاف عمیق بدن انسان
پلاستینه کردن، انسان را به یک سفر هیجان انگیز زیر پوست می‌برد. این امر اثرات درازمدت بیماری‌ها و اعتیاد مانند مصرف دخانیات و مصرف الکل را به بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های «جهان بدن» نشان می‌دهد و مکانیسم‌های مفصل زانو یا مفصلی مصنوعی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
گفتنی است افتتاح موزه دائمی «جهان بدن» در برلین مخالفان بسیاری  داشت اما افراد بسیاری داوطلبانه اجساد خود را پس از مرگ به این موزه اهدا کرده اند تا در خدمت علم پزشکی قرار بگیرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 13119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *