دیوار مرزی فقط مانع ورود یک سوم مهاجران به آمریکا می‌شود

16 دی 1397 ساعت 12:05

نتایج تحقیقات موسسه مهاجرتی آمریکا نشان می‌دهد علی‌رغم ادعا‌های رئیس‌جمهور این کشور، ساخت دیوار مرزی فقط مانع ورود یک سوم مهاجران به آمریکا می‌شود.


به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی بی اس، یکی از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به خصوص از مرزهای جنوبی این کشور بود. به همین منظور او دستور ساخت دیوار مرزی در جنوب این کشور را صادر کرد. این در حالی است که طبق برآوردها، ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا با مکزیک بین 5 تا 6 میلیارد دلار  نیاز دارد.
رئیس جمهور آمریکا برای ساخت این دیوار درخواست 5 میلیارد و 600 میلیون دلار کرده است. این در حالی است که بسیاری از نمایندگان دموکرات با درخواست ترامپ مخالفند و اعلام کردند با بودجه 3 میلیارد و 100 میلیون دلار برای این پروژه موافق هستند. ترامپ که پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که کنگره با درخواستش مخالفت کند دولت را تعطیل می کند، تهدیدش را عملی کرده است و با گذشت سه هفته از تعطیلی دولت آمریکا، هنوز اختلاف میان ترامپ با اعضای دموکرات کنگره ادامه دارد.
رئیس جمهور آمریکا به منظور بحرانی نشان دادن مسئله مهاجرت در مرزهای جنوبی کشورش، یک ویدئو با عنوان «بحران در مرز» در حساب کاربری توئیترش منتشر کرد که نشان‌دهنده از شورش مهاجران پشت مرزها بود.
این در حالی است که نتایج بررسی های مرکز مطالعات مهاجرت  (CMS) حاکی از این است که مرزهای جنوبی آمریکا تنها مسیر ورود مهاجر به این کشور نیست، بلکه بسیاری از مهاجران از طریق قانونی وارد آمریکا می شوند.
طبق تحقیقات این موسسه که مقر آن در شهر نیویورک است، فقط یک سوم از مجموع مهاجرانی که وارد آمریکا می شوند از مرزهای جنوبی و بدون ثبت مدارک خود –به عبارت دیگر مهاجر غیرقانونی—هستند و بقیه با دریافت ویزای کار وارد آمریکا می شوند و پس از پایان دوره کار همچنان در آمریکا باقی می مانند. به عبارت دیگر، ساخت دیوار به هیچ عنوان مانع ورود دو سوم مهاجران به آمریکا نشد.
طبق آمار مرکز مطالعات مهاجرت، حدود 42 درصد از جمعیت 10 میلیون و 700 هزار مهاجر ثبت نشده که در سال 2014 در آمریکا زندگی می کردند  [آخرین داده ها موجود] از مهاجرانی بودند که به رغم انقضای ویزا در آمریکا باقی مانده بودند.
رندی کپس، مسئول اجرای این تحقیق معتقد است آنچه آمریکا با آن مواجه است مسئله ساخت دیوار و جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی نیست بلکه مشکل اصلی مهاجرانی هستند که به رغم انقضای مدت زمان ویزا همچنان آمریکا را ترک نکرده اند. این مهاجران در ابتدا مهاجر غیرقانونی نبودند بلکه پس از انقضای زمان ویزا و عدم مبادرت به ترک آمریکا، در داخل خاک همین کشور به مهاجر غیرقانونی تبدیل شده اند.
طبق گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، جمعیت مهاجران در سال 2016 که به صورت غیرمجاز از مرزها عبور نکرده اند و پس از انقضای ویزا همچنان به صورت غیرقانونی در آمریکا ماندند، به پایین ترین سطح طی 12 سال رسید. همچنین در سال 2007، هجوم مهاجران غیرقانونی به آمریکا از طریق مرزهای جنوبی  به اوج خود رسید. همچنین، در یک دوره 5 ساله تا سال 2016، کمی بیش از نیم میلیون مکزیکی به صورت غیرقانونی از مرزهای جنوبی وارد آمریکا شدند. این در حالی بود که طی 5 سال منتهی به سال 2007 این آمار به 2 میلیون و 50 هزار نفر رسیده بود.
به گفته کپس، اکثر قریب به اتفاق مهاجران در آمریکا به صورت قانونی وارد این کشور شده اند و پس از انقضای ویزا هنوز در آمریکا مانده اند.
ترامپ مقابله با مهاجرت غیرقانونی را در اولویت اقدامات خود قرار داده است ولی ساخت دیوار راه حل صحیح برای مقابله با هجوم مهاجران غیرقانونی به آمریکا نیست. بلکه اداره مهاجرت باید با ارسال نامه به صاحبان ویزای منقضی شده به آنها در خصوص تمدید زمان ویزا هشدار دهند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 13152

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/13152/دیوار-مرزی-فقط-مانع-ورود-یک-سوم-مهاجران-آمریکا-می-شود

شستون
  https://shastoon.ir