800
۰
علی‌رغم توافق برای بازگشایی دولت آمریکا

ترامپ باز هم مجوز ایراد سخنرانی سالانه‌اش را نگرفت

سخنگوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور این کشور روز سه‌شنبه برگزار نخواهد شد.
ترامپ باز هم مجوز ایراد سخنرانی سالانه‌اش را نگرفت
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یو اس‌ ای تودی به نقل از سخنگوی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور روز سه شنبه، ۲۹ ژانویه، برگزار نخواهد شد.
پیش از این نیز رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان در نامه رسمی به کاخ سفید سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا را به علت تعطیلی دولت، که طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا بود، به تعویق انداخت.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته پیش از ترامپ خواست به دلیل تعطیلی دولت سخنرانی سالانه‌اش در برابر کنگره را به تعویق بیاندازد و یا آنکه آن را به صورت کتبی به کنگره تحویل دهد. پلوسی در نامه خود به ترامپ نوشت: کارکنان هم سرویس امنیت ملی آمریکا و هم وزارت امنیت داخلی مدتی است که حقوق نگرفته‌اند.
یک روز پیش از توافق برای بازگشایی دولت نیز پلوسی در نامه‌ای به ترامپ نوشت او تا زمان ادامه تعطیلی دولت، ترامپ اجازه ایراد سخنرانی سالانه را نخواهد داشت.
روز جمعه رئیس جمهور آمریکا با بازگشایی موقت دولت تا ۱۵ فوریه موافقت کرد. قرار شد در این مدت مذاکراتی به منظور دستیابی به توافق در خصوص بودجه مرزی مکزیک، موضوع اصلی که باعث تعطیلی بیش از یک ماهه دولت شد، صورت گیرد. پس از آنکه ترامپ بازگشایی مجدد دولت فدرال را اعلام کرد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد زمان برگزاری سخنرانی سالانه رئیس جمهور تحت بررسی قرار خواهد گرفت. پلوسی اعلام کرد: به رئیس جمهور گفتم زمانی که دولت بازگشایی شود ما درباره یک تاریخ قابل قبول برای دو طرف بحث خواهیم کرد.
ترامپ که در ابتدا به دنبال برگزاری سخنرانی سالانه خود در جای دیگری بود، در نهایت با شرایط پلوسی برای برگزاری سخنرانی سالانه پس از بازگشایی دولت موافقت کرد و یادآور شد برگزاری سخنرانی سالانه در جای دیگری غیر از کنگره بی احترامی محسوب می‌شود. با این حال نانسی پلوسی و کاخ سفید تاکنون در مورد برگزاری مذاکرات برای تعیین تاریخ سخنرانی سالانه  ترامپ اعلام نظری نکردند.
روسای جمهور آمریکا هر ساله در نشست مشترکی با نمایندگان مجلس و سنا در کنگره این کشور سخنرانی را ایراد می‌کنند که به سخنرانی وضع تشریح کشور معروف است. در این سخنرانی رئیس جمهور عمده‌ترین برنامه‌های کاری خود در عرصه داخلی و خارجی را طی یکسال آینده تشریح می‌کند. این سخنرانی از زمان جرج واشنگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا باب شد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 13350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *