800
۰
با مدرن‌ترین گوشی ۲۰۱۹ آشنا شوید؛

مشخصات فنی و قیمت گوشی گلکسی S10 سامسونگ +تصاویر

در این گزارش قصد داریم به صورت کامل اعضای خانواده پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی S10 را معرفی کنیم.
مشخصات فنی و قیمت گوشی گلکسی S10 سامسونگ +تصاویر
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است شایعات زیادی درباره خانواده جدیدی که سامسونگ به زودی معرفی خواهد کرد، در فضای مجازی منتشر می‌شوند. این سری جدید از سامسونگ گلکسی، S10 نام دارد. گفته می‌شود خانواده گلکسی S10 دارای سه عضو است که یکی از آن‌ها نسبت به بقیه ارزان‌تر است. در ادامه توضیخات کاملی درباره بخش‌های مختلف سری گلکسی S10 به شما ارائه می‌دهیم.
طراحی و اندازه گوشی گلکسی S10
بار دیگر سامسونگ، نمایشگر منحنی که امضای محصولاتش است را استفاده کرده است. در گوشی سامسونگ گلکسی +S10 از نمایشگر منحنی شکل استفاده شده است. بر خلاف نسل پیشین دستگاه‌های این شرکت در سری جدید این محصولات از حفره‌های درون صفحه نمایش استفاده شده است. در این حفره‌های درون صفحه دوربین سلفی قرار دارند. در طراحی این پرچمداران حاشیه‌های طرفین تقریبا از بین رفته‌اند و به علت حذف ناچ و استفاده از حفره درون صفحه نمایش، حاشیه بالا و پایین به طور قابل ملاحظه‌ای نازک شده‌اند.
طراحی گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی +S10 نقاط اشتراک زیادی دارند. این دو گوشی هر دو دارای صفحه نمایش اینفینیتی با حفره روی آن برای دوربین هستند. همچنین سه دوربین اصلی در پشت خود دارند. اگر از اندازه آن‌ها صرف نظر کنیم، تنها تفاوت کلیدی این دو گوشی این است که گوشی گلکسی S10 یک دوربین سلفی ساده دارد، اما گلکسی +S10 دارای یک دوربین سلفی دوگانه بزرگ‌تر است.
گلکسی +S10 دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی و ابعاد ۱۵.۷.۷ × ۷۵.۶ × ۷.۸ میلی‌متری است. این در حالی است که گلکسی S10 دارای یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی در ابعاد ۱۴۸.۹ × ۷۰.۹ × ۷.۸ است.
.
از جلوی گوشی که بگذریم در پشت آن یک دوربین افقی مشاهده می‌کنید. در این دوربین چهار لنز متفاوت وجود دارد. یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با یک لنز واید-انگل همراهی می‌شود. لنز دیگر این دوربین چهارگانه یک تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی است. اما هنوز کارایی لنز آخر، مشخص نیست.
نکته دیگر در این خانواده جدید کهکشانی‌ها این است که دیگر از اسکنر اثر انگشت در پشت دو مدل از آن‌ها خبری نیست، زیرا سامسونگ از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده کرده است. در ضمن این گوشی‌ها دارای یک پورت Type-C هستند که به وسیله یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری همراهی می‌شود.
.
اسکنر اثر انگشت
در گذشته گفته شده بود که اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش هر سه مدل از خانواده گلکسی S10 قرار خواهد گرفت. اما مثل این که قرار نیست این اتفاق برای پایه‌ای‌ترین مدل این خانواده یعنی گوشی ۵.۸ اینچی گلکسی S10 بیفتاد. این گوشی احتمالا از یک اسکنر اثر انگشت معمولی در کنار بدنه خود استفاده خواهد کرد. اما شایعات می‌گویند که دو محصول دیگر یعنی گوشی ۶.۱ اینچی گلکسی S10 و ۶.۴۴ اینچی گلکسی +S10 دارای اسکنر زیر صفحه نمایش خواهند بود. به نظر می‌رسد ۲۰۱۹ سالی است که بالاخره این تکنولوژی را در گوشی‌های سامسونگ می‌بینیم و چه انتخابی بهتر از خانواده گلکسی S برای این قابلیت خواهد بود؟
.
مقاوت در برابر آب
هنگامی که شما یک بار از این قابلیت در محصولات خود استفاده می‌کنید بسیار سخت است که به عقب برگردید. ممکن است IP68 برای محافظت از گوشی در برابر آب و گرد و غبار  با سری گلکسی S10 بازگردد.
.
نمایشگر گوشی گلکسی S10
ارزان‌قیمت‌ترین مدل این خانواده دارای یک نمایشگر ۵.۸ اینچی است. این صفحه نمایش منحنی نیست. در این گوشی از یک نمایشگر تخت معمولی استفاده شده است. هنوز مشخص نیست که در این گوشی از نمایشگری با کیفیت +FHD یا +QHD استفاده شود، اما به نظر می‌رسد برای کاهش قیمت این دستگاه، صفحه نمایش با کیفیت +FHD به کار برده شود. نسبت ابعاد این نمایشگر به احتمال زیاد به ۱۸:۵: ۹ می‌رسد و فناوری آن AMOLED باقی می‌ماند. با توجه به پیشینه قوی سامسونگ در زمینه ساخت نمایشگر، به احتمال قوی ما بار دیگر شاهد صفحه نمایش بسیار خوبی برای خانواده گلکسی S10 خواهیم بود.
گوشی ۶.۱ اینچی گلکسی S10 نیز دارای صفحه نمایش +QHD خواهد بود، اما گوشی گلکسی +S10 یک صفحه نمایش بزرگ خواهد داشت. صفحه نمایش این مدل ۶.۴۴ اینچی و از دو طرف منحنی است. همچنین این مدل از صفحه نمایش AMOLED با کیفیت +QHD بهره می‌برد. تفاوت بزرگ این خانواده کهکشانی با نسل‌های گذشته این است که اکنون آن‌ها دارای حفره‌های درون صفحه نمایش هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد حاشیه‌های نازک‌تری داشته باشند.
.
سخت افزار گوشی گلکسی S10
به طور معمول ما انتظار داریم تراشه‌های پردازنده گوشی‌های سامسونگ بر اساس مناطق عرضه، متفاوت باشند. عموما در نسخه آمریکایی این گوشی از پردازنده Snapdragon 855 استفاده می‌شود در حالی که پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی Exynos در کشور‌های دیگر جهان دیده می‌شود. شایعه‌ای مبنی بر استفاده تراشه Exynos 9820 در نسخه جهانی سری جدید گوشی‌های سامسونگ در دنیای مجازی منتشر شده است.
حافظه‌های قابل قبول برای اعضای این خانواده را در ادامه معرفی می‌کنیم. بهتر است برای گوشی ۶.۱ اینچی گلکسی S10 و گلکسی +S10 حافظه ۶ یا ۸ گیگابایتی را پیش‌بینی کنیم. اما احتمالا برای گوشی ۵.۸ اینچی این خانواده از رم ۴ یا ۶ گیگابایتی استفاده شود. در ضمن نسخه 5G گوشی Galaxy S10 دارای ۱۰ یا ۱۲ گیگابایت رم خواهد بود. انتظار می‌رود رم استفاده شده در تمام اعضای این خانواده از نوع LPDDR5 باشد. با استفاده از این پردازنده ۵۱.۲ گیگابایت داده خام در یک ثانیه منتقل می‌شود، به بیان دیگر این پردازنده بسیار سریع است.
برای میزان حافظه داخلی سری گلکسی S10 نیز پیش‌بینی‌هایی شده است. مطمئنا همه آن‌ها دارای حداقل حافظه ۶۴ گیگابایت هستند. حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ هم برای این پرچمداران پیش‌بینی شده است. به احتمال زیاد این خانواده از میکرو اس‌دی نیز پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود نسخه 5G گلکسی S10 با حجم ۱ ترابایت حافظه داخلی و با قیمت بسیار بالا عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود ظرفیت باتری‌های اعضای این خانواده نیز ۴۰۰۰، ۳۵۰۰ و ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت باشد. البته احتمالا نسخه 5G گلکسی S10 دارای باتری عظیمی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت باشد.
.
دوربین گوشی گلکسی S10
سری جدید پرچمدار سامسونگ دارای سه و چهار دوربین است. گزارش شده است که این غول کره جنوبی در گوشی‌های جدید خود، ضعف‌ها را بهبود داده و یکی از بهترین تجربه‌های عکاسی را به کاربرانش ارائه خواهد داد. همچنین اصلاحاتی برای نحوه تکثیر رنگ‌ها در دوربین اعضای خانواده گلکسی S10 صورت گرفته است. در واقع به نظر می‌رسد که دوربین مدل‌های این خانواده دارای رنگ‌های واقع‌گرایانه‌تر است و در نتیجه تصاویر جذاب‌تری ثبت می‌کند.
.
اگر شایعات گذشته درست باشد، سری گلکسی S10 از خانواده قبلی خود یعنی گلکسی S۹ پیروی می‌کند و دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است. البته این بار شاهد پیشرفت‌های زیادی در تصویر برداری در نور روز و شب خواهیم بود. سنسور‌های دیگر در دوربین این سری، برای بهبود کیفیت و ارتقای تنظیمات لنز اصلی هستند. یکی از آن‌ها یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید-انگل است. این اولین باری است که چنین دوربینی در محصولات سامسونگ استفاده می‌شود، در نتیجه کاربران تجربه بسیار خوبی از تصویربرداری خواهند داشت.
در ضمن شایعه شده است که یک سنسور سوم ۱۳ مگاپیکسلی با یک لنز تله فوتو در گوشی‌های گلکسی S10 و گلکسی +S10 همراهی می‌شود.
.
قیمت و تاریخ عرضه گوشی گلکسی S10
اطلاعات خاصی از قیمت این محصول‌ها منتشر نشده است و ما تنها می‌توانیم پیش‌بینی خود را به شما انتقال دهیم. ابتدا از کوچک‌ترین گوشی شروع می‌کنیم. این عضو از گلکسی S10 به دلیل این که گفته شده است به صرفه‌ترین گوشی در میان این خانواده است، نباید قیمت بالایی داشته باشد. قیمت این گوشی باید چیزی بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار باشد.
قیمت پیش‌بینی شده برای گوشی گلکسی S10 با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی حدود ۸۵۰ دلار است. مطمئنا این رقم با تغییر حافظه داخلی و رم، بالا می‌رود. برای گوشی گلکسی +S10 با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایتی نیز مبلغ ۹۵۰ دلار پیش‌بینی شده است.
در ضمن این خانواده درتاریخ ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۹ در رویداد MWC رونمایی می‌شود.
.
گزارش از مصطفی عسگری


انتهای پیام
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 13376
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *