800
۰

بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب برگرفته از پیام های قرآن و نامه ای حکومتی است

کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه زاهدان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نشأت گرفته از جامعیت نگاه رهبری و منشور حقوقی امیرالمومنین، دین مبین اسلام و شخص پیامبر است.
بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب برگرفته از پیام های قرآن و نامه ای حکومتی است
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اصغری حسامیه در گفتگو با عصرهامون، گفت: اصل نامه ای که مقام معظم رهبری به عنوان امام و رهبر جامعه خطاب به مردم و خصوصا جوانان نوشتند، در واقع ادامه فرمان آتش به اختیار ایشان است.

وی ادامه داد: پس از مطرح کردن فرمان آتش به اختیاری، ایشان چهارچوبی را برای این امر برای مردم معرفی می کنند تا مباحث و سرفصل ها با توجه به آن پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطب این نامه صراحتا عموم مردم اند افزود: با این حال رهبری همچون همیشه نگاه خاص و سهم ویژه ای برای جوانان در نظر گرفته اند و از این قشر جامعه به عنوان اصلی ترین سرمایه انقلاب یاد کرده و توقع خود را نسبت به آنها بیان می فرمایند.

این کارشناس مذهبی بیانیه گام دوم انقلاب را نشأت گرفته از جامعیت نگاه رهبری دانست و تصریح کرد: البته که این چیز عجیبی نیست و از حکمت مضاعف، نگاه بلند و تدابیر حکیمانه ایشان سرچشمه می گیرد.

وی با بیان اینکه ایشان در این پیام بسیاری از ارکان را کنار هم می بینند و به همه ی مقولات یک جامعه از اقتصاد تا عدالت و معنویت به شکلی کاملا جامع می پردازند تاکید کرد: اگر رهبر معظم انقلاب مبحث معنویت واخلاق رابه عنوان یک سرفصل در این نامه مطرح می کنند، تبرک و تیمم نیست.

وی از معنویت و اخلاق به عنوان دو مقوله اساسی، راهبردی و تاثیرگذار در رشد و اعتلای یک جامعه یاد کرد و گفت: کلیه خصایصی که ایشان در این مبحث مطرح می کنند همچون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، تواضع، شجاعت، راست گویی و ... همان منشور حقوقی امیرالمونین، دین مبین اسلام و شخص پیامبر است و ناظر و شامل فضایل اخلاقی است که مردم در تعامل با هم از خود بروز می دهند.

وی با تمجید از دقت و کیاست رهبر معظم انقلاب در برشمردن فضایلی اجتماعی نظیر ایثار، اظهار داشت: اگر ایثار در جامعه به عنوان یک ارزش معنوی مطرح شود، بی تردید می تواند برکات بی شماری را در پی داشته و از بروز بسیاری از مشکلات و درگیری ها در آن جامعه جلوگیری کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رهبری ریشه بسیاری از ناهنجاری های موجود در جامعه را در این مبحث تلویحا مطرح می کنند، خاطرنشان کرد: اگرچه ایشان در محافل و جلسات مختلف تاکید زیادی بر مبحث ایمان فردی دارند، اما با توجه به اینکه این بیانیه به عنوان یک چهارچوب ملی مطرح شده وعموم مردم و مسئولین جامعه مخاطب آن هستند تلاش بر بیان و توصیه فضایل جمعی و اجتماعی شده است.

وی با اشاره به اینکه یک مدیر مردمی برای عمل کردن به این دستورات و اجرای آنها باید خود را از جنس مردم دانسته و برای رضای خدا کار کند، اذعان داشت: به عنوان مثال مساله ی فیش های نجومی که رهبر معظم انقلاب مکررا در جلسات و سخنرانی های مختلف به نهی و لزوم برخورد با آن پرداخته بودند، با فضایلی نظیر ایثار و اخلاص در تضاد است و یک مدیر برای حرکت در مسیر انقلاب، باید از مسائل این چنین دوری کند.

وی این بیانیه را تاکید و مراقبتی از جانب رهبری بر حفظ ارزش های این چنین در جامعه دانست و تاکید کرد: وقتی شخصی نماینده حکومت شد باید به کار مردم رسیدگی کند و تواضع داشته باشد؛ کما اینکه هم اینک نیز مصادیق چنین افرادی در جامعه وجود دارند و مردم از خدمت شان بهره می برند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با بیان این نکته که اخلاق و معنویت با فرمان و دستور به دست نمی آید تکلیف را مشخص کرده اند.

حجت الاسلام اصغری حسامیه با تاکید بر اینکه این بیانیه برگرفته از پیام های قرآنی و یک نامه ی حکومتی است گفت: مفاهیم اعتقادی از جمله امر به معروف و نهی از منکر که زمینه را برای بروز ارزش های انسانی فراهم می کنند به شکلی امروزی و بسیار زیبا و روان در متن این پیام مطرح شده است.

وی در انتها با بیان اینکه تواضع، خیرخواهی، ایثار، راست گویی و اثرگذاری در هر مقیاسی باید مورد توجه همه ارکان جامعه قرار بگیرد خاطر نشان کرد: هر شخص چه مسئول چه غیر مسئول، صرف نظر از جایگاه و مقامی که دارد باید منش، رفتار معنوی و اخلاق را در خود، خانواده و سایر افراد تحت تاثیرش زنده کند.
 
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 13561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *