800
۰

اجازه دهید مردم به شما نمره واقعی را اعلام کنند

این سخنان مورد انتقاد بسیاری از افراد حتی برخی از سلبریتی‎هایی که وی را در انتخابات سال 96 حمایت کردند، قرار گرفت با این استدلال که سخنان رئیس جمهور با واقعیات کشور همخوانی ندارد.
اجازه دهید مردم به شما نمره واقعی را اعلام کنند
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: انصاف نیست شاگرد که در کلاس همه نمره‌هایش 20 است یک روز 19.5 گرفت ما همه 20 ها را فراموش و وی را سرزنش کنیم. حتی اون 19،5 را هم فراموش کنیم و بگوییم که نیم نمره کم شده است. این نه انصاف است، نه مروت است و نه وطن پرستی، نه عشق به انقلاب و نه اخلاق اسلامی است.
رئیس جمهور در حالی این سخنان را مطرح کرد که توسط امام جمعه بندرعباس نیز در هرمزگان مورد انتقاد قرار گرفت. آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان با انتقاد از وضعیت نامناسب معیشتی مردم اظهار داشت: «مشکلات معیشتی مردم با تعارفات حل نمی‌شود و نیاز است رئیس جمهور برای سفره مردم نیز یک علی برکت الله بگوید.»
 
همچنین رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از دلایل قاچاق ارزانی آن جنسی است که قاچاق می‌شود، گفت: «هنگامی که گازوئیل در کشور لیتری ۳۰۰ و بنزین ۱۰۰۰ تومان است و در دیگر کشور‌ها رقمی بالاتر دارد، معلوم است که قاچاق می‌شود.»
 
این سخنان مورد انتقاد بسیاری از افراد حتی برخی از سلبریتی‎هایی که وی را در انتخابات سال 96 حمایت کردند، قرار گرفت با این استدلال که سخنان رئیس جمهور با واقعیات کشور همخوانی ندارد.
 
بنابر گزارش جهان نیوز، از سوی دیگر «حسن رحیم پورازغدی»، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به دانشجویانی که از او پرسیده بودند، آخرین خبری که از شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، چیست؟ گفت: «آخرین خبری که شنیده ام این است که رییس شورا چند نفر را نام برده و گفته این‌ها دیگر نباید به شورا بیایند و شاید یکی دو ماه دیگر نیز این جلسات تشکیل نشود؛ اما من خود از صحت و سقم این اخبار مطمئن نیستم.»
 
البته پیشتر اخباری ضد و نقیض در خصوص مجادله و چالش روحانی و «عزت الله ضرغامی» عضو شورای‌ عالی‌ فضای‌ مجازی در جلسه این شورا، منتشر شد که روحانی خواهان اخراج ضرغامی شده بود.
 
روحانی در مقابل منتقدان نشان داده که چندان با سعه صدر برخورد نمی کند و بیش از 50 صفت ناپسند به آنان نسبت داده است.
 
اما در این شرایط با توجه به مشکلات مضاعفی که هر روز سونامی گونه کشور را در می نوردد آنچه بیش از هر چیز نیاز کشور است، واقعیت گرایی است. درواقع به نظر می رسد که تا دولت به طور واقع بینانه‎ای به مشکلات کشور نگاه نکند نمی تواند برای آن برنامه ریزی لازم انجام دهد و مشکلات را مرتفع سازد.
 
اینکه مردم در صف گوشت می ایستند و قیمت اجناس بعضا تا سه برابر افزایش داشته است و سفره مردم هر روز کوچک و کوچکتر می شود، موضوعی نیست که بتوان آنرا در نظر نگرفت و نمره ممتاز به خود داد.
 
از سوی دیگر این مردم هستند که به دولت باید نمره بدهند نه دولتی‌ها به خودشان. قطعا هیچ ماست بندی نمی گوید ماست من ترش است اما اگر عملکرده هر یک از وزارتخانه‌های دولت دهم را مورد بررسی قرار دهیم به نمره‌ای که رئیس جمهور به عملکرد آنها داده ‌نمی رسیم! جالب اینجاست که به سبب همین عملکرد بوده که دولت در چند ماه پیش با فشار مجلس دست به ترمیم ساختار خود زد و حتی برخی از وزیران شاخص از جمله « سید حسن قاضی زاده هاشمی» نیز با استعفا از دولت جدا شدند.
 
مشخص نیست که رئیس جمهور این نمره را بر چه اساسی به دولت داده است شاید مشاوران وی اطلاعات غیر واقعی به او می دهند اما باید گفت که دولت با نیم نمره هم کارش حل نمی شود چراکه نمره دولت 19 و نیم نیست و بیشتر نمرده مردودی در خصوص عملکرد وزارتخانه‌های مختلف گرفته است. اینکه دیده می‌شود در سال جدید قیمت‌ها رکورد نجومی می زنند و خودروی قدیمی که در کشور زادگاه خود از رده خارج شده است امروز 50 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، قطعا یک جای کار اشکالی اساسی دارد.
 
به هر جهت دولت نمی تواند با تمجید از خود و حرف‌ درمانی که دیگر برای مردم باورپذیر نیست دل ملت ایران را بدست بیاورد بلکه بایستی مردم با گوشت و پوست و استخوان خود عملکرد مثبت دولت را ببیند و لمس کنند و قطعا اگر این موضوع را مشاهده کنند نیازی به حرف درمانی و تبلیغات دولت نیست و مردم قدردان زحمات دولتمردان خواهند بود.
پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 13618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *