800
۰

موج پشیمانی سلبریتی‎ها ادامه دارد/ توبه بازیگر زن از رای دادن و تبلیغات برای جریان اصلاحات +تصاویر

موج پشیمانی سلبریتی ها تمامی ندارد و حالا یکی از بازیگران زن نسبت به رای دهی و تبلیغات برای یکی از گروه های سیاسی ابزار ندامت و حتی توبه کرده است.
موج پشیمانی سلبریتی‎ها ادامه دارد/ توبه بازیگر زن از رای دادن و تبلیغات برای جریان اصلاحات +تصاویر
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موج پشیمانی سلبریتی‌ها هنوز ادامه دارد و این افراد در شبکه‌های اجتماعی از اینکه ابزاری برای تبلیغات برخی از گروه‌های سیاسی و افراد شده‌اند، اظهار پشیمانی می کنند. به نظر می رسد عمده ترین علتی که سلبریتی‌ها را وادار به ابراز پشیمانی می کند ترس از بدنامی و همچنین فشاری است که از سوی طرفداران و افکارعمومی به جهت حمایت آنان از سیاستمداران به این افراد وارد می شود.
اصلاح طلبان که رابطه تنگاتنگی با بازیگران و افراد سلبریتی دارند همواره سعی می کردند با دادن رانت رسانه‌ای به این افراد حس شهرت طلبی آنان را ارضاء کنند و از سوی دیگر در انتخابات‌ها نیز از آنان برای گرم کردن بازار کمپین‌های خود استفاده ابزاری لازم را ببرند. اما حالا با توجه به عملکرد ضعیف دولت و اصلاح طلبان در مجلس و شورای شهر تهران شاهد آن هستیم که سلبریتی‌ها در این بده بستان فکر می کنند که متضرر شده‌اند و حالا ژست پشیمانی به خود می گیرند. 
 
موج پشیمانی سلبریتی‌ها هنوز ادامه دارد 
 
اخیرا آخرین سلبریتی که نسبت به حمایت از دولت اظهار پشیمانی کرده است «مهناز افشار» بازیگری است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به جهت مواضع خاص و بعضا غیرکارشناسانه‌اش در معرض انتقاد افکارعمومی قرار دارد. انتقادات زیادی نسبت به مواضع و همچنین حمایت وی از سوی برخی از اشخاص و جریان‌های سیاسی صورت می گیرد حالا وی برای کم کردن این انتقادات سعی کرده خود را مبرا از این موارد کند و از سوی دیگر با اظهار پشیمانی بار این فشار روانی را کم نماید.
 
از این روست که وی در توئیتی می نویسد: «بنده در گذشته به غیر از آقای خاتمی و لیست امید هیچگونه تبلیغی برای هیچ فرد و گروهی نکردم و دیگر برای هیچ جریانی که توش منفعت طلبی و دروغ باشه نه تبلیغ میکنم و نه رای خواهم داد!»
 
 
البته موج پشیمانی سلبریتی‌ها بسیار پیش از این سخنان بوجود آمده است و باید گفت که چندین موج پشیمانی بزرگ را از سوی سلبریتی‌ها نسبت به اقدامات دولت و اصلاح طلبان شاهد بوده ایم. این درحالی است که زمان زیادی از دولت دوازدهم باقی است.
 
 
نگاه ابزاری و قورباغه‌ای به سلبریتی‌ها 
 
یکی از این موج‌ها حتی «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه و از نزدیکان حسن روحانی را وادار به اتخاذ موضع شدید و تند کرد و  وی خطاب به سلبریتی‌های منتقد گفت: « پشیمان‌ها اصلا کی رای داده‌اند؟»
روزنامه‌های اصلاح طلب که یار غار سلبریتی‌ها بوده اند و در دوران گذشته آنها را فرهیخته و فرهنگی معرفی می‌کردند بعد از مدتی نسبت به انتقادات آنان و ابراز ندامت و پشیمانی‌شان سلبریتی‌ها را «قورباغه‌هایی» نامیدند که وقتی شهر شلوغ می شود عرض اندام می‌کنند.
 
روزنامه جهان صنعت که از جمله مطبوعات حامی دولت است در این باره نوشت:
«همراهی با جریان‌های سیاسی باید همراه با شعور سیاسی باشد وگرنه بعد از مدتی یا به تندروی دچار می‌شود یا از راه بازمی‌ماند. همراهی هنرمندان با کمپین‌های انتخاباتی نیز باید با توجه به مشخصات سیاسیون و توانایی‌هایشان باشد. قرار نیست هنرمندی که در جامعه محبوب است روزی از سیاستمداری حمایت کند و یک روز دیگر از بنیان منکر حمایت شود. آنچه امروز در جامعه اتفاق افتاده سیاست‌ورزی کسانی است که با موج‌های دیگر همراه می‌شوند و عده‌ای را نیز با خود می‌برند».
البته اولین انتقاد سلبریتی‌ها از دولتمردان درست به روز انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باز می گردد. زمانی که «رضا صالحی امیری» که پس از «علی جنتی» به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد، در صف رای دهی با کنایه به رقیب سیاسی گفت اگر به نیاز  به حضور سلبریتی ها داشتند می گفتند برایشان بفرستیم! موضوعی که به استفاده ابزاری سیاستمداران از سلبریتی ‌ها به خوبی اشاره می‌کند و برخی از سلبریتی‌ها نیز بعد از این سخنان به شدت از وی انتقاد کردند.
 
پس از این بود که موج های مختلف پشیمانی آغاز شد و از محدودیت ارز و گرانی آن گرفته تا به امروز که مشکلات در برخی از حوزه های اقتصادی سرسام آور شده است سلبریتی‌ها نیز منتقد دولتی که حامی اش بوده اند، شده اند. حتی کار بازیگران به تحریم ضیافت افطاری رئیس جمهور با هنرمندان هم کشید اما امروز این نتیجه حاصل شده است که نمی توان سلبریتی‌ها را الگوی جالبی برای رفتار و کنش سیاسی دانست. 
 
 
انتهای پیام/ ح 
شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 13636
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *