800
۰

20درصد جمعیت سیستان وبلوچستان چاق و 65درصد کم تحرک هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: 20درصد جمعیت تحت پوشش این دانشگاه دچار چاقی و 65درصد آنها نیز کم تحرک هستند.
20درصد جمعیت سیستان وبلوچستان چاق و 65درصد کم تحرک هستند
به گزارش شستون؛ قاسم میری علی آباد در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: یکی از خطراتی که همواره متوجه عموم شهروندان است مساله کم تحرکی و در پی آن چاقی افراد می باشد که این آمار هرچند در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به کل کشور بهتر است اما باز هم باید اصلاح شود.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که کمتر مورد توجه قرار گرفته بحث سلامت مردان است و چون مردان کمتر از زنان به بررسی سلامت خود حساس هستند هفته ای تحت عنوان سلامت مردان نامگذاری شد تا با ارائه مشاوره های رایگان و برخی تست های پزشکی، این قشر فعال جامعه را نسبت به سلامت خود حساس تر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته که تا هفتم اسفند ماه ادامه دارد در 9 بیمارستان، مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت تحت پوشش این دانشگاه، مشاوره های لازم در زمینه های تغذیه سالم، ورزش، جلوگیری از حوادث قلبی و عروقی، شیوه های کاهش استرس در محیط کار، بهداشت باروری، مسائل مربوط به حوادث ترافیکی و... به مردان به صورت رایگان ارائه می شود.

وی بیان کرد: در این طرح مردان می توانند با مراجعه به مراکز تحت پوشش این دانشگاه نسبت به تست فشار خون، قند، چربی و دیابت خود اقدام کرده و از نظرات مشاوران و کارشناسان خبره بهره مند شوند کمااینکه بارها شاهد بودیم افرادی از طریق همین مشاوره ها نسبت به وجود بیماری های متعددی در بدن خود اطلاع یافته و قبل از رسیدن به حد بحران، درمان خود را آغاز کرده اند.

انتهای پیام/
 
 
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 13644
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *