800
۰
ادامه تنش بین دو همسایه اتمی

ورود سه جنگنده پاکستانی به حریم هوایی هند/ پاکستان: دو جنگنده هندی را ساقط کردیم

در ادامه تنش میان اسلام آباد و دهلی نو، مقامات هندی از ورود سه جنگنده پاکستانی به حریم هوایی این کشور خبر دادند، در عین حال ارتش پاکستان اعلام کرده است که دو جنگنده هندی را در حریم هوایی خود در کشمیر ساقط کرده است.
ورود سه جنگنده پاکستانی به حریم هوایی هند/ پاکستان: دو جنگنده هندی را ساقط کردیم
به گزارش شستون؛ به نقل از الجزیره، مقامات دهلی نو امروز چهارشنبه از ورود غیرقانونی 3 جنگنده ارتش پاکستان به حریم هوایی هند خبر دادند. 
 
به گفته مقامات هندی، روز سه شنبه جنگنده های هندی با ورود به منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان مواضع تروریستها را در مناطق کوهستانی بمباران کردند که گفته میشود دهها تروریست کشته شدند. 
 
به گفته یک مقام هندی، حملات هوایی به مواضع یک گروه تروریستی در منطقه تحت تسلط پاکستان در کشمیر انجام شده است، گروهی که در حال انجام آموزش برای انجام اقدامات تروریستی به هند بوده است.
 
شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در واکنش به این اقدام هندیها، آن را تجاوز به حریم پاکستان خوانده بود و تاکید کرده بود که اسلام آباد این حمله را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
 
تنش در روابط این دو همسایه که هر دو دارای تسلیحات اتمی خطرناک هخستند بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفته است.
 
در این حمله بیش از 40 نیروی ارتش هند کشته شدند. 
 
در عین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک جنگنده نیروی هوایی هند روز چهارشنبه در منطقه مورد منازعه این کشور با پاکستان سقوط کرده است و هر دو خلبان آن و یک غیرنظامی کشته شده اند.
 
هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه و اینکه چرا این جنگنده در حریم هوایی پاکستان سقوط کرده است گزارش نشده است اما ارتش پاکستان اعلام کرده است که جنگنده‌های این کشور دو جنگنده هندی را در حریم خود در کشمیر ساقط کرده اند.
 
الجزیره به نقل از مقامات ارتش پاکستان گزارش داد که یکی از این جنگنده ها در خاک پاکستان افتاده است و یک خلبان آن بازداشت شده است. 
 
منبع: فارس
انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 13695
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *