800
۰

ساخت رگ‌ مصنوعی با قطر کوچک در دانشگاه سیستان و بلوچستان

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان از تولید موفقیت‌آمیز رگ‌ مصنوعی با قطر کوچک به کمک فناوری نانو در دانشکده مهندسی شهید نیکبخت خبر داد.
ساخت رگ‌ مصنوعی با قطر کوچک در دانشگاه سیستان و بلوچستان
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، داود محبی کلهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه حاصل کار مشترک دانشگاه سیستان وبلوچستان با مرکز تحقیقات جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در نهایت موفق به تولید رگ مصنوعی با قطر کوچک شدیم.

وی ادامه داد: این پروژه تحقیقاتی از سال 90 شروع شد و در سال 93 طی انعقاد تفاهم ‌نامه‌ای فی ‌مابین دانشگاه سیستان و بلوچستان (گروه مهندسی شیمی) و دانشگاه علوم پزشکی مشهد (گروه جراحی عروق)  با حمایت مالی هر دو دانشگاه و همچنین مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (NIMAD)  به‌ منظور خودکفایی و تولید ملی در حال اجراست.

وی با اشاره اینکه مدت ساخت تا مرحله تست حیوانی این رگ مصنوعی 6 سال زمان برده است تصریح کرد: خواص مکانیکی و آزمونه‌ای برون تنی نمونه‌های طراحی‌شده به ‌صورت کامل طبق استانداردهای بین‌المللی مورد ارزیابی قرارگرفت و در ادامه مطالعات بالینی رگ‌های مصنوعی ساخته‌ شده به‌ صورت موفقیت‌آمیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی رت و حیوان (گوسفند) اجرا شد.

انتهای پیام/
 
 
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 13789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *