اعتراف «بی‌بی سی» به ضعف «گنبد‌آهنین» اسرائیل و افزایش توانمندی مقاومت فلسطین

17 ارديبهشت 1398 ساعت 9:07

شبکه «بی‌بی سی» انگلیس در گزارشی به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و افزایش توانمندی مقاومت فلسطین اعتراف کرد.


به گزارش شستون؛ به نقل از تسنیم، شبکه دولتی بی بی سی انگلیس در گزارشی،‌ درباره تجاوزات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ضمن جانبداری از این رژیم، آغازگر این حملات را گروه‌های مقاومت معرفی کرد تا به این ترتیب به تجاوزگری رژیم صهیونیستی مشروعیت ببخشد.
با این حال این شبکه به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در برابر موشک‌های مقاومت اعتراف کرد و نوشت: «پدافند موسوم به گنبد آهنین به دلیل شمار زیاد راکت‌ها نتوانست شماری از آنها را رهگیری و نابود کند. این راکت‌ها به مناطق مسکونی(شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین) خوردند و کشته به بار آوردند».
این رسانه غربی به بومی بودن موشک‌های مقاومت اعتراف کرد، در حالی که غربی‌ها به‌ویژه آمریکا و متحدانش همواره ادعا می‌کنند که موشک‌های مقاومت را ایران در اختیارشان قرار داده است، بی‌بی‌سی در این باره نوشت: «این راکت‌ها که بیشترشان با فناوری ابتدایی و به‌صورت دست‌ساز در خود غزه ساخته می‌شود، هدفمند و هدایت‌شده نیستند و معمولاً کور شلیک می‌شوند».
بی‌بی‌سی در اعتراف دیگری به افزایش توانمندی و امکانات دفاعی گروه‌های مقاومت فلسطین و قدرت بازدارندگی آنها در برابر رژیم صهیونیستی پرداخت و اینگونه نوشت: «واپسین جنگ در غزه که پنج سال پیش رخ داد، حدود دوهزار و پانصد کشته از فلسطینی‌ها و 60کشته از اسرائیلی‌ها گرفت؛ اما این‌بار پانزده فلسطینی و سه اسرائیلی کشته شده‌اند. بالا رفتن نسبت کشته‌های اسرائیلی در مقایسه با گذشته نشان می‌دهد که موشک‌باران فلسطینیها کارآمدتر از گذشته عمل کرده و فلسطینیان خود را در استفاده از این ابزار برای فشار بر بنیامین نتانیاهو موفق‌تر می‌بینند».

انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 14124

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/14124/اعتراف-بی-بی-سی-ضعف-گنبد-آهنین-اسرائیل-افزایش-توانمندی-مقاومت-فلسطین

شستون
  https://shastoon.ir