800
۰

گلایه شهروندان سراوانی از افزایش نرخ اجناس در ماه رمضان/ قیمت هر کیلو مرغ به 17 هزار رسید

با توجه به عدم توزیع مرغ جهت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان با نرخ مصوب، قیمت هر کیلو مرغ در مراکز فروش کشتار روز سراوان به 17 هزار تومان رسید.
گلایه شهروندان سراوانی از افزایش نرخ اجناس در ماه رمضان/ قیمت هر کیلو مرغ به 17 هزار رسید
به گزارش شستون؛ هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان نمایشگاه های طرح ضیافت در شهرستان ها جهت توزیع کالاهای اساسی و پرمصرف با قیمت پایین از نرخ بازار برپا می شد تا شهروندان مایحتاج خود را برای ماه مبارک رمضان تهیه کنند.

 اما به گفته مهرداد طاهری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان نمایشگاه طرح ضیافت قرار است در صورت همکاری شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه ها در صورت امکان در نیمه دوم ماه مبارک رمضان در شهرستان دایر شد.

 از سوی دیگر هر ساله متولیان امر کالاهای اساسی مانند مرغ، گوشت قرمز، برنج و شکر را چند روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان جهت توزیع با نرخ مصوب روانه بازار می کردند که در سال جاری با توجه به گذشت پنج روز از ماه رمضان همچنان گوشت سفید گرم و گوشت قرمز منجمد روانه بازار نشده است.

 علی ای حال عدم توزیع مرغ جهت تنظیم بازار ماه رمضان در مراکز کشتار روز منجر به افزایش قیمت این کالا در نقاط مختلف شهرستان شده که گلایه مندی شهروندان را به دنبال داشت.

دهواری یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون اذعان کرد: یک روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان مرغ را از مراکز کشتار روز با قیمت هر کیلو 17 هزار تومان خریداری کرده است.

 وی ضمن ابراز گلایه از قیمت بالای مرغ در شهرستان، از مسئولین مربوطه خواست جهت ساماندهی آشفته بازار فروش مرغ در شهرستان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 صالحی دیگی شهروند سراوانی نیز گفت: روز گذشته جمعه  20 اردیبهشت ماه مرغ را با قیمت هر کیلو 17 هزار تومان در مرغ فروشی نزدیک محل زندگی خود خریداری کرده است.

وی ادامه داد: مرغ فروشی ها خود قیمت ها را افزایش و یا کاهش می دهند که از مسئولین نظارتی خواست تا جهت ساماندهی قیمت مرغ نظارت خود را تشدید کنند.

 مسلم زاده دیگر شهروند سراوانی با بیان اینکه قیمت مرغ روزانه در شهرستان تغییر می کند، افزود: چند روز قبل قیمت مرغ 12 هزار 800 تومان بوده اما روز گذشته با قیمت 14 هزار تومان خریداری کرده است.

یکی دیگر از شهروندان سراوانی با بیان اینکه قیمت اجناس اساسی و مورد نیاز مردم در ماه رمضان به شدت افزایش داشته است، گفت: سبد غذایی  مردم با قیمت بالای کالاهای پرمصرف کاهش یافته است.

 وی اضافه کرد: در بازار روز (جمعه بازار) نیز قیمت ها بالا می باشد به طور مثال قیمت  پیاز بین 13 تا 15 هزار بوده است.

 این شهروند سراوانی با توجه به اینکه قیمت هر کیلو سیب زمینی 8 تا 10 هزار تومان در شهرستان است، خاطر نشان کرد: مرغ در نقاط مختلف شهرستان با نرخ های متفاوت به فروش می رسد به طور مثال در منطقه بخشان کیلویی 11 هزار 800 و 12 هزار تومان اما در مرکز شهر بالای 14 هزار فروخته می شود.

طبق گزارش میدانی خبرنگار شستون از چند مرغ فروشی سطح شهر، هر کیلو مرغ امروز شنبه 21 اردیبهشت با قیمت 12 هزار 800 و 13 هزار تومان به فروش می رسید.

 شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: در حال حاضر سهمیه مرغ گرم اعلام نشده و به محض اعلام به صورت روزانه میان شهروندان توزیع می شود.

لازم به ذکر است مهرداد طاهری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه همچنان سهمیه گوشت قرمز و سفید جهت تنظیم بازار به این  شهرستان تخصیص داده نشده که قیمت آن تعیین شود، اضافه کرد: در صورت جذب سهمیه گوشت سفید گرم  قیمت برای مصرف کننده 11 هزار و 500 تومان، گوشت قرمز منجمد 31 هزار و 500 وبرنج هندی نیز هفت هزار و 400 تومان است.


انتهای پیام/الف.د
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 14166
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *