800
۰

​اردوی جهادگران دانشجو در مناطق محروم سیستان وبلوچستان/ از ساخت مسجد تا ارائه خدمات درمانی رایگان

مسئول گروه جهادی شهید حامد رجایی دانشگاه سیستان و بلوچستان از برگزاری اردوهای جهادی در نقاط مختلف استان خبر داد.
​اردوی جهادگران دانشجو در مناطق محروم سیستان وبلوچستان/ از ساخت مسجد تا ارائه خدمات درمانی رایگان
به گزارش شستون؛ رضا طهماسبی در گفتگو با عصرهامون گفت: جهادگران بسیجی و دانشجوی این گروه طبق روال گذشته پس از شناسایی مناطق محروم و نیازمند، در روستاهای محروم شهرستان زهک  اردو زدند که در قالب آن ویژه برنامه هایی در حوزه های عمرانی، فرهنگی و درمانی انجام شد.

وی افزود: در بخش فرهنگی کارگاه های ازدواج و خانواده، فضای مجازی و بافندگی توسط 15 نفر از خواهران جهادگر انجام شد که مورد استقبال مردم محلی نیز قرار گرفت.

به گفته طهماسبی؛ در بخش عمرانی نیز خاک برداری و پی ریزی سرویس بهداشتی مسجد روستا و ساخت حمام دام برای ۱۵ دامدار منطقه به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شد که در این بخش نیز تعداد10 نفر از برادران جهادگر حضور فعال و مستقیم داشتند.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان هم خدمات روان شناسی، مشاوره، بینایی سنجی و دندانپزشکی توسط 18 نفر از خواهران و برادران جهادگر انجام شد که تنها در بخش دندانپزشکی 140 نفر از مردم از این خدمات بهره مند شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اردو با همکاری مشترک گروه جهادی شهید حامد رجایی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی گفت: در اردیبهشت ماه جاری اردوی دیگری نیز در زمینه فرهنگی و عمرانی در شهرستان خاش برگزار شد که در قالب آن پی زنی و کلنگ ساخت دو منزل مسکونی برای محرومان به زمین زده شد و با خرید و انتقال مصالح به مکان مورد نظر، عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود.

به گفته طهماسبی؛ اجرای مسابقات ورزشی و حلقه های تربیتی برای نوجوانان و کودکان از دیگر برنامه هایی بود که در اردوی خاش برگزار شد.

انتهای پیام/
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 14167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *