800
۰
سخنگوی وزارت نفت عراق:

بغداد به خرید گاز از ایران ادامه خواهد داد

«عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد این کشور به واردات گاز از ایران ادامه می‌دهد.
بغداد به خرید گاز از ایران ادامه خواهد داد
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «عاصم جهاد» سخنگوی وزارت نفت عراق روز گذشته (سه‌شنبه) در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد بغداد به خرید گاز از ایران تا زمان رسیدن به خودکفایی در تولید این انرژی ادامه خواهد داد.
عاصم جهاد در پاسخ به این سؤال که آیا عراق به خرید گاز از ایران با وجودتحریم‌های آمریکا ادامه خواهد داد، گفت: حتما، زیرا کشور ما به این گاز نیاز دارد.
وی تاکید کرد ایران صادرات برق و گاز به عراق را ادامه خواهد داد.
چندی پیش نیز وزیر برق عراق اعلام کرد در پاسخ به درخواست آمریکا برای قطع واردات گاز و برق ایران، این کشور (عراق) دستکم تا سه سال دیگر به این واردات نیاز دارد.
وی افزود: عراق هم اکنون نزدیک به ۱۲۰۰ مگاوات برق و همچنین گاز مصرفی برای تولید ۲۸۰۰ مگاوات برق دیگر را از ایران وارد می‌کند.
این چندمین بار است که مقامات عراقی در واکنش به تحریم‌های ضد ایرانی و نیز فشار‌های واشنگتن به بغداد تاکید می‌کنند که فعلا امکان قطع واردات به ویژه در زمینه برق و گاز از ایران نیست و بی نیازی از این واردات چند سال زمان می‌برد.
انتهای پیام/
 
 
 
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 14219
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *