هفته پایانی لیگ برتر؛

هیجان چند تیم و بی‌تفاوتی خیلی‌ها/ جام زرد می شود یا سرخ؟

26 ارديبهشت 1398 ساعت 10:47

رقابت بین ۱۶ تیم لیگ برتری امروز با انجام ۸ بازی به پایان می‌رسد و از بین دو تیم پرسپولیس یا سپاهان یکی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص خواهد داد و جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  هجدهمین دوره لیگ برتر امروز با انجام ۸ بازی به صورت همزمان به پایان می‌رسد و تکلیف ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات مشخص می‌شود.
تنها تیم سقوط کرده؛
روی کاغذ تنها تکلیف یک تیم مشخص شده و استقلال خوزستان امشب برای آخرین بار در لیگ برتر به میدان می‌رود. از نفت مسجد سلیمان و سپیدرود نیز یک تیم در کنار استقلال خوزستان به لیگ یک سقوط خواهد کرد.
رقابت فشرده بالای جدول؛
بالای جدول رقابت بسیار فشرده است. دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند و استقلال به همراه تراکتورسازی و پدیده برای سهمیه لیگ برتر تلاش می‌کنند.
به گزارش مهر؛ شرایط جدولی می‌گوید شانس پرسپولیس برای قهرمانی روی کاغذ بیشتر است. سرخ پوشان برای هت تریک قهرمانی فقط یک امتیاز لازم دارند که باید این امتیاز را از شهر کوچک جم با خود به تهران بیاورند.
رقابت غیر مستقیم پرسپولیس و سپاهان؛
سپاهان که تفاضل گلش به مراتب بهتر از پرسپولیس است، ۳ امتیاز از این تیم عقب است و تنها شکست پرسپولیس در جم و پیروزی خودشان در خانه مقابل تیم سقوط کرده استقلال خوزستان آنها را به ششمین قهرمانی در لیگ برتر می‌رساند.
نوسان پرسپولیس در جدول کم است و حتی اگر قهرمان نشود، نهایتاً از رده دوم جدول پایین‌تر نخواهد آمد.
سپاهان که هم اینک با ۵۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد، بیشترین ظرفیت را برای نوسان را در بین تیم‌های بالای جدولی دارد. آنها می‌توانند لیگ را از قهرمانی تا چهارمی جدول به اتمام برسانند.
پرسپولیس تنها بشار رسن را به دلیل مصدومیت در جم نخواهد داشت و سپاهان در خانه با همه داشته‌هایش به مصاف حریف می‌رود.
استقلال-سپیدرود
آبی پوشان تهران و سرخ پوشان رشت با تمام قوا مقابل هم قرار می‌گیرند چون هر کدام برای پیروزی در این بازی انگیزه‌های زیاد، اما متفاوتی دارند. استقلال دستش از قهرمانی کوتاه است اما در صورت توقف یا شکست سپاهان در اصفهان مقابل استقلال خوزستان، نایب قهرمانی فصل در دسترس آنها می‌باشد.
سپیدرود اما کاری بسیار سخت برای بقا در لیگ برتر دارد. آنها باید استقلال را در خانه ببرند و انتظار شکست نفت مقابل ذوب آهن در مسجد سلیمان را بکشند.

آبی پوشان در این فصل فرهاد مجیدی را در خدمت ندارند تا بدون سرمربی به این میدان بزرگ قدم بگذارند. سپیدرودی‌ها اما به جز یکی از مربیانش به اسم مازیار ربیعی فر، یک غایب بزرگ دیگر به اسم محمدرضا مهدوی دارد.
شاگردان مجیدی روی پله سوم جدول قرار دارند اما آنها می‌توانند لیگ را بین رتبه‌های دوم تا پنجم به اتمام برسانند.
ماشین سازی-پدیده
اگر این فرضیه را بپذیریم که ماشین سازی علاوه بر خودش برای تراکتورسازی هم بازی می‌کند، باید این واقعیت را پذیرفت که شاگردان مهاجری که هفته گذشته در تهران نفس پرسپولیس را گرفتند و دست آخر هم با یک امتیاز به خانه بازگشتند، امشب هم با جدیت مقابل پدیده قرار خواهند گرفت.
بعید نیست ماشین سازی امشب حمایت هواداران تراکتورسازی را هم داشته باشند. تراکتوری که خودش در اهواز مقابل فولاد به میدان می‌رود و برای کسب سهمیه چشم امیدش به همشهری‌اش ماشین سازی است تا با امتیاز گرفتن از پدیده این شانس را به آنها بدهد.
پدیده را هم واقعاً باید پدیده فصل ۹۸-۹۷ دانست. شاگردان گل محمدی با شایستگی از ابتدا تا انتهای فصل در کورس قهرمانی حضور داشتند و حالا هم در حالی در جایگاه چهارم قرار دارند که حتی شانس رسیدن به عنوان نایب قهرمانی را هم دارند.
اگر به جز گل محمدی فقط یک مربی دیگر باشد که پدیده را خیلی خوب بشناسد، آن مربی رضا مهاجری، مربی امشب ماشین سازی است. این شناخت ممکن است امشب کار را برای پدیده در تبریز سخت کند.
نفت مسجد سلیمان-ذوب آهن
شاگردان فیروز کریمی اگر می‌خواهند کار را به اما و اگر نسپارند، باید بهترین تیم ماه‌های اخیر فوتبال ایران را مغلوب کنند. کاری که به ظاهر چندان ساده به نظر نمی‌رسد.
ذوب آهن که با علیرضا منصوریان اوج گرفت تا جایی که بهترین تیم ایرانی در آسیا شد، حالا در رتبه ششم قرار دارد و آنها دوست ندارند رتبه‌ای را که به سختی به دست آوردند را به راحتی از دست بدهند. منصوریان برای این بازی حمید بوحمدان را در اختیار ندارد اما سبزپوشان به اندازه کافی بازیکن برای پر کردن جای خالی این بازیکن دارند.

ذوب آهن در بدترین حالت ممکن در پایان لیگ در جایگاه هشتم قرار می‌گیرد و در بهترین حالت ممکن در همین رده ششم که الان قرار دارد لیگ را به پایان می‌رسانند.
سپاهان-استقلال خوزستان
شاید این راحت‌ترین بازی برای هر دو تیم باشد. بازیکنان استقلال خوزستان حالا تکلیف شأن روشن است و بدون استرس در این بازی به میدان می‌روند و سپاهان هم قرار است در خانه مقابل تیمی سقوط کرده و بی انگیزه بازی کند.
این عوامل باعث می‌شود که پیش فرض این بازی چنین باشد که بازی برای هر دو تیم راحت است.
فولاد-تراکتورسازی
آخرین امیدهای سرخ پوشان تبریز برای کسب سهمیه تنها در صورتی محقق می‌شود که بتوانند سرخ پوشان شهر اهواز را در اهواز مغلوب کنند. کاری که روی کاغذ ساده به نظر نمی‌رسد.
شاگردان لیکنز در رده پنجم قرار دارند و در بهترین حالت می‌توانند لیگ را با قرار گرفتن در رده سوم به اتمام برسانند. اما آنها هرگز از این رده‌ای که در آن قرار دارند پایین‌تر نخواهند رفت.
به جز محسن فروزان، هر دو تیم همه بازیکنان خود را در اختیار دارند و با تمام قوا به میدان می‌روند.
قطبی کارش را در فولاد با تراکتورسازی آغاز کرد و اولین شکست خانگی این تیم را در هفته چهاردهم به آنها وارد کرد و حالا یک حسن ختام خوب با چاشنی دبل کردن تراکتورسازی برای آنها مهم است.
پارس جنوبی جم-پرسپولیس
این دیدار را می‌توان مهمترین دیدار هفته پایانی دانست. پرسپولیس در حالی در جم به دنبال قهرمانی می‌گردد که تنش‌های زیادی از روزهای گذشته و در فضای مجازی بین هواداران و لیدرهای دو تیم در پیش آمده است.
بر خلاف تفکرات عمومی، تارتار می‌گوید انگیزه زیادی برای متوقف کردن و حتی شکست دادن پرسپولیس دارد.
امشب دو دیدار دیگر هم برگزار می‌شود که از اهمیت کمتری در جدول برخوردار است و چهار تیم حاضر در این دو بازی تنها برای اندکی بالا و پایین شدن در جدول با هم دیدار می‌کنند.
سایپا در خانه با صنعت نفت آبادان دیدار می‌کند و پیکان در قائمشهر در حالی به مصاف نساجی می‌رود که سرمربی سابق پیکان و فعلی نساجی، امشب برای آخرین بار روی نیمکت نساجی خواهد نشست.
برنامه دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه – ساعت ۲۱:۳۰
* استقلال - سپیدرود رشت، ورزشگاه آزادی
داور: علیرضا فغانی کمک‌ها: علی میرزابیگی – سعید قاسمی کمک داوران اضافی: حسن اکرمی – سیدعلی اصغر مؤمنی داور چهارم: ایوب غلامزاده ناظر: محمدعلی فروغی
* ماشین‌سازی تبریز - پدیده شهرخودرو، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز
داور: محمدرضا اکبریان کمک‌ها: آرمان اسعدی – تورج عیوض محمدی کمک داوران اضافی: محمدباقر پورباقر – مجید محمدی داور چهارم: عباس پورحیدری ناظر: فریدون اصفهانیان
* سایپا - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه شهدای شهر قدس
داور: یاسر همرنگ کمک‌ها: فرزاد بهرامی – بهزاد پناهی کمک داوران اضافی: بیژن حیدری – احمد محمدی داور چهارم: علی الفتی ناظر: حسین نجاتی
* نفت مسجدسلیمان - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان
داور: مهدی سیدعلی کمک‌ها: رضا سخندان – فرهاد مروجی کمک داوران اضافی: روح اله شریفی – حسین زمانی داور چهارم: براتعلی مولوی ناظر: حاتم بک پور
* سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داور: کوپال ناظمی کمک‌ها: محمد راهی – امیرمحمد داودزاده کمک داوران اضافی: شاهو اصلانی – سیدمهدی مرجانزاده داور چهارم: قهرمان نجفی ناظر: محمود رفیعی
* نساجی مازندران - پیکان، ورزشگاه وطنی قائمشهر
داور: سیدرضا مهدوی کمک‌ها: حمیدرضا کنعانی – علیرضا طاهرخانی کمک داوران اضافی: حسین زیاری – کیوان علیمحمدی داور چهارم: محمدرضا مدیرروستا ناظر: حسن کامرانی فر
* فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان
داور: پیام حیدری کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی – فرهاد فرهادپور کمک داوران اضافی: کمیل غلامی – علی بای داور چهارم: علی احمدی ناظر: خداداد افشاریان
* پارس جنوبی جم - پرسپولیس، ورزشگاه تختی شهر جم
‌داور: اشکان خورشیدی کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر کمک داوران اضافی: سیدعلی میرغفاری – محمدحسین ترابیان داور چهارم: حسن انتظاری ناظر: مسعود عنایت
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 14231

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/14231/هیجان-چند-تیم-بی-تفاوتی-خیلی-ها-جام-زرد-می-شود-یا-سرخ

شستون
  https://shastoon.ir