800
۰
شبکه الجزیره خبر داد:

خسارات قابل توجه حملات پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی

شبکه الجزیره با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از خسارات قابل توجه حملات پهپادی انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی خبر داد.
خسارات قابل توجه حملات پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شبکه الجزیره با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از خسارات قابل توجه به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان سعودی طی حملات پهپادی اخیر انصارالله یمن خبر داد. 
الجزیره با اشاره به اینکه این حمله به ایستگاه شماره 8 نفتی سعودیها خسارت وارد کرده است نوشت: یکی از لوله‌های خطوط انتقال نفت دچار 4 متر شکستگی شده و بیش از هزار متر مربع از زمینهای اطراف دچار نشتی نفت شده است. 
براساس این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حمله پهپادی یمنیها مستقیما خطوط انتقال نفت را هدف قرار داده است و این حمله دقیق صورت گرفته است.
سه شنبه گذشته ارتش یمن و انصارالله در عملیاتی تلافی‌جویانه در واکنش به حملات هوایی مکرر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف حمله قرار داد.
الدوادمی و عفیف دو استان منطقه ریاض در مرکز عربستان سعودی هستند که به ترتیب ۲۳۰ و ۳۹۰ کیلومتر با ریاض (پایتخت) فاصله دارند. فاصله تقریبی شمالی‌ترین شهر یمن مثل صعده تا این دو استان عربستان سعودی نیز بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر است.
یک شنبه شب نیز یک منبع در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که عملیات نهم ماه رمضان که طی آن بخشی از تاسیسات نفتی عربستان هدف قرار گرفت بخشی از ۳۰۰ هدف نظامی و حیاتی دشمنان بوده که قرار است هدف قرار داده شود.
وی که با خبرگزاری سبأ یمن مصاحبه می‌کرد، افزود که اهداف شامل پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی و حیاتی امارات عربی متحده و عربستان سعودی و همچنین پایگاه‌های آنها در یمن می‌شود.
این مقام یمنی اضافه کرد که مرحله مقابله با متجاوزان در افق‌های جدیدی قرار گرفته و تحولات اساسی در تمامی زمینه‌ها در پیش خواهد بود.


انتهای پیام/
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 14265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *