800
۰

کنکور ۹۸/ چرا کنکوری‌‌ها افسرده می‌شوند؟

یک مشاور تحصیلی گفت: وضعیت اکثر دانش آموزان کاملا مشابه است و آنها باید بتواند روحیه خود را حفظ کند و درس خواندن را ادامه دهند.
کنکور ۹۸/ چرا کنکوری‌‌ها افسرده می‌شوند؟
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.
در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.
کنکور ۹۸/ کنکوری برای افزایش اعتماد به نفس خود باید چه کار کند؟
روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.
بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند
برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.
چرا دانش آموزان در ایام منتهی به کنکور دچار افسردگی می‌شوند؟
سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال کنکور دانش‌آموز چند نوبت دچار افسردگی می‌شود، در نوبت اول در انتهای شهریور ماه  دچار افسردگی می‌شوند چرا که به یکباره وارد فاز جدی از درس خواندن می‌شوند.
این مشاور تحصیلی ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان در انتهای بهمن ماه و پایان نیم سال اول نیز دچار افسردگی می‌شوند، چرا که در این ماه یک دور دروس را تمام کرده‌اند و مطالب به یادشان نمی‌آید و همین مطلب باعث افسردگی‌شان می‌شود.
دانش آموز باید رفتاری ثابت داشته باشند
وی افزود: فاز بعدی افسردگی اصولا در پایان اردیبهشت ماه  ایجاد می‌شود زیرا امتحان نهایی و کنکور همزمان نزدیک هستند؛ این عارضه برای ۹۰ درصد دانش‌آموزان رخ می‌دهد  که امری طبیعی است و کسی برنده است که بتواند این مسیر را به درستی پشت سر بگذارد، خیلی مهم است که دانش‌آموز بتواند در سه ماه آخر سال یک رفتار ثابت داشته باشد.
کنکور ۹۸/ کنکوری برای افزایش اعتماد به نفس خود باید چه کار کند؟
بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ در فصل امتحانات نهایی چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟
دانش آموز برای درس خواندن باید ثابت قدم باشند
سراج تشریح کرد: دانش‌آموز در ماه‌های منتهای به کنکور نباید رفتار غیر ثابتی داشته باشد، مثلا یک روز درس بخواند و یک روز درس نخواند زیرا این نشان‌دهنده عدم ثبات در درس خواندن است.
این مشاور تحصیلی ادامه داد: وضعیت اکثر دانش آموزان مشابه است، دانش‌آموز باید بتواند روحیه خود را حفظ کند و در مسیری ثابت قدم بردارد و کارهای حاشیه‌ای نباید باعث اخلال در وضعیت درس خواندن او شود؛ داوطلبان باکمی صبر و حوصله می‌توانند این امتحان سرنوشت ساز را به خوبی پشت سر بگذارند.
انتهای پیام /
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 14356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *