800
۰

ماهی پشت سد سیستان خطرناک اما پر سود!!

با تجمع ماهی های کوچک در پشت سد سیستان بسیاری از شهروندان خواستار استفاده بهینه از آنها شدند.
ماهی پشت سد سیستان خطرناک اما پر سود!!
به گزارش شستون؛ به نقل از اوشیدا؛ با ورود آب به منطقه سیستان حیات به تالاب هامون با بازکشت ماهی ها و همچنین کوچ پردندگان به این تالاب بازگشته است به گونه ای که باعث درآمد زایی افراد از طریق صید ماهی شده است.
با این حال اعماق آب ها همواره سرشار از شگفتی های خاص بوده است از پیدایش گونه ای نادر در تالاب هامون که به فسیل زنده مشهور شد و تا انواع ماهی های گوناگون در این آب ها حضور دارند که باعث شده است تنوع حیات را در این منطقه بالا ببرد.
اما در روزهای گذشته ماهی های بسیار کوچک و ریزی در پشت سد سیستان جمع شده بودند که باعث تعجب برخی از شهروندان نیز شده بود.
میلیون ها ماهی که در ظاهر به بچه ماهی شباهت دارند اما این گونه از ماهی ها در واقعیت بیش از این رشد نمی کند .
محبعلی سیستانی مدیر شیلات منطقه سیستان در این خصوص به خبرنگار اوشیدا گفت: بیش از ۹۵ درصد این ماهیان از نوع آمورچه یا به اصطلاح هرز هستند که بیش از ده سانتیمتر رشد نمي کنند.
وی افزود: این نوع ماهی ها معمولا پس از پایین آوردن تخته های سد سیستان در پشت سد تجمع می یابند که برای اولین بار نیز نیست.
سیستانی خاطرنشان کرد: از استفاده آنها برای استخرهای پرورش ماهی به دلیل مسائل بهداشتی، رقابت غذایی و اکسيژني بایستی به جد پرهیز شود.
مدیر شیلات منطقه سیستان بیان داشت: ضمنا تنها مصرف این نوع ماهیان به منظور استفاده برای خوراک طیور است که هماهنگی لازم با صیادان عزیز برای جمع آوری این نوع ماهیان برای تغذیه خوراک طیور انجام شده است.

انتهای پیام/
شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 14536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *