800
۰

ترامپ: روز دوشنبه تحریم‌های مهمی را علیه ایران اعمال خواهیم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد طی روز‌های آینده تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد.
ترامپ: روز دوشنبه تحریم‌های مهمی را علیه ایران اعمال خواهیم کرد
به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد به بهانه برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌های جدید و «مهمی» علیه ایران اعمال خواهد شد.
رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار این اتهام که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است در پیامی توییتری نوشت: «ایران نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته‌باشد. با طرح افتضاح اوباما، آن‌ها طی کمتر از چند سال در حال دست‌یابی به [سلاح] هسته‌ای بودند، و راستی‌آزمایی‌های کنونی (برای سنجش برنامه هسته‌ای ایران) پذیرفتنی نیست. ما روز دوشنبه تحریم‌های عمده‌ای را علیه ایران وضع می‌کنیم».
وی در ادامه مدعی شد: «من منتظر آن روزی هستم که تحریم‌هاعلیه ایران برداشته‌شود، و آن‌ها دوباره ملتی خوشبخت و مولد شوند - هرچه زودتر، بهتر!»
دونالد ترامپ در حالی مدام تکرار می‌کنند ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دبیر کل سازمان ملل، و طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای با ایران در گزارش‌های متوالی خود تأکید کرده‌اند که تهران همچنان به اجرای مفاد برجام پایبند است و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تحت شدیدترین بازرسی‌ها قرار دارد.
آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و آشکارا اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاد تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 14552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *